Kaip gyventi sveikai?

Kiekvienam iš mūsų svarbu mokėti išlikti sveikam, o sutrikus sveikatai - mokėti ją stiprinti. Tai labai plati žmogaus veiklos sritis. Sveika gyvensena - tai toks gyvenimo būdas, kuris padeda palaikyti gerą dvasinę ir fizinę organizmo būklę - sveikatą.
 

Tam būtini keturi elementai:
• Gydomąjį stimuliuojamąjį poveikį turinti dieta.
• Pritaikyta organizmo galimybėms bei poreikiams fizinė kultūra.
• Grūdinimasis (karšto ir šalto vandens kaita).
• Dvasinė pusiausvyra.
Šių elementų kompleksu turi būti vadovaujamasi kasdien (su retomis išimtimis). Tam būtina: norėti tai daryti, mokėti ir žinoti, kaip daryti, turėti šiai veiklai sąlygas. Iš karto galima pasakyti, kad būtiniausias sąlygas turime visi, mokėti ir žinoti, kaip tai daryti, padeda spauda, gydytojo konsultacijos ir kt., tačiau noro turime ne visada.


Maistas, kurį valgome, turėtų būti nors jau nekenksmingas. Pradžioje reikėtų mažiau valgyti maisto, kuriame yra gyvulinės kilmės produktų, ypač riebalų ir kiaušinių. Valgyti kuo įvairesnį maistą, daug daržovių, ląstelienos. Valgyti tik tada, kai norime, niekada neprisivalgyti “kiek telpa”. Kūno svoris turi būti normalus. Pradėkime nuo šių, atrodytų, nedidelių reikalavimų. Žmonės, kurie iš karto kelia sau didelius reikalavimus, neretai neištveria.
Turėtume daugiau valgyti mūsų gimtinės laukuose išaugintų daržovių, vaisių, formuojančių organizme šarminę reakciją, natūralių, gyvų (nekonservuotų) suderintų produktų. Dažnai pasitaikantį (ypač vyresnio amžiaus žmonėms) vidurių užkietėjimą dažniausiai galima reguliuoti dieta. Jei norėsime praskaidrinti gyvenimą, vieną parą per savaitę padėkime organizmo ląstelėms atsinaujinti, o tai puikiai padarysime gerdami tik virintą vandenį (kiek norime).
Pakankamas fizinis aktyvumas, judėjimas - būtinas sveikatai. Pripažįstama, kad žmogus, pakankamai fiziškai aktyviai gyvendamas, nesunkiai išsaugo normalų svorį, gerai jaučiasi, neserga širdies ligomis, cukralige, kaulų retėjimu, visos organizmo sistemos gerai funkcionuoja. Nesinaudojant šia nuostabia gamtos dovana, vargina negalavimai, ligos, sparčiai artėja ligota senatvė.
Šio tūkstantmečio pabaigoje dauguma žmonių, ypač gyvenančių miestuose, fiziškai mažai aktyvūs. Todėl labai pravartu 45 min. patogiu tempu ristele nubėgti apie 3 km arba kasdien nužingsniuoti apie 10 000 žingsnių. Bėgimas ristele turi didelių privalumų: didėja fizinio krūvio ištvermė, gerėja imuninė sistema, todėl tampame atsparesni įvairioms infekcijoms. Ypač naudinga, jei tai daroma rytais, švarioje gamtos aplinkoje, pasitinkant tekančią saulę, pabraidant po rytmečio rasą.
Natūralu po minėtos, nors ir kuklios, rytinės mankštos persipilti pakaitomis šaltu ir karštu vandeniu. Geriau - trumpam pasinerti į natūralų vandens šaltinį (ežerą, upę, jūrą). Tai reikia daryti reguliariai. Tokiu būdu “pasikraunama” energijos, kurios pakanka visai dienai (nebevartojant jokių kitų stimuliatorių).
Kiekvienam žmogui darnos turinį reikia kurti tokį, koks
atitiktų dabartinį medicinos mokslo lygį ir būtų įmanoma jį kiekvieną dieną praktikuoti. Tokia kūryba savo sveikatos labui nėra paprasta, tačiau neabejokime - bandyti tikrai verta. Dvasinio gerumo ir kūno stiprumo darnos mokė dar Romos poetas Juvenalis: “Sveika siela sveikame kūne”.

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai