Užsitikrinkime sveiką gyvenimą patys

Nors žmogaus organizmas ir unikalus, tačiau be tinkamos priežiūros ir mitybos ir jis negalės kokybiškai veikti. Nedidelis vienokio ar kitokio vitamino trūkumas ligos nesukels, bet jeigu tai tęsis nuolat – didės ir ligų išsivystymo tikimybė. Mitybos įtaka seniai įrodyta. Dar daugiau – įvairių šalių mitybos specialistai sutinka, kad mityba turi būti ne tik sveika, bet ir sveikatinanti, t.y. ne tik sveikatą sauganti, bet ir ją įtvirtinanti ir stiprinanti.

 

Sergame dėl blogos mitybos

 

JAV mokslininkų teigimu, nesveika gyvensena ir netaisyklinga mityba nulemia beveik 50 proc. mirčių. Kita vertus, tinkama mityba gali padėti kovoti su ligomis. Deja, šiandien Lietuvos gyventojų mityba neatitinka sveikos mitybos rekomendacijų ir yra palanki lėtinėms netinkamos mitybos sukeltoms ligoms plisti. Respublikinio mitybos centro tyrimai parodė, kad Lietuvoje nepakankamai vartojama vitaminų, mineralinių medžiagų, stambiamolekulinių angliavandenių, tarp jų ir maistinių skaidulų turinčių vaisių ir daržovių, – tik apie 315 g per parą. O PSO ekspertai rekomenduoja šių maisto produktų (neskaitant bulvių) suvartoti ne mažiau kaip 400 g per parą, tada būtų galima 19 proc. sumažinti riziką susirgti virškinamojo trakto vėžiu, 31 proc. išemine širdies liga, 11 proc. insultu.

 

Kas būtų, jei

 

Maisto ir mitybos problemos tokios pat senos, kaip ir noras sveikai ir ilgai gyventi. Apie mitybos įtaką sveikatai dar prieš mūsų erą kalbėjo Hipokratas (480 m. p. m. e.). O šiuolaikinės technologijos leidžia modeliuoti situacijas ir daryti prielaidas, kaip, keičiant gyvenimo būdą, galėtų pasikeisti mūsų sveikata. Pavyzdžiui, Lietuvos mokslininkai apskaičiavo, kad jei žmonės mestų rūkyti, sureguliuotų kraujospūdį ir svorį, per 50 metų Lietuvoje mirties išvengtų 14 757 vyrai ir 2 610 moterų.

 

Ar reikia maisto papildų?

 

Įrodyta, kad žmogaus organizmas per parą turi gauti apie 40 pavadinimų įvairių maistinių ir biologiškai veiklių medžiagų. Ar tikrai tiek gauname? Kaip sužinoti, kokių medžiagų reikia būtent mums?

Teigiama, kad maisto papildų vartoti tikslinga dėl kelių priežasčių. Pirma, dėl to, kad tradiciniai maisto produktai kai kurių organizmui reikalingų medžiagų, pvz., seleno, jodo, turi labai mažai. Antra, užterštas oras ir dirvožemis, šiuolaikinės produktų apdirbimo technologijos, priedai, ilginantys jų tinkamumo vartoti laiką, mažina produkto biologinę vertę. Trečia, net ir sveikai maitinantis žmonėms gali pritrūkti tam tikrų medžiagų, pvz., susirgus. Ką jau kalbėti apie tuos, kurie valgo paskubomis, greito maisto kavinėse ir t.t. Didesnis vitaminų kiekis turėtų būti ir senyvo amžiaus žmonių maiste.

 

Kiekvieno mityba individuali, todėl ir papildus reikia rinktis individualiai, pagal poreikius, o ne ką kaimynas pasiūlė. Pats žmogus retai sugeba objektyviai įvertinti savo būklę ir suprasti ko trūksta, be to, nežino, kaip viena ar kita medžiaga veikia. Todėl, prieš nusprendžiant įsigyti maisto papildą, vertėtų pasikonsultuoti su gydytoju ar vaistininku.

 

Profilaktiškai, organizmui stiprinti reikėtų vartoti tokių preparatų (pvz., LIVE WELL Multivitamins & Minerals padės ir tiems, kurie linkę į mažakraujystę, – jame yra visa rekomenduojama geležies ir folio rūgšties paros norma. Lietuvos maisto produktuose trūksta jodo – šiame papilde taip pat yra visa rekomenduojama jodo paros norma.

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai