Kalcis - ne tik kaulams stiprinti

Organizme esančios mineralinės medžiagos sudaro apie 4-5 proc. kūno svorio. Apie 50 proc. šio kiekio sudaro kalcis. 99 proc. organizme esančio kalcio yra kauluose bei dantyse, 1 proc. – kraujyje ir ląstelėse bei ekstraląsteliniame skystyje, kur reguliuoja daugelį svarbių metabolinių funkcijų. Kalcis reikalingas širdies ir laidžiosios sistemos veiklai, kraujo krešėjimui, raumenų kontrakcijai, miokardo laidumui ir kitoms svarbioms funkcijoms. Kalcio poreikį padidina rūkymas, alkoholis, kai kurie vaistai, antsvoris ir nepakankamas fizinis krūvis. Tačiau, susidarius kalcio pertekliui, taip pat gali pasireikšti tam tikrų sutrikimų. Hiperkalcemija, arba per didelis kalcio kiekis organizme, sukelia virškinamojo trakto atoniją, inkstų nepakankamumą, psichozę, širdies veiklos ir kvėpavimo sutrikimą. Kalcio perteklius slopina geležies ir cinko pasisavinimą.
 

Ir mažiems, ir dideliems


Mažiems vaikams kalcis yra būtinas kaulų ir dantų formavimuisi, normaliam augimui. Kai trūksta kalcio, sutrinka dantų emalio formavimasis, greičiau atsiranda ėduonis. Dėl didelio trūkumo vaikai gali susirgti rachitu. Paaugliai, kurių kaulų masė maža, staigaus augimo metu dažniau patiria kaulų lūžių.
Pakankamas kalcio kiekis, gaunamas vaikystėje ir jaunystėje, padeda padidinti maksimalią kaulų masę. Ji pasiekiama per pirmuosius tris gyvenimo dešimtmečius. Kuo daugiau sukaupiama kalcio, tuo lėčiau vyksta kaulų retėjimo procesas vyresniame amžiuje, lėčiau vystosi osteoporozė, rečiau lūžta kaulai.
Nustatyta, kad sveikoms moterims kasdien reikia suvartoti 1000 mg kalcio. JAV nacionalinis sveikatos institutas rekomenduoja prasidėjus menopauzei kalcio preparatų vartoti: moterims iki 65 m. amžiaus, vartojančioms pakeičiamąją terapiją, - po 1000 mg, o to paties amžiaus moterims, kurios nevartoja pakeičiamosios terapijos, - 1500 mg.


Vyresniems nei 65 m. vyrams bei moterims rekomenduojama 1500 mg magnio dozė per dieną. Kai organizme trūksta vitamino D, kalcis taip pat blogiau pasisavinamas, todėl kai kurie mokslininkai siūlo vyresniems nei 75 m. asmenims kasdien suvartoti po 1500 mg kalcio ir 800 TV vitamino D.

 

Kalcio šaltiniai


Daugiausia kalcio yra piene ir jo produktuose, žuvyje, austrėse, kalmaruose, pupelėse, kopūstuose, brokoliuose. Taip pat kaip iš pieno kalcis pasisavinamas ir iš sojos pupelių. Beje, reikia žinoti, kad kai kuriose lapinėse daržovėse (špinatuose, rūgštynėse) esanti oksalo rūgštis sudaro su kalciu netirpius kalcio oksalatus, todėl kalcis blogiau pasisavinamas. Riebalų rūgštys žarnyne sudaro su kalciu junginius, vadinamuosius muilus, kurie taip pat blogina jo pasisavinimą. Tačiau, kaip minėta, jo pasisavinimą gerina vitaminas D. Kalcio pasisavinimas didėja, kol pasiekiamas vadinamasis “kalcio slenkstis”. Vėliau papildomas kalcio vartojimas naudos neduoda.
Taigi nepamirškime kalcio svarbos mūsų organizmui ir to, kad geriausias būdas jo atsargoms papildyti - sveika mityba ir specialūs papildai.

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

dodo
2010-12-30 16:56
Daugiausia kalcio yra piene ir jo produktuose, žuvyje, austrėse, kalmaruose, pupelėse, kopūstuose, brokoliuose. Taip pat kaip iš pieno kalcis pasisavinamas ir iš sojos pupelių. tai cia galima suprast kad piene yra dvigubai daugiau kalcio ar kaip? :D
egis
2009-10-08 21:31
O tai jaigu as sportuoju stanginei,kas dien vartoju labai daug varskes,kiausiniu,zuvies mesos,zodzio baltymus. tai gal pas mane jo perteklius gali lengvai isiveist? :|
Nerijus
2009-06-02 14:33
Tianshi kalcis pagamintas pagal specifinį receptą naudojant pažangias bioinžinerijos technologijas, enzimolitinį apdorojimą, biokalcis suaugusiems turi daugelį mitybinių medžiagų (pagrindinis komponentas - organinis kalcis) subalansuotu pavidalu, išsaugomos jų natūralios savybės. Dėl to jo poveikis stiprinant sveikatą yra įvairiapusiškas. Kalcio kiekis yra ypač didelis - kiekviename 100 g produkto yra 400 miligramu kalcio. Kalcio ir fosforo santykis - pats racionaliausias. Kalcio įsisavinimas siekia 90%. Taip pat biokalcis organizmui suteikia daugelį angliavandenių junginių, vitaminų ir mikroelementų, tuo pačiu yra mažai kaloringas, turi mažai riebalų, neturi sacharozės. Yra malonaus skonio ir kvapo. Visi biokalcio komponentai - natūralios kilmės, be konservantų.
www.tiens.projektas.lt
Dūms
2009-02-25 19:46
Galėtumėte šia informacija pertvarkyti taip ,kad ją suprastų ir pradinukai.

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai