Regėjimą stiprinkime vasarą

Mūsų akis nuolat veikia daug žalingų veiksnių. Dirbtinis apšvietimas, darbas su kompiuteriu, besaikis televizoriaus žiūrėjimas - patys “pikčiausi” mūsų akių priešai. Visi žinome, kad dirbant su kompiuteriu ar žiūrint televizorių būtina daryti pertraukėles, bet kai jau prisėdame...
 

Dirbant su kompiuteriu, daug skaitant, atliekant darbus, reikalaujančius didelio tikslumo bei kruopštumo, pvz., chirurgo, kirpėjo, juvelyro, laikrodininko, siuvėjo, kompiuterininko, buhalterio, būtina daryti pertraukėles akims pamankštinti. Stipriai užsimerkite, pažiūrėkite pro langą į tolį, “pavartykite” akis, pabūkite kurį laiką užsimerkę - ir iškart pajusite palengvėjimą, šie pratimai padeda atsipalaiduoti akies raumenims.

Kaip galima nors kiek pastiprinti ir palepinti nuvargusias mūsų akis? Juk vasarą turime daugiau laiko ir galimybių jomis pasirūpinti.

Tikslingai suplanuokite laiką, kad kuo daugiau praleistumėte gryname ore ir kad kuo mažiau laiko liktų sėdėti prie kompiuterio ar televizoriaus. Akis labai gerai ramina žalia spalva. Tad paprasčiausiai atitrūkite nuo virtualios realybės ir pasivaikščiokite lauke, pasižvalgydami į žaliuojančius medžius.

Mityba irgi labai svarbi regėjimui. Kasdieniniame racione turi būti kuo daugiau žalių daržovių, ypač salierų, špinatų, morkų. Naudingos kepenėlės, mėsa, o ypač bifšteksas su krauju. Rekomenduojama gerti sultis, mineralinį vandenį, mažiau smaližiauti. Patariama vartoti žuvies taukų, geležies preparatų.



Vasara - gamtos klestėjimo metas bei natūralių vitaminų šaltinis. Dažniausiai žmogus, šiuo metų laiku valgydamas įvairiausias daržoves, uogas bei vaisius, kaupia vitaminų atsargą žiemai. Norintiesiems pastiprinti savo akis reiktų valgyti kuo daugiau įvairiausių uogų: mėlynių, juodųjų serbentų, aronijos uogų, aviečių, žemuogių, braškių bei vynuogių. Neužmirškite akių bičiulės - morkos.

Ar žinote, kuo naudingos mėlynės mūsų akims? Nustatyta, jog mėlynės sustiprina regėjimą, matymą prietemoje ir sumažina akių nuovargį ilgai būnant dirbtinėje šviesoje. Jos - stiprus natūralus antioksidatorius. Mėlynėse gausu vitaminų, mikroelementų, mineralų, karotino. Vitaminas A, kurio mėlynėse yra ypač daug, sėkmingai neutralizuoja laisvuosius radikalus, apsaugo organizmo ląsteles nuo pažeidimo. Mėlynių uogose yra apie 1,5 proc. taninų, kurie gydo viduriavimą, ir antocianinų, kurie saugo kraujagysles ir pasižymi antiedeminiu poveikiu. Kiek įmanoma daugiau reiktų valgyti šviežių uogų, bet mėlynių sezonas gana ribotas ir, norint jas išlaikyti ilgesnį laiką, reikia užšaldyti šaldiklyje. Tada bet kuriuo metų laiku galėsite rūpintis savo regėjimu.

Šviežiose juodųjų serbentų uogose gausu įvairių vitaminų, ypač vitamino C, folio rūgšties. Taip pat jose gausu fruktozės, organinių rūgščių, pektinų, tanidų, flavanoidų, fitoncidų, yra ir eterinio aliejaus. Juodųjų serbentų uogas rekomenduojama valgyti šviežias, galima užsišaldyti žiemai.

Vasarą regėjimą galime sustiprinti, bet reikia nepamiršti, kad saulė spinduliuoja infraraudonuosius bei ultravioletinius spindulius ir akis reikia saugoti, ypač nuo ultravioletinių spindulių.

Ilsintis pajūryje ar prie kitų vandens telkinių, ultravioletinis spinduliavimas didesnis nei įprasta dėl atspindėjimo, todėl būtinai reikalingas skėtis nuo saulės. Pasivaikščioti patariama eiti vakare, kai saulė nėra tokia aktyvi. Neužmirškite kepuraičių, skrybėlių nuo saulės.

Vasarą visiems be išimties patariama nešioti akinukus nuo saulės. Jie apsaugo akis nuo tiesioginių saulės spindulių, kurių poveikis dėl pastaraisiais metais suplonėjusio atmosferos ozono sluoksnio yra vis didesnis.

Būtina pasirinkti maksimaliai nuo saulės apsaugančius akinius, nes kuo didesnis apsaugos procentas, tuo geriau akims. Ypač tai svarbu vaikams, kurių akys dar jautresnės saulės spinduliams. Dėl minėtų priežasčių nuo saulės akinius rekomenduojama įsigyti specializuotose optikos parduotuvėse.

Šiuo metu labai populiarūs kontaktiniai lęšiai, kurie atstoja akinius. Vasarą nešiojantiesiems lęšius patariama nešioti akinius nuo saulės. Kontaktinis lęšis nesaugo akies nuo neigiamo saulės poveikio - nesvarbu, kokios spalvos būtų.

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai