Atmintį lavinti daug lengviau nei gali atrodyti

Jaudinančios praeities akimirkos… Žinios, sukauptos per daugybę metų… Neįkainojama žmogiška patirtis…Tiesa, praeityje būta ir nemalonių įvykių: tada mes juos užmirštame. Atmintis ir užmiršimas - viena kitą papildančios dalys.
 

Kartais labai norisi kuo daugiau įsiminti, kuo ilgiau išlaikyti atmintyje įvairius dalykus, bet tai labai sunkiai pavyksta. Deja, daugelis žmonių nepatenkinti savo atmintimi. Nepatenkintiesiems - svarbiausios atminties taisyklės, kurios gali padėti lavinti atmintį, daug lengviau įsiminti naują informaciją ir ilgiau ją išlaikyti.
1. Žinių “kalimas” - seniai išbandytas ir netgi populiarus mokymosi metodas. Tačiau tikriausiai niekas neprieštaraus teiginiui, jog tai ir mažiausiai efektyvus būdas ko nors išmokti. O jeigu pabandytumėte minutėlę susikaupti ir suprasti, ką mokotės, - įsiminti daug lengviau. Iškelkite sau klausimus, susijusius su tekstu, raskite į juos atsakymus - pajusite malonumą mokydamasis ir net nepastebėsite, kad viską įsiminėte.
2. Daug lengviau įsiminti tai, kas prasminga. Žodžius įsiminti daug paprasčiau nei netvarkingai išrikiuotų raidžių eilę, sakinius - lengviau nei padrikus žodžius, o įsiminti mintis - lengviausia. Jeigu kas nors įdomu, tai įsimename be jokių pastangų, tarsi savaime. Todėl pirmiausiai, jeigu ketinate ko nors mokytis, pagalvokite, ar šito jums tikrai reikia.
3. Jeigu norite gerai įsiminti tai, ką skaitote, atpasakokite tekstą (garsiai ar mintyse) - tai daug efektyviau, negu jį dešimt kartų perskaityti iš naujo.
4. Įsiminti labai sunku, jeigu: skubate, nerimaujate, išgyvenate stresą, esate išsiblaškęs, pavargęs, jus veikia stiprios emocijos, vaistai, liga ir t.t.
5. Tyla ir ramybė - ištikimiausios atminties pagalbininkės.
6. Darbas šauniausiai bus atliktas tuomet, kai nuotaika bus gera, o protas - pailsėjęs.
7. Dirbant didžiulę reikšmę turi maksimali koncentracija ir protinių jėgų sutelkimas vienam tikslui. Tačiau tokia būsena pasiekiama ne iš karto, todėl iš pradžių mokykitės lengvesnių dalykų.
8. Žmonės - ne robotai, todėl nemanykite, kad kada nors galėsite mokytis daugybę valandų be poilsio. Jei įtemptai dirbote 40-50 minučių, 10-15 minučių pailsėkite.
9. Atminį ir darbo efektyvumą pagerina gyvenimas pagal
patarlę: “Ką gali padaryti tuoj, niekad nesakyk - rytoj”.
10. Abėcėlę lengviau pasakyti įprasta tvarka negu atvirkščiai, todėl ir eilėraščius lengviau mokytis negu padriką tekstą. O jeigu nuobodaus teksto, kurį reikia įsiminti, niekas nesueiliavo, tai galite padaryti pats.
11. Kuo stipresnis pirmas įspūdis, tuo geriau prisimename. Todėl kiek galėdami stiprinkite pirmąjį įspūdį: matykite, girdėkite, lieskite, jauskite, užuoskite ir, jei galite, paragaukite, o be to, dar logiškai įvertinkite informaciją.


12. Jeigu norite ką nors įsiminti ilgam, reikia pasikartoti. Pasikartoti išmoktą tekstą reikėtų tris kartus: po 15-20 min., antrą kartą po 8-9 val., o trečią kartą po 24 val. Labai naudinga pasikartoti 15-20 min. prieš miegą ir anksti ryte, kai esate pailsėjęs.
13. Vieni geriau įsimena, jei perrašo tekstą, kiti - jį išgirdę, treti - pamatę, o dar kiti - klausydamiesi tylios muzikos. O jūs? Nedvejodamas pasinaudokite tuo metodu, kuris jums labiausiai padeda.
14. Jeigu per tris minutes neatsimenate to, ko reikia, ilgiau kankintis neverta - žvilgtelkite į tekstą.
15. Norint gerai įsiminti taip pat reikalingas tinkamas informacijos kiekis: nei per daug, nei per mažai. Kiek? Žinoma, kiekvienam skirtingai.
16. Apie asociacijas rašė dar Aristotelis. Panaudokite savo ir artimųjų gimimo datas prisimindami skaičius, daiktų savybes prisimindami jų pavadinimus. Jeigu norite geriau įsiminti naujo pažįstamo veidą, galite jį palyginti su kokiu nors simpatišku žvėreliu ar netgi vaisiu (pvz., kriauše). Tai visiškai nekaltas pokštas, padedantis išlaikyti mintyse daugybę nuostabių dalykų.
 

VYRESNIEMS ŽMONĖMS


1. Vyresnio amžiaus žmones kamuojantis atminties nusilpimas dažniausiai yra depresijos simptomas. Jeigu žmogus išėjo į pensiją, palaidojo sutuoktinį, prarado kelis draugus, tai pablogėjusi atmintis reiškia tik tai, kad reikalingas specialistas, kuris padės įveikti šį nuotaikos sutrikimą.
2. Vyresni žmonės, išėję į pensiją, turėtų ir toliau lavinti protą - tai padeda ilgiau išlikti jaunam.

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

Toks Anoks
2015-09-09 12:06
Su asocijacijom tai tikrai veikia. Man tekdavo mokintis vokiškus gurmanų meniu, kai visiškai nemokėjau vokiečių kalbos. Tiesiog kažkokias dalis reikia asocijuoti su kažkuo kas jum gerai pažįstama. (mano pvz.: jei kazkoks neaiskus zodis primena kazką konkretaus, tai lengviau jį prisiminti)
Taip pat mokykloje darydavaus savo teksto planą. Tiesiog kiekvienai daliai parašai savo sugalvotą pavadinimą apie ką ta dalis.
Esu
2015-06-03 19:52
Turėjau labai skaudų įvykį gyvenime. Po to pastebėjau, kad mano atmintis labai prasta, nors esu labai jauna. Pradėjo prastai sektis moksluose, nebeatsimenu datų, koncertavimo datų, pradėjau daug planuoti, o poto tenka daug ką atšaukti. Gal kas galit padėt kokiais nors dar efektyvesniais būdais? Nes kiek daug bandžiau, neišeina... (weird)(weird):(
aina
2013-04-05 16:46
va dar keli patarimai užmirštukams http://helis.lt/atminties-lavinimas-ir-patarimai-uzmarsuoliams/
efka
2010-03-28 14:13
Visišką nesamonė nieko konkretaus neparašytą . Su toke metodika nei tapsi protingesnis nei kvailesnis tiesiog sugaišinsi laiką ir tiek . Norint įgytį koki nors sugebėjimą dirbti pvz statybos darbus arba maistą gaminti reikia stengtis jeigu neišeiną
valode
2010-03-02 17:06
mega isitrink galva su ta savo reklama
mega
2009-03-06 18:54
manau, jog ją reikai ne tik lavinti, bet ir nuolat stiprinti - tam man gydytojas patarė naudoti tokį augalinės kilmės preparatą Tonussan. Jis ir skrandžio negraužia, ir energizuoja, ir, kas visų svarbiausia, tikrai stiprina, palaiko bei saugo atmintį - o kas gali būti egriau, kai nuolatiniame informacijos plėtros procese pasimeti tarp tiek daug jos ir pradedi nieko nebeatsiminti?!
alvyra
2009-01-31 21:59
daugiau panašių straipsnių ir patarimų.
angele
2008-06-16 13:07
Puiku
Rodyti daugiau komentarų

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai