Per daug miego ir sėdėjimo – taip pat blogai kaip rūkymas ir alkoholio vartojimas

Aktorė Mae West kartą yra pasakiusi: „Kaip nuostabu, kad yra tiek daug gerų dalykų!“ Deja, realybėje malonumai, kuriuos sau leidžiame, įskaitant alkoholį ir riebų maistą, nėra mums naudingi, ypač jeigu juos vartojame dideliais kiekiais.
Naujausi tyrimai rodo, kad per ilgas miegojimas ir neaktyvumas taip pat nėra sveika. Mokslininkai nustatė, kad žmonės, kurie didžiąją dienos dalį praleidžia sėdėdami ir per daug laiko skiria miegui, miršta jaunesni už tuos, kurie daug rūko ir vartoja alkoholį.
„Sax“ instituto atliktame moksliniame tyrime, pavadintame „45-erių ir vyresni“, dalyvavo 230 tūkst. 45 metų ir vyresnių australų. Mokslininkai suskaičiavo, kiek žalingų įpročių turėjo kiekvienas dalyvis, įskaitant rūkymą, alkoholio vartojimą, nesveiko maisto valgymą, fizinį neaktyvumą, sėdint atliekamą veiklą ir per ilgą miegojimą (daugiau negu 9 val. per parą).


Apie 30 proc. dalyvių turėjo 2 ar 3 išvardytus įpročius. Po šešerių metų beveik 16 tūkst. tyrime dalyvavusių žmonių mirė. Mokslininkai nustatė, kad fiziškai neaktyvūs žmonės buvo linkę 1,6 karto greičiau mirti negu fiziškai aktyvūs žmonės (fiziniu aktyvumu tyrime apibrėžtas daugiau negu 150 min. vidutinio sunkumo ar sunki fizinė veikla kiekvieną savaitę).
Tyrimo metu paaiškėjo, kad fizinio neaktyvumo ir sėdint atliekamos veiklos arba fizinio neaktyvumo ir per ilgo miegojimo deriniai su greitesne mirtimi susiję taip pat stipriai kaip rūkymas ir didelis alkoholio vartojimas.

{banner-25}
Tyrimo vadovė Sidnėjaus universiteto Sidnėjaus visuomenės sveikatos mokyklos vyresnioji mokslo darbuotoja Melody Ding žurnalui „Live Science“ rašė: „Fizinis neaktyvumas buvo stipriai susijęs su greitesne mirtimi.“ M. Ding paaiškino, kad fizine veikla neužsiimantiems, ilgai miegantiems ir sėdintiems asmenims mirties rizika padidėja iki keturių kartų, palyginti su tais, kurie daug sėdi ir miega, tačiau bent šiek tiek mankštinasi.
Mokslininkai pastebėjo, kad į tyrimą neįtraukė kitų ilgalaikių gyvenimo būdo įpročių ar sąlygų, dėl kurių galėjo padidėti kai kurių dalyvių mirties rizika. Įtakos galėjo turėti dalyvių požiūris į savo įpročius ir jų poveikį sveikatai – tai pakeistų tyrimo rezultatus.
Tyrimo išvada, kad sveikesni įpročiai gali sumažinti mirties riziką, atrodo akivaizdūs, tačiau kelių žalingų įpročių susiejimas pateikia naujų būdų, kaip pailginti gyvenimo trukmę. M. Ding teigia: „Fizinis aktyvumas – vienas iš veiksnių, į kuriuos reikia pirmiausia atkreipti dėmesį. Jeigu tam tikri žalingų įpročių deriniai kelia didesnę grėsmę nei pavieniai žalingi įpročiai, nors vieno iš jų atsikratymas yra geras pasirinkimas sveikatai.“

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai