Imunitetą stiprinkime natūraliomis priemonėmis

Žiemai persiritus į antrą pusę, paprastai prasideda gripo epidemija. Medikai rekomenduoja žmonėms nerizikuoti ir skiepytis nuo gripo. Natūraliosios medicinos gerbėjai teigia, kad imunitetą galime stiprinti natūraliomis priemonėmis.
 
Zita Česnavičienė, Kauno Šančių poliklinikos vedėja, gydytoja otorinolaringologė, turinti ir gydytojos homeopatės licenciją:
Gripo prevencijai svarbu nuosekliai grūdintis: kasdien mankštintis prie atviro lango ar, dar geriau, pasivaikščioti, pabūti lauke bet kokiu oru. Labai svarbu valgyti daug česnakų ir svogūnų, kitų vaisių ir daržovių, ypač turinčių daug vitamino C: raugintų kopūstų su bulvėmis, citrinų, gerti šiltų vaistažolių arbatų su medumi.
Ne mažiau imuninei sistemai šaltuoju metų laiku svarbu ir geras poilsis, visavertis miegas. Gultis reikėtų tuo pačiu laiku, iki vienuoliktos valandos vakaro, gerai išvėdintoje patalpoje. Verti žinoti, kad sunkaus fizinio darbo nedirbančiam žmogui maisto reikia nedaug, todėl svarbu stengtis nepersivalgyti, riboti vadinamąjį „sunkų“ maistą, riebius, keptus ir rūkytus mėsos ir pieno produktus.
Gripo epidemijos metu patartina dažnai su muilu plauti rankas, gerai vėdinti ir drėgnu būdu valyti patalpas, jei yra galimybė, vengti masinių susibūrimo vietų ir kontakto su ligoniais. Nuo kosinčio ar čiaudinčio kolegos pravartu pasitraukti nors per metrą.
Pajutus pirmuosius peršalimo požymius, paprastai nesinori valgyti. To ir nereikėtų daryti arba valgyti tik kuo paprastesnį ir lengvai virškinamą maistą. Tada verta prisiminti liaudies medicinos priemones: kvapnių vaistažolių arbatas, kompresus, inhaliacijas įvairių vaistinių augalų garais.
Lina Lukošienė, VšĮ „Ajurvedos akademija“ vadovė:
Būtina imtis komplekso priemonių. Visų pirma svarbu būti pakankamai pailsėjus – tada organizmas atsparesnis įvairiems virusams. Sveikas poilsis galimas tik tada, jeigu žmogus gula pakankamai anksti – porą valandų iki pusiaunakčio.
Sveikai mitybai svarbiausiai saikas. Patartina valgyti tik lengvą maistą, vengti aštrių, keptų ir rūkytų, konservuotų produktų, geriausiai maisto pasigaminti tik tiek, kiek iš karto suvalgome.
Profilaktiškai verta pagalvoti, kas gali sulaikyti virusus, kad jų nepatektų į mūsų organizmą. Kadangi jų dažniausiai patenka įkvepiant per nosį, todėl galima pasistengti juos ten sulaikyti. Vienas toks barjeras – kas rytą pasitepti nosį aliejumi. Ajurveda rekomenduoja tam naudoti sezamo aliejų, nes jis tinka bet kokios konstitucijos žmonėms. Aliejus turi unikalią savybę – sutraukti toksinus, nešvarumus, šlakus – ką Ajurveda vadina ama. Dar naudingiau įtrinti visą kūną aliejumi – įsiskverbęs jis sutrauks visą amą.
Jeigu jau kimba liga, tada būtina prisiminti, kad mūsų organizmas pats su ja kovoja, ir jam netrukdyti. Dar geriau – padėti. Pasijutus blogai, svarbu 1–2 dienas beveik nevalgyti, ypač riboti gleives didinantį maistą (pieniškus produktus: nevirintą pieną, sūrį, varškę, jogurtą, kefyrą, pasukas, mėsą, šaltas mišraines, salotas, padažus ir gėrimus, riebaluose keptą maistą) – tegul kūnas savo energiją naudoja kovodamas su liga. Kai valgome, daug mūsų energijos naudojama maistui suvirškinti, o kovai su liga jos beveik nelieka.
Tada verta prisiminti, ką peršalusios darė mūsų močiutės ir mamos, – prieš miegą pakaitinti kojas karštame vandenyje su druska, o tada įtrinti aliejumi (pėdose yra refleksogeninių zonų, kuriose prasideda ir baigiasi visų organų energiniai kanalai, jas trindami save įvairiapusiškai stipriname) ir, apsiavus vilnones kojines, eiti miegoti.
Ryte tiktų išgerti aviečių arbatos su medumi, bičių duonele. Labai puiku pasidaryti vaistų iš įvairių prieskonių: juodųjų pipirų, maltų gvazdikėlių, kardamono, cinamono, ciberžolės, imbiero. Į šį mišinį reikia įdėti rudojo cukraus ir jį sumaišyti su medumi. Sučiulpti jo po vieną šaukštelį ryte ir vakare. Tai labai paskatina virškinimą ir visų organizmo funkcijų veiklą, kartu ir kovą su liga.
Dainius Kepenis, Lietuvos sveikuolių sąjungos prezidentas:
Norint išvengti gripo ar kitų virusinių ligų, būtina imtis viso komplekso priemonių. Jei pasimankštinę ryte apsipilsite šaltu vandeniu ar palįsite po šaltu dušu, 12 valandų atsparumas bet kokiam virusui ir gripui garantuotas. Dieną išgersite porą puodelių imbierinės arbatos, vakare suvalgysite duonos su česnakas, bičių duonelės, daug vitamino C turinčių vaisių ir uogų – vėl sustiprinsite savo imunitetą 12 valandų. Taip būsite atsparūs visą parą.
Jeigu taip darysime ne vieną kartą, o kasdien – 98 proc. tikimybė, kad išvengsime gripo ir peršalimo ligų. Skiepai neduoda tokios 98 proc. garantijos, kad žmogus gripu nesusirgs. Deja, mažai kalbama, kad protingas ir nuoseklus grūdinimasis, mityba, judėjimas gryname ore – geriausia apsauga nuo gripo.
Aušra Žvirblienė, liaudies medicinos žinovė:
Imunitetui stiprinti labai praverčia patikrintos liaudies medicinos priemonės. Jos dažnai ne tik pigesnės, bet ir veiksmingesnės negu tabletės ar mikstūros. Labai siūlyčiau imunitetui stiprinti pasitelkti penkis pagalbininkus: erškėtrožes, čiobrelius, citrinas, masažą ir ūkinį muilą.
Erškėtrožės – tikras vitaminų lobynas. Kad nereiktų vargti su arbatomis, galima pasidaryti jų miltelių. Džiovintus erškėtrožių vaisius sumalkite kavamale ir kasdien suvalgykite po pusę arbatinio šaukštelio. Mano senelis labai mėgo ruošti erškėtrožių arbatą, vos tik kam nors iš artimųjų pradėdavo skaudėti gerklę. Sirgdavome retai – ši arbata „neprileisdavo ligų“.
Labai efektyvu yra ir apsipylimas čiobrelių arbata. Saują džiovintų čiobrelių užpilkite puslitriu verdančio vandens, palaikykite apie pusvalandį, nukoškite ir nuovirą įpilkite į 1–3 litrus vandens. Apsipilkite ar apsitrinkite juo rytais visą kūną. Taip padaryti po viduržiemio mane įpratino tėvas. Šis įprotis taip pat labai sustiprina imuninę sistemą, leidžia jai pasipriešinti visoms infekcijoms. Labai vertėtų išmokti atlikti masažą bronchams krūtinės srityje. Jis labai suaktyvina medžiagų apykaitą. Tačiau jį reikia daryti rytais, prieš miegą netinka – neužmigsite.
Verta įprasti nosį išsiplauti paprastu ūkiniu muilu – tai gydo slogą. Gripo epidemijos metu tai daryti galima ir peršalimo ligų profilaktikai – bus puikus barjeras nuo slogos.

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai