Atostogos be streso

Artėjant atostogoms visuomet skubame pabaigti darbus, kurių, regis, lyg tyčia vis daugėja, ir tai aitrina saldų atostogų laukimą. Kaip deramai pasiruošti atostogoms, išvengiant streso, įtampos, skubotumo?
 

Kaip išvengti įtampos prieš atostogas?



Pirmiausia reikėtų įprasti planuoti atostogas kaip dalį savo gyvenimo. Tuomet į tai žvelgsime paprasčiau.

Antra, reikėtų atsisakyti noro prieš atostogas užbaigti visus darbo projektus bei sumanymus. Aišku, išskyrus svarbiausius. Visko užbaigti neįmanoma, to ir nereikia. Paprastai prieš atostogas ne tiek padaugėja darbų, kiek mes jautriau į tai reaguojame ir šį faktą priimame su didesnė emocijų doze. Tikrai niekas nepasikeis, jei darbus baigsime grįžę po atostogų.

Kita vertus, savotiška įtampa prieš atostogas formuojasi natūraliai, nes žmogus pereina iš vieno būvio (darbo aplinkos) į kitą (laisvą atostogų aplinką). Vyksta pokyčiai tiek sąmonėje, tiek išorėje - kartu keičiamės ir mes patys.

Nervų įtampą sumažina ir žemiškesnis požiūris į atostogas. Psichologai, psichoterapeutai rekomenduoja neprisigalvoti nerealių dalykų, kurių norėtųsi patirti atostogų metu. Fantastiškos atostogos irgi įmanomos, tačiau tam reikia noro, laiko ir daugiau pinigų.


 

Kaip rasti laiko pasiruošti atostogoms?



Sunkiausia yra paskutinė darbo savaitė, kai jau gyvename atostogų nuotaikomis, o eiti į darbą dar reikia. Žmonėms, kuriems pavyksta suderinti darbą ir poilsį kasdieniniame gyvenime, lengviau pereiti ir į ilgesnį vasaros atostogų tarpsnį. Kartu jie lengviau randa laiko ir pasiruošti atostogoms.

Išskirtinė žmonių grupė yra darboholikai. Paprastai jie sunkiau atsipalaiduoja ne tik atostogų metu, bet ir savaitgaliais, išeiginėmis dienomis. O atsipalaiduoti neleidžia baimė ir noras viską aplinkui kontroliuoti. Kartais darboholikai neatostogauja po 2-5 metus. Po to, aišku, gali atsirasti negalavimų. Darbai niekada nesibaigia, ir to nederėtų užmiršti.




 

Kaip numalšinti stresą prieš atostogas?



Pasiūlyti vieną receptą yra gana sudėtinga, nes kiekvienas žmogus individualiai reaguoja į stresą, taigi ir būdai jį sumažinti ar pašalinti taip pat yra skirtingi.

Vienam žmogui stresą sumažins pasikrapštymas daržo lysvėje, kitam - pasivažinėjimas miško takeliais dviračiu, trečiam - plaukiojimas baseine, o dar kitam - susitikimas su geru bičiuliu.

Labai naudinga pavartoti magnio preparatų - tai yra antistresinis mineralas, kuris reguliuoja streso hormonų išsiskyrimą, mažina kraujagyslių spazmus, todėl mažėja dirglumas, nervų įtampa bei nuovargis. Be to, magnis padeda susikaupti, sukoncentruoti dėmesį ir mintis, tai svarbu prieš atostogas, kai aktyviai planuojame, ką veiksime, kur važiuosime. Magnis turi unikalią savybę - padeda kontroliuoti pyktį, normalizuoja organizmo funkcijas bei gerina nuotaiką.

Gana dažnai stresą sukelia ir nesutarimai šeimoje svarstant klausimą, kur praleisti atostogas. Visų pirma paklauskite savęs, ar jūs norite važiuoti kartu. Ką daryti, jei žmona nori važiuoti į Palangą ir vartytis paplūdimyje, o vyras mieliau vyktų prie ežero ir visas dienas su meškere mirktų vandenyje? Labai svarbu suderinti šeimos narių interesus. Tačiau bet kuriuo atveju psichologai bei psichoterapeutai rekomenduoja nevažiuoti atostogauti ten, kur nesinori arba kur kiti šeimos nariai (vaikai ar sutuoktinis) neras sau malonaus užsiėmimo. Tuomet didesnis ar mažesnis stresas tikrai neišvengiamas.


 

Kas gerina poilsio kokybę?



Be abejo, kuo didesnis emocinis, psichinis ir fizinis atsipalaidavimas. Kūną ir dvasią gerai atpalaiduoja veikla, kuri būtų priešinga kasdieninei veiklai ir kartu būtų maloni.

Atostogų pobūdis taip pat priklauso nuo asmenybės ir nuo tikslų, ką norime patirti: ramybę, triukšmingą ir linksmą aplinką ar naujų įspūdžių. Lėtesnio charakterio žmogus, papuolęs, tarkim, į šurmuliuojančią Indiją, nuo triukšmingos aplinkos gali taip pat patirti stresą. Kita vertus, mėgstančiam bendrauti gal bus nepakenčiama praleisti laiką negyvenamoje saloje. Svarbiausia, reikėtų laikytis principo - atostogų metu būtina pakeisti kasdieninę aplinką, praleisti jas tokioje aplinkoje su tokiais žmonėmis, kur būti ir bendrauti malonu. Kartais geromis atostogomis gali tapti knygos skaitymas lovoje, visiškai nesirūpinant tuo, kas vyksta aplinkui.

Jeigu siekiama atostogų metu patirti naujų įspūdžių, galima rinktis turistinę kelionę į dar nepažįstamą šalį.

Gaila, kad žmonės per atostogas nori padaryti kuo daugiau darbų savo kasdienėje buityje, pavyzdžiui, susiremontuoti namus, ir tas noras ar įprotis tęsiasi kasmet. Paprastai jie linkę pasiskųsti: kai dirbu laiko nėra, todėl esu priverstas užsiimti namo statyba per atostogas. Iš tiesų niekas žmogaus nepriverčia. Jis pats daro vienus ar kitus sprendimus.


 

Kokia atostogų nauda psichikos sveikatai?



Atostogos - tai savotiška smegenų reabilitacija, kai pavyksta atsitraukti nuo kasdieninės buities (ėjimo į darbą, valgio gaminimo, vaikų išleidimo į mokyklą ir t.t.) ir siekiama patirti kuo daugiau malonumų. Atsitraukti padeda įprastos aplinkos arba veiklos pakeitimas. Tai gali būti tiek išvykimas į kelionę, kur galima nusipirkti įvairių paslaugų, palengvinančių buitį, tiek pietų ruošimas šeimai prie laužo po maudynių ežere, tiek bet kuri kita maloni veikla.

Per atostogas vertėtų nekreipti dėmesio į smulkmenas, pavyzdžiui, kad lyja lietus ar šalta, kad kažką pamiršome namuose, o pasistengti surasti pozityvią išeitį iš susidariusios situacijos. Svarbu džiaugtis kiekviena atostogų minute - tai ir yra gerų atostogų esmė. Būna, kad žmogus, grįžęs iš atostogų, net pamiršta, kelintą valandą reikia eiti į darbą. Tai - puikių kokybiškų atostogų rezultatas.


 

Būtini atostogų daiktai sustiprina saldaus laukimo pojūtį



Tiek ruošimasis atostogoms, tiek jų praleidimas labai priklauso nuo sugebėjimo jas planuoti.

Aišku, jei likus kelioms dienoms iki atostogų pulsime ieškoti talpesnio lagamino, naujo maudymosi kostiumėlio, gražios skrybėlaitės, tai gali dar labiau nuvarginti. Visai kita situacija, jei neskubėdami su malonumu ieškome naujo pirkinio vasaros atostogoms. Arba nutarsime reikalingą daiktą atostogoms, pavyzdžiui, akinius nuo saulės, gerą kosmetiką ar dailų kostiumėlį, įsigyti poilsio vietoje ar svečiojoje šalyje, kad tai taptų ir maloniu kelionės prisiminimu. Viskas priklauso nuo mūsų norų ir poreikių.

O apskritai, pradedant krautis lagaminą, reikėtų nepamiršti susidėti kasdien vartojamų daiktų, tada problemų ir “galvos skausmo” tikrai patirsime mažiau.

*****

„Stresas apibrėžiamas kaip nesugebėjimas elgtis tam tikroje situacijoje, kuris tampa nuovargio, apmaudo, baimės priežastimi. Stresas ne tik sukelia ligas, bet ir gali jas sustiprinti. Dėl didesnės ar mažesnės įtampos streso metu gali sutrikti virškinimas, atsirasti skrandžio opa, apetito stoka, krūtinės, raumenų skausmai. Net susijaudinimas paliekant darbo vietą sukelia stresą kūnui.

Pravartu prisiminti, kad visiems žmonėms per dieną priklauso po lygiai sekundžių – 86 400. Taigi visi galime savo laiką kas dieną rikiuoti taip, kaip patys pasirenkame. Tai, kam suteikiame pirmenybę ir kaip eikvojame laiką, lemia mūsų gyvenimo kokybę“.

(Anne Bryzan Smollin)


 

Patarimai atostogoms ir kasdieniniam gyvenimui



• Kad diena praeitų subalansuotai ir sveikai, reikia tinkamai paskirstyti laiką, numatant, kas yra tikrai svarbu.
• Kiekvienas atostogų netikėtumas gali praturtinti atostogas ir įspūdžius.
• Stresą sumažina atsipalaidavimas, tai leidžia mėgautis gyvenimu.
• Laiku ištartas “ne” saugo nuo daugelio nemalonumų.
• Laiką reikia leisti su žmonėmis, kurie jums svarbūs.

Mes dažnai tokie užsiėmę, kad nesuteikiame sau džiaugsmo būti su tais, kuriuos mylime.

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

strakalas
2009-05-28 18:33
kadangi mano tostogos buna ant dviracio tai be fastum neapsieinu, nes raumenis skauda po dienos vaziavimo, o sis tepalas, man labai padeda, svelnus, isigeria greitai, todel ir poveikis greitas.

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai