Vasarą laikas stiprinti širdį

Vasara – pats palankiausias metas sveikai gyventi nededant daug pastangų. Juk daugeliui tai atostogų metas, laikas, kai apstu šviežių daržovių, vaisių, uogų... ir verta pabandyti atsilyginti savo kūnui už žalą, padarytą per metus.
 

Atsikvėpkime ir nusišypsokime


Nepamirškime paprastų dalykų: geros nuotaikos, švaraus oro, ramybės – nepakeis niekas. Jei atsikratysime įtampos, iškart laimėsime. Statistiniai tyrimai įrodė, kad juokas, ypač juokas iki ašarų, gerina kraujotaką taip pat, kaip gera mankšta.
Be to, jei rūkymas – įprotis, dar neišaugęs iki priklausomybės nuo nikotino, mesti rūkyti per atostogas lengviau nei darbymečiu, ypač vykstant atostogauti su nerūkančiųjų kompanija ir užsiimant aktyvia bei įdomia veikla.
 

Būkime fiziškai aktyvūs


Pastebėta, kad širdies ligos „jaunėja“, dėl to kaltas mažėjantis fizinis aktyvumas. Įrodyta reguliarių fizinių pratimų svarba jauname amžiuje, norint senatvėje išlikti sveikiems ir žvaliems. Naudingi tik aerobiniai pratimai, t.y. tie, kurių metu į audinius pristatoma santykinai daug deguonies: pasivaikščiojimas, bėgimas, įvairūs judrūs žaidimai, nedidelio arba vidutinio intensyvumo ir atliekami gryname ore.
Siektiną krūvio intensyvumą galima suskaičiuoti pagal formulę: siektinas pulsas = maks. leistinas pulsas ( t.y. 220 – jūsų amžius ) x 50–70 proc.
 

Mankštintis reikia kasdien bent po 30–60 min.


Jei sergate širdies liga, nepamirškite pradėti po truputį, pamažu didinti ilgumą ir intensyvumą, prieš sportuojant apšilti, mankštintis reguliariai. Jei atlikta širdies operacija, įvykęs miokardo infarktas, pasitarkite su kardiologu.


 

Maitinkimės skaniai ir sveikai


Vasarą gausu uogų, vaisių, daržovių, naudingų širdžiai. Vitaminai ir mikroelementai, stiprinantys širdį – vadinamieji antioksidantai vit. C, vit. E, β karotinas, selenas. Jie mažina streso, rūkymo, kitų žalingų veiksnių daromą žalą kraujagyslių sienelėms.
Vit. C yra daugelyje vaisių ir daržovių, ypač kol jos šviežios, deja, tai nepatvarus vitaminas, o žiemą laikomuose vaisiuose ir daržovėse jo itin sumažėja.
Vit. C gausu braškėse, žemuogėse, serbentuose, svogūnuose, ridikuose, kopūstuose, pomidoruose, salotose, vit. E – šparaguose, morkose, saulėgrąžose, ropėse, β karotino – morkose, kopūstuose, pomidoruose.
Būtino širdžiai kalio taip pat gauname su vaisiais ir daržovėmis, ypač agurkais, pomidorais, ridikėliais, svogūnais, braškėmis.
Magnio, mažinančio kraujospūdį, yra kopūstuose, burokuose, ridikuose.
Flavonoidai veikia kaip antioksidantai ir saugo nuo krešulių susidarymo kraujagyslėse, jų gausu vyšniose, vynuogėse.
Maisto skaidulos šalina iš organizmo „blogąjį“ cholesterolį.
Rutinas (jo daug salotose) stiprina kraujagyslių sieneles.
Eteriniai aliejai (nemažai svogūnuose ir česnakuose) slopina uždegimą.
Širdies ligų profilaktikai naudingos ir nesočiosios omega-3,-6,-9 riebalų rūgštys, kurios mažina „blogojo“ cholesterolio kiekį kraujyje ir apsaugo nuo žalingo jo poveikio kraujagyslių sienelėms. Kai kurių iš šių rūgščių yra vaisiuose ir daržovėse, tačiau daugiausia gauname su žuvimi, žuvų taukais.
 

Kitos priemonės


Vaistažolės
Gamta suteikia ir kitą galimybę stiprinti širdį – įvairias vaistažoles: dirvinio asiūklio žolę, kraujažolę, trikertę žvaginę, vaistinę melisą, medetką. Gudobelė reguliuoja kraujo spaudimą ir veiksmingai gydo rit-mo sutrimus, atsiradusius dėl streso. Du arbatinius šaukštelius gudobelės žiedų bei lapų užplikykite stikline verdančio vandens ir uždengę palikite 20 min., kad prisitrauktų; gerkite po vieną stiklinę 2–3 kartus per dieną.
Natūralūs preparatai
Širdžiai ir kraujagyslėms naudingas augalinės kilmės natūralių minėtųjų riebalų rūgščių omega 3, 6 ir 9 derinys preparate Green Oil. Jo kapsulės pagamintos iš linų sėmenų, rapsų ir nakvišų aliejų šalto spaudimo būdu, todėl biologiškai veiklios medžiagos išlikusios nepakitusios.

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai