Jei ima mausti kaklą

Tiems, kurie nuolat dirba prie kompiuterio, tokia problema gan dažna, nes daug laiko tenka praleisti sėdint ir raumenys tinkamai neatsipalaiduoja. Didžiausias krūvis šiuo atveju tenka kaklui ir nugarai.

 

O jei dar ir sėdima nepatogiai ir netinkamai, situacija dar labiau komplikuojasi.

 

Ergonominis monitorius

 

Dirbant su kompiuteriu jis tiesiog būtinas. Tai monitorius, pritaikomas konkretaus žmogaus ypatybėms. Jį galima įrengti horizontaliai arba vertikaliai, pasukti į bet kurią pusę, lengvai sureguliuoti aukštį ir ekrano kampą.

Jei monitorius bus nors kiek pasuktas į kairę, kairiosios kaklo pusės raumenys bus įtempti, ir pusiausvyros pažeidimas nulems sunkumus pasukti galvą į dešinę. Todėl monitorius turi būti įrengtas pagal vadinamąją „vidurinę liniją“ - už klaviatūros, kad jos vidurinė linija sutaptų su monitoriaus vidurine linija ir jūsų kūno vidurine linija.

Monitoriaus nereikėtų įrenginėti pernelyg aukštai ar žemai. Pirmoji eilutė ekrane turėtų būti jūsų akių lygyje. Tačiau jei jums dažnai tenka žiūrėti žemyn - į klaviatūrą arba dokumentus ant stalo, tuomet eilutė turėtų būti kiek žemiau.

 

Pabandykite užrašyti trumpą tekstą. Pastebėkite tą vietą monitoriuje, kur dažniausiai žiūrite. Tuomet užmerkite akis. Lėtai judėkite galva viršun žemyn kelis kartus, pasilikite toje galvos padėtyje, kur nejaučiate diskomforto. Atsimerkite. Jei monitorius įrengtas reikiamame aukštyje, jūsų žvilgsnis turėtų būti ties jau pastebėta vieta, kur dažniausiai žiūrėjote.

 

Dokumentų laikiklis

 

Dokumentai, su kuriais dirbate, turi sudaryti darną su monitoriumi - tokiu pat atstumu, aukščiu ir kampu. Todėl labai patogu juos laikyti specialiame dokumentų laikiklyje. Jį reikėtų pastatyti šalia kompiuterio ekrano, akių lygyje.

Jei turite perspausdinti visą tekstą, bus kur kas patogiau pasidėti popierius priešais arba tarp monitoriaus ir klaviatūros.

 

Vertikali klaviatūra

 

Dažni galvos judesiai žiūrint į klaviatūrą ir vėl į monitorių gali tapti skausmingų pojūčių kaklo srityje priežastimi. Todėl klaviatūra, kaip ir monitorius, turi būti ergonomiška.

Šiandien pasaulyje užpatentuoti nauji klaviatūrų modeliai - klaviatūros, kurios įrengiamos vertikaliai šalia monitoriaus ekrano, taip pat piramidinės su vertikaliu klavišų išsidėstymu.

Tačiau bet koks vartotojas gali nesunkiai rasti pakaitalą šioms technologinėms naujovėms. Pakanka tik pakelti savo klaviatūrą arba pastatyti tokiu kampu, kad jos priekinė dalis būtų žemiau nei galinė.

 

Penki svarbiausi „NE“ dirbant kompiuteriu

 

„Ne“ pernelyg žemai esančiam monitoriui, jis turi būti akių lygyje.

„Ne“ sulenktoms per alkūnes rankoms žemiau stalo plokštumos.

„Ne“ toli esančiai klaviatūrai: alkūnės turi būti vienoje linijoje su pečiais.

„Ne“ nepatogioms kėdėms.

„Ne“ sulenktoms kojoms, reikia remtis visa pėda.

 

Pauzės

 

Apsisaugoti nuo kaklo skausmų padės dažnos trumpos pauzės. Norint jų nepamiršti, galima griebtis paprastų būdų, pavyzdžiui, padėti telefoną ant šalia esančio stalo, toliau nuo darbo vietos - tada atsiras būtinybė atsikelti nuo stalo norint atsiliepti.

Pasistenkite spausdintuvą pastatyti toliau, kad būtų galima atsiplėšti nuo kompiuterio einant pasiimti dokumentų.

Dėl tos pačios priežasties nelaikykite dokumentų šalia monitoriaus. Atsikelkite, kai perkraunate kompiuterį.

Ir paskutinis patarimas: kas keturiasdešimt penkias minutes nepamirškite gimnastikos kaklui - kelis kartus patempkite jį į priekį, paskui į šonus, paskui pirmyn-atgal.

 

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai