Šventę turime susikurti patys

„Kad šventė nesukeltų streso, viską suplanuokite, vienu metu dirbkite vieną darbą ir nepraraskite jumoro jausmo.“ Beth Tabak
 

Šventė ir stresas?


Dalis žmonių per šventes susilaukia nekviestų svečių – streso ir depresijos. Nieko nuostabaus. Besistengdami šauniai praleisti Kalėdas ir pasitikti Naujuosius Metus, kiekvienas susiduriame su visa plejada įvairiausių rūpesčių – darbas, vakarėliai, parduotuvės, maisto ruošimas, namų tvarkymas, rūpinimasis senstelėjusiais tėvais ar vaikais mokyklinių atostogų metu bei masė kitokių reikalų. Lyg ir daugoka ramybei bei džiaugsmui, ar ne? Tačiau, pasinaudojus keletu paprastų patarimų, stresą ar depresiją galima smarkiai sumažinti ir mėgautis šventėmis gal net labiau nei tikitės.
 

Planavimas padeda ir švenčių metu


Pasidarykime darbų planą. Žinoma, kad, išvykę ilgon kelionėn be žemėlapio, mes greičiausiai klaidžiotumėme, gaištume laiką ir patirtume daugybę nereikalingų rūpesčių. Švenčių planavimas tampa labai prasmingu, kai mūsų gyvenimo sudėtinės dalys – laikas, energija, asmeniniai reikalai, tarpusavio santykiai, finansai, fizinė ir emocinė būsena – patiria stiprų poveikį. Pagalvokime apie atliktinų iki metų pabaigos užduočių sąrašo sudarymą. Turėkime „po ranka“ savo sąrašą ir planą. Iš pradžių tai šiek tiek sugaišins, tačiau vėliau sutaupys laiko ir, svarbiausia, jūs išvengsite nereikalingo streso. Planas išgelbėtų jus nuo bėgiojimo „ratais“, vaikščiojimo pirmyn atgal ar nuo intensyvių mėginimų prisiminti: „O kas gi toliau? O kas gi svarbiausia? Ką gi aš pamiršau?“... Juk ruošiantis šventėms tenka atlikti gausybę smulkių darbų. Nieko nuostabaus, kad patiriame stresą, bandydami viską išsaugoti atmintyje ir atgaminti.
 

Pradėkite ruoštis anksti


Jau susiplanavote? Išsiaiškinkite, kas jums svarbiausia, žinokite, ką turite padaryti, ką nupirkti ir ko siekiate šio švenčių sezono metu. Tada pradėkite šventinius darbus kuo anksčiau, vėliau galėsite atsipalaiduoti ir mėgautis švenčių sezonu be streso.
Pradėję ruoštis šventėms anksti, sugebėsime visus nesklandumus pašalinti anksčiau nei bus dengiamas šventinis stalas, vyniojamos dovanos ar pradės rinktis svečiai bei sproginėti petardos. Kuo greičiau atliksime užduotis, tuo greičiau galėsime atsidrėbti minkštame fotelyje ir, ištiesę kojas, ramiai šypsotis, ką nors gurkšnoti ar kramsnoti ir mėgautis šiais metais susikurta šventine atmosfera!


 

Kas svarbu planuojant?


Ar jau pajutote prieššventinį drebulį? Staiga paaiškėja, kad jos jau čia pat! Atsipalaiduokite, pasiimkite lapą popieriaus, rašiklį ir pradėkime.
• Prisiminkime praėjusias šventes. Padalinę savo lapą į du stulpelius, pavadinkime juos: „tai buvo puiku“ ir „niekada daugiau“. Atitinkamai išvardinkime tai, kas pavyko ir kuo likome nepatenkinti. Trumpai pasižymėkime, kas mus slėgė, ką pakeistume ir kas turėtų atsidurti stulpelyje „tai buvo puiku“.
• Pasirinkime, kas mums svarbiausia artėjančių švenčių metu. Tai turėtų tapti mūsų ruošimosi tema. Jei trūksta pinigų kelionei, pasirinkime „Šventė namuose“ ar „Paprasta, tačiau pritrenkianti šventė“. Tema, stiprinanti dvasią, galėtų būti „Svarbiausia – tikėjimas ir šeima“. Galima pasirinkti kokią mėgstamą citatą, pvz., Mahatmos Gandžio: „Tapk permaina, kurios linki pasauliui“. Būkime kūrybingi, linksmi ir viską užsirašykime.
• Pasirinkime keletą svarbiausių prioritetų. Pagrįskime juos tuo, ko iš tikro norime, kas tiktų mūsų pasirinktai temai. Neturi likti jokių abejonių. Viską užsirašykime. Žinant prioritetus, mums nebus sunku atmesti atsitiktinius norus ir lengvai atlikti tai, kas būtina. Jei kas nors mums ką nors siūlys ar kvies, pažvelkime į savo prioritetų sąrašą. Jei tai atitinka juos, sutikime. Jei ne, atsakymas greičiausiai bus neigiamas.
• Viską supaprastinkime. Daug ką galime atlikti patys, perleisti kitiems, o daug ko ir visai atsisakyti. Pašalinkime, kas netinka mūsų prioritetams. Pagalvokime, kas galėtų talkinti. Kai tik įmanoma, naudokimės kitų pagalba (pvz., galime pasiūlyti svečiams atsinešti patiekalus, užuot gaminę patys). Įtraukime šeimos narius ir nesiekime tobulumo. Viskas pavyks!
• Suformuokime šventinį biudžetą. Yra galybė būdų pasiruošti linksmoms šventėms, nešvaistant pinigų. Būkime kūrybingi. Neleiskime pinigams pavogti iš mūsų šventės.
• Pasirinkime tokius veikimo metodus, kurie teiktų džiaugsmą, o ne atlikime prievolę. Prisitaikydami prie natūralios įvykių eigos, išliksime savimi. Darydami tai, ką mėgstame ir mylime, susilauksime tokio paties atsako ir iš gyvenimo.
• Nervinei įtampai sumažinti naudinga ilgesnį laiką pavartoti magnio preparatų . Jo poveikį sustiprina B grupės vitaminai.
Su artėjančiomis šventėmis!
Taip pat atminkite, jog vien tik supratimas, kad šventės gali sukelti stresą ir depresiją, jau mažina jo įtaką. Taigi viską atlikime smagiai ir pradėkime 2007-uosius be streso!

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

mega
2009-03-18 22:37
pritariu katei - tikrai kad su stresu, manau, reikai kovoti nuolat ir pastoviai, juk tai n4ra vienkartinis reiškinys - stresus patiriame nuolat.. Beje, manau, kad Tonussan taip pat labai geras sprendimas - teko tuo pačiai įsitikinti, beje, dar vis jį tebevartoju kaip eilinė maisto papaildą, skirtumas tik tas, jog jaučiuosi kur kas mažiau ”imli” stresams !
Kate
2009-03-01 15:11
bet tai su stresu kovoti reikia sistemingai, manytau. Maskva nebuvo pastatyta per viena diena, taip ir stresas nepabėga vos tik pirstais spragtelejus. ka as pastebejau, tai kad pradejus vartoti maisto papilda Tonussan su stresus susiduriu daug reciau, jei isvis susiduriu. jis tiesiog sureguliuoja visa organizmo veikla ir taip padeda kovoti su stresu. nors realiai tonusssan’a pradejau vartoti del nuolatos juntamo nuovargio ir mieguistumo, taciau mano praktika parode, kad su stresu jis taip pat puikiai kovoja, kaip ir su nuovargiu. ;D
arune
2007-01-17 17:37
labai geri, praktiski ir realus patarimai, butinai pasinaudosiu jais per ateinancias sventes. Aciu:)

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai