Fizinis aktyvumas ir magnis

Aktyvi fizinė veikla veiksmingai šalina stresą bei jo pasekmes: nemigą, įtampą ir emocinį nuovargį. Nuolat patiriamas stresas silpnina imuninę sistemą ir mažina organizmo gebėjimą kovoti su ligomis. Fizinis krūvis - vienas iš būdų “sudeginti” neigiamą energiją. Fizinė veikla turi būti maloni ir nesukelti papildomos įtampos. Šiuolaikiniam žmogui būtina bent kas antrą dieną po valandą praleisti gryname ore ar pasimankštinti sporto salėje. Tačiau pratimai, ypač jeigu jie atliekami be instruktoriaus priežiūros, gali būti neadekvatūs fiziniam pasirengimui, sveikatos būklei, tuo labiau jei sportuoti pradedama po ilgo neveiklos laikotarpio. Ką reikėtų žinoti norintiesiems grįžti prie aktyvios gyvensenos? Medicinos centro “Jūsų šeimos klinika” gydytoja reabilitologė Vaida Raicevičienė bei Sporto ir sveikatingumo centro “Baltai” kineziterapeutas, sporto instruktorius Aurimas Ivanovas.
 

A.I. Sportuojantis žmogus prakaituodamas netenka skysčių ir mikroelementų, taip pat ir magnio, todėl per dieną turėtų suvartoti iki trijų litrų skysčių. Pieš treniruotę patartina išgerti 200-300 ml skysčių, o treniruotės metu - dar 150-200 ml (gerti kas 15-20 min.). Po treniruotės nereikėtų riboti skysčių. Tinkamiausi - negazuoti gėrimai su mineralais, vitaminais, angliavandeniais. Nepatartina gerti pasaldintų sulčių, gėrimų su kofeinu, nes jie skatina dehidraciją. Reikėtų vengti ir stipriai mineralizuotų ar gydomųjų mineralinių gėrimų.
Fizinio krūvio metu organizmas “nemoka” taupyti mikroelementų, todėl po fizinio krūvio jaučiami raumenų spazmai (mėšlungis) gali būti ne tik didelio raumenų nuovargio, bet ir magnio trūkumo požymis. Magnis labai svarbus nervų ir raumenų jaudrumui bei visos raumenų sistemos veiklai, kraujagyslių sistemai, žmogaus psichikos būklei. Intensyviai sportuojantiems sveikatingumo klubų lankytojams rekomenduojame vartoti magnio papildomai.
V.R. Bendrieji magnio stokos simptomai yra nuolatinis nuovargis, silpnumas, dėmesio nekoncentravimas, depresija, raumenų skausmas, įvairūs tikai ir mėšlungis, padidėjęs kraujospūdis bei širdies veiklos sutrikimai. Magnio poreikis padidėja ne tik intensyviai sportuojantiems, bet ir žmonėms, vartojantiems širdį veikiančių glikozidų, vidurių laisvinamųjų vaistų, diuretikų bei preparatų, kurių sudėtyje yra estrogenų (pvz., kontracepcinių tablečių). Magnio apykaita trinka, kai vartojama daug riebaus, sūraus maisto, gaiviųjų gėrimų, alkoholio. Ilgesnį laiką deginantis saulėje ar lankantis soliariume, paskatinama vitamino D sintezė. Dėl to gali sutrikti kalcio ir magnio pusiausvyra organizme (kalcis “išstumia” magnį). Tai pasakytina apie preparatus, kurių vienoje tabletėje yra ir kalcio, ir magnio.


Magnis geriau pasisavinamas šiek tiek rūgščioje aplinkoje, dėl to geriausiai pasisavinama organizmui druska yra magnio laktatas.
Lietuvoje nuo seno buvo vartojamas magnio oksidas kaip vidurių laisvinamoji medžiaga. Klaidingai yra manoma, kad jis koreguoja magnio trūkumą organizme, nes pasisavinama 3 kartus prasčiau nei magnio laktatas.Vidutiniškai per parą suaugusiajam reikia 350 mg magnio. Sportuojantiems žmonėms, nėščiosioms bei maitinančioms krūtimi moterims paros norma yra didesnė - bent 450 mg.
Šiuo metu galima įsigyti įvairių magnio preparatų: “Magvit”, “Magne B6”, “Magnio diasporalis” ir kt.
Pavyzdžiui, vienoje “Magvit” tabletėje yra 470 mg magnio laktato (46 mg elementinio magnio) ir 5 mg vitamino B6 (piridoksalio).
“Magvit” rekomenduojama vartoti esant padidėjusiam jautrumui ir dirglumui, nuolatiniam nuovargiui, esant mėšlungiui.
“Magvit” vartojamas kursais kas 3-4 mėnesius. Suaugusiesiems rekomenduojama gerti po 1-2 tabletes 2 kartus per dieną, vaikams nuo šešerių metų - po 1 tabletę 3 kartus per dieną, užgeriant stikline vandens.
Magnio ir vitamino B6 derinys sukurtas neatsitiktinai. Vitaminas B6 padeda “pernešti” magnį per ląsteles į membraną ir jį sulaikyti. Kartu vitaminas B6 skverbiasi į nervinių ląstelių struktūras, apsaugo jas nuo suirimo.
Pasitarus su gydytoju, magnio preparatų ypač tinka vartoti pavasarį. Mikroelementai, kaip ir vitaminų preparatai, vartojami valgant. Dera žinoti, kad mikroelementai ir vitaminai žadina apetitą. Jeigu baiminatės, kad taip priaugsite nepageidaujamo svorio, pusiausvyrą padės rasti aktyvi gyvensena. Nes judėjimas - tai gyvenimas!
Medicinos centras “Jūsų šeimos klinika”
Sporto ir sveikatingumo centras “Baltai”
Baltų pr. 55, Kaunas
Tel./faksas: (8*37) 24 00 01; tel.: (8*37) 24 23 43

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai