Kaip įsitraukti į darbus

Daugeliui žmonių būna sunku įsitraukti į darbus grįžus po atostogų. Reikalingas tam tikras adaptacijos periodas. Kokių priemonių imtis, kad perėjimas iš poilsio prie darbų būtų lengvesnis? Pataria Vilniaus psichikos sveikatos centro psichologė - psichoterapeutė Rūta BAČIULYTĖ.
 

Patirsite daugiau streso, jei bandysite per pirmąsias darbo po atostogų dienas iš karto imtis sunkiausių darbų. Svarbu atsiminti, kad minimaliausios atostogos turėtų trukti bent 3 savaites. Per pirmąją savaitę mes prisitaikome prie atostogų, antrąją ilsimės, o trečiąją atostogų savaitę turime ruoštis darbui. Ir nepakankamai pailsi tie, kurie poilsiui skiria tik vieną ar dvi savaites. Juk per atostogas reikia atsiriboti nuo darbo rutinos ir gerai emociškai pailsėti.
Grįžus po atostogų tas pats – žmogui reikia laiko įsitraukti į darbus, ir tai įvyksta ne iš karto. Kad ir kaip gaila, bet dažniausiai žmonės nesugeba taip susiplanuoti savo laiko, kad grįžus po atostogų būtų lengva įsijungti į darbą. Patiriamas stresas darbe pirmosiomis dienomis po atostogų gali būti panašus kaip lyg ką tik atėjus į naują darbą.


Jeigu įmanoma, prieš atostogas reiktų taip susiplanuoti savo darbus, kad pirmosiomis dienomis po atostogų nebūtų svarbių, neatidėliotinų ar itin atsakingų darbų, pavyzdžiui, posėdžio ar kt. Kita gudrybė – prieš atostogas pasilikti kokį lengvą ar įdomų darbą, tuomet vėliau įsitraukti į darbus bus paprasčiau.
Iš esmės žmogui svarbiausias yra savirealizacijos poreikis tam tikroje sferoje. Žmogus nori būti reikalingas, daryti įtaką kitiems. Juk visi turbūt pastebėjote, kad nieko neveikimas labiausiai vargina.
Žmogų dirbti motyvuoja darbo proceso patrauklumas, darbinė atmosfera. Žmogų vargina neadekvatus darbas, nuolatinė įtampa darbe ar netinkamas atlygis. Neretai būna, kad darbdavys apkrauna darbais ką tik iš atostogų grįžusį žmogų, ir tai yra blogai.
Jūs turite save stebėti ir, jeigu yra galimybė darbe, susikurti sau palankias sąlygas. Pavyzdžiui, vieni žmonės geriau susikaupia prie muzikos, kitus tai erzina.

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

Aldona
2009-04-20 03:38
manes neveikia nei kava, nei energetiniai gerimai. darbingumo lygi pakelti sugeba tik tonussan, tad visada jo turiu su savimi ir reikiamu momentu pasinaudoju puikiu jo teikiamu rezultatu
mega
2009-03-18 22:39
pritarsiu vyrams - Tonussan tikras išsigelbėjimas rytais.. Anksčiau kol įsisiūbuodavau link darbų, tai ir baigdavosi darbo diena, o rezultatų kaip nėra, taip nėra.. Dsbar strykt pastrykt dar nedarau rytais, bet jau nebedaug iki to tetrūksta - tikrai geras sprendimas - duodu pliusą!
ShyGuy
2009-03-01 16:31
na tai, Hermi, as tai irgi ji reguliariai vartoju, nes jo veikliosios medzigos teigiamai veikia centrine nervu sistema jei patiri išsekima ar nuovargi. o ir darbinguma kelia. liuks produktas, toks, kokio ilgai ieškojau ir pagaliau atradau. dabar gyvenimas, kad ir koks aktyvus butu neturi neigimu pasekmiu mano savijautai.
Hermis
2009-03-01 15:10
as tai asmeniskai negaliu eiti i darba, kol tonussan neisgeriu, nes mieguistuma pasalina, energijos suteikia, nuramina
violeta
2007-10-28 15:00
straipsnis geras.ga kazka galite pasakyti apie rudens depresija?

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai