Emocijos mūsų gyvenime: kaip netapti jų auka

Dažnokai savo gyvenimo šeimininkais tampame ne mes patys, o mūsų emocijos. Jos tokios galingos, kad nepastebime, kaip joms pasiduodame. Įdomu, jeigu emocijoms galima būtų suteikti žmoniškąjį pavidalą, kaip jos atrodytų? Turbūt būtų įvairios, kaip ir emocijų pasaulis. Greičiausiai tik viena savybė būtų būdinga kiekvienai emocijai – tai gudrumas ir mokėjimas manipuliuoti.
 

Emocijų pasaulis


Atkreipkite dėmesį, kaip gudriai emocijos įtraukia žmogų į savo pasaulį. Pavyzdžiui, jūs, pailsėjęs po puikiai praleistų atostogų, patenkintas išeinate iš namų prie automobilio aikštelėje prie jūsų namo. Iš greta stovinčio automobilio išlipa žmogus ir grėsmingai pareiškia, kad jūs daugiau savosios čia nestatytumėte. Jūs ramiai domitės, kodėl gi. Žmogus kunkuliuodamas aiškina, kad ši aikštelė skirta tik gyvenantiems šitame name. Jūs vėl ramiai atsakote, kad esate šio namo gyventojas. Žmogus, panėšėdamas į įkaitusias anglis, domisi, iš kokios jūs laiptinės. Jūs vis dar ramiai atsakote. Štai tada jus tarsi nupliko verdančiu vandeniu: „Tai ir statykite arčiau savo laiptinės, o ne prie mano!” Jūs, atkreipkite dėmesį, vis dar ramiai, užvedate savo automobilį ir išvažiuojate.
Išvažiuojant iš kiemo jums staiga dingteli mintis: „O kas čia įvyko? Kodėl tas žmogus pradėjo bartis? Ne, na už ką, aš suprantu, jeigu...“. Ir jūs pradedate teisintis, kad pats sau paaiškintumėte, kad niekuo nenusikaltote. Kai tik pasiteisinimo procesas padaro savo darbą, į jo vietą stoja kitas – pasipiktinimas. Jeigu jau niekuo nenusikaltote, tai kodėl jus apkaltino? Kai tik šis procesas baigiasi, prasideda kitas – gailestis sau. Jūs – visame pasaulyje didžiausios pagarbos vertas vairuotojas, o su jumis taip neteisingai...! Kai tik baigiate savęs gailėtis, atsėlina pyktis. Na ir bjaurus tas kaimynas, aš jam parodysiu!
Taip jūs nejučia iš ramaus, mielo ir sotaus liūtuko virstate įniršusiu liūtu. O čia dar kaip tyčia nėra kur mašinos pastatyti prie baro, kuriame paskirtas susitikimas su draugais, o ir draugai vėluoja, o dar... Štai jūs ir pakliuvote į spąstus. Toliau tik stiprinsite savo negatyvias emocijas, kurių poveikis jums ir jus supančiam pasauliui vis didės. Ką daryti? Kaip netapti savo emocijų auka?
 

Sveikos, atvykusios į mano pasaulį!


Iš pradžių siūlau savo emocijoms pasakyti: „Sveikos, atvykusios į mano pasaulį!“ Kol mes nesuvoksime emocijų pasaulio prigimties, jos veiks ne kaip „sveikos atvykusios“, o įsiverš į mūsų gyvenimą kaip uraganas, nušluodamos viską, kas yra gero kelyje. Jei emocijos egzistuoja mūsų gyvenime, vadinasi, jos kažkam duotos. Čia kaip su žvaigždėmis: jeigu žvaigždės įsižiebia, vadinasi, jos kažkam reikalingos.
O duotos jos tam, kad galėtume apsiginti ir išgyventi. Jos atsiranda mūsų gamtinių instinktų dėka – mėgautis kokių nors poreikių patenkinimu (neturiu galvoje tik savisaugos fiziologinių poreikių). Jeigu koks nors poreikis reikalauja dėmesio, o mes šito nesuvokiame – jis „skambina“ mūsų sąmonei tam tikros emocijos pavidalu. Vienas mūsų tikslų – atkreipti dėmesį į tą „skambutį“, o ne pasiduoti jam. Kitas – suprasti paslėptą nepatenkintą poreikį ir „ pagloboti“.
Todėl svarbu ne susikoncentruoti ties vienos ar kitos emocijos išraiška, o pasistengti suprasti, ką ji atėjo pasakyti. Tam reikia ne taip jau ir daug, tik išmokti susikaupti ties tuo, kaip jūs norėtumėte jaustis vienoje ar kitoje situacijoje.


Bet kuri emocija turi dvi puses. Viena pusė – negatyvi įtaka ir padariniai, kita – teigiama įtaka ir galimybės, resursai.
Kai mūsų gyvybiniai procesai pradedami blokuoti, mes pradedame jausti diskomfortą. Kažkur susidaro energijos, kuri aprūpina organizmą ir visą egzistavimo procesą, sąstovis. Be šitos jėgos viskas, kas gyva žemėje, numiršta. Energija, neturėdama galimybės tekėti laisvai, kaupiasi, ir ateina akimirka, kai, nebeturėdama vietos, ji išsilieja. Dažnai tai pasireiškia negatyviais būdais, grėsmingais ne tik pačiam žmogui, bet ir jį supančiam pasauliui.
Tad svarbu žinoti ir suprasti emocijų prigimtį ir gyvybiškai svarbias funkcijas, t.y. kokie nepatenkinti poreikiai per jas kalba apie save. Žmogus, kupinas negatyvių emocijų, kažin ar sugebės surasti teisingą sprendimą, ar išvis bandys jo ieškoti. Todėl pirmiausia reikia nusiraminti, blaiviai įvertinti situaciją. Pasidavus negatyvių emocijų jėgai, galima problemą pamatyti tokiomis juodomis spalvomis, kad nekils rankos ieškoti išeities. Negatyvių emocijų jėga gali paralyžiuoti žmogų. Siūlyčiau prieš pradedant ieškoti problemų sprendimo kelių iškrauti susikaupusią energiją.
 

Transformacija per gamtą


Siūlau ekskursiją po pagrindines negatyvias emocijas. Apie ką jos gali mums kalbėti ir kaip jas paveikti, iškrauti jų energiją.
Pyktis. Paprastai jį lydi apgavystės, pasipiktinimo, skriaudos jausmas. Jis kalba apie ramybės poreikį. Ugnis gali padėti iškrauti šią energiją. Šiam darbui galima panaudoti saulėtekio ir saulėlydžio spindulius. Paprasčiausiai atsisėskite ir žiūrėkite, pasivaikščiokite, įsivaizduokite, kad maudotės tuose spinduliuose. Tiks ir pilnaties šviesa. Dažniau žiūrėkite per pilnatį į mėnulį, pageidautina ne pro langą ar akinius, nes tai gali iškreipti mėnulio šviesos priėmimą. Žiūrėkite į laužo, židinio, žvakių liepsną.
Liūdesys, lydimas apleidimo ir depresijos jausmo, kalba apie džiaugsmo trūkumą. Pagalbos kreipkitės į žemės energiją. Tam panaudokite dirvą, didelius akmenis, kristalus, medžius, sodus, žolę ir viską, kas auga iš žemės. Dažniau vaikščiokite basi po žemę ar žolę. Dažniau apsikabinkite medžius, sėdėkite ar stovėkite po jais. Grožėkitės žydinčiais medžiais ar jų rudens spalvų metamorfozėmis. Gėlės – galingiausi ligų ir sielos skausmo slopintojai. Gėlės plačiais lapais absorbuoja daugiau energijos nei siaurais. Apskritai gėlės bute, prie lovos – veiksmingas būdas nuo organizme susikaupusio negatyvumo.
Nuoskauda. Paprastai jaučiama kartu su artimųjų išdavyste ir gailesčiu sau. O kalba ji apie įkvėpimą. Apskritai nuoskauda trukdo mums pajusti savyje meilę. Atsikratyti nuoskaudos ir gauti įkvėpimą, atskleidus savo paties meilę, taip pat padeda žemės energija.
Baimė. Ji atneša nevilties ir nerimo jausmą, kalba apie tikėjimo būtinybę. Puikiausias pagalbininkas atsikratyti baimės – tai oras. Geriausia panaudoti gryną orą. Jeigu nėra galimybės išeiti pasivaikščioti, atidarykite langą ir „iškiškite nosį“ į lauką. Tegu jūsų organizmas prisipildo gryno oro, o jūs stebėkite įkvėpimo procesą, oro plitimą po kūną, iškvėpimą. Dažniau vėdinkite patalpas, net ir žiemą. Esant galimybei, būdami lauke darykite fizinius pratimus. Arba intensyviau eikite, lyg skubėdami į savo mėgstamą filmą.
Nerimas. O kartu su juo bejėgiškumo, neryžtingumo pojūtis. Visa tai kalba apie būtinybę išreikšti vidinio „Aš“ jėgą. Įveikti nerimą padeda vanduo. Tam tiks bet koks vandens telkinys, vonia, dušas. Galite paprasčiausiai išgerti stiklinę vandens. Prieš tai, laikydami stiklinę rankose, palinkėkite sau jėgų ir gerkite neskubėdami, tarsi skanaudami. Jeigu yra galimybė paplaukioti gamtiniame vandens telkinyje, nevenkite jos. Jeigu yra galimybė pasėdėti ant gamtinio vandens telkinio kranto, net šaltu metų tai darykite. Prieš miegą prausdamiesi vonioje ar po dušu, paprašykite vandens nuplauti jūsų nerimą ir suteikti jėgų ramiam miegui. O ryte prausdamiesi prašykite vandens suteikti jėgų ir apsaugoti nuo nerimo.
Kaip matote, negatyvių emocijų transformacijai nereikia jokių ypatingų brangiai kainuojančių priemonių. Reikia noro išsilaisvinti iš negatyvumo, o toliau, kaip sakoma, belieka aptartieji „techniniai dalykai“.
Kartais pastebiu, kad žmogus linkęs apsimesti ir visai nenori išsiskirti su savo negatyvia emocija. Kodėl? Ši emocija jam naudinga, jos dėka jis kažką gauna. Tačiau neilgam, ir todėl skuba pasikartoti, nes pagrindinis poreikis, parodantis save ta neigiama emocija, nenumalšino savo apetito. Todėl kviečiu būti ypač sąžiningiems sau. Jūs pats esate geriausias gydytojas, kai drąsiai bendraujate pats sus savimi.

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

mama
2011-10-14 20:40
sunui diagnozuota sizofrenija ,4m.kaip prasidejo,dabar be vaistu negali,ar imanoma padeti,aciu.

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai