Gyventi tarsi po Viduržemio dangumi – nesudėtinga

Jau daugiau nei metus „Sveikam žmogui“ rašau apie Viduržemio jūros klimato šalių maistą, vietinius produktus, sveiką mitybą ir tiesiog sveiką orą. Išties, šis regionas ypatingas savo išskirtiniu gyvenimo būdu bei gamtos turtais, žmonėms dovanojančiais tiek sveikatą, tiek džiaugsmą. Ir kaip gi nesidžiaugsi šalia jūros ir bene kasdien šviečiant saulei. Sakysite, lengva kalbėti ir rekomenduoti, tačiau pritaikyti Lietuvoje, kur ir klimatas, ir mitybos įpročiai skirtingi, – daug sunkiau. Ypač šaltuoju metų laiku, kai tamsu, o ir valgyti norisi daugiau ir riebiau. Taip, sunkiau, tačiau – tikrai įmanoma. Kaip? Skaitykite toliau.
 

Rytas – geros dienos pradžia


Rytą pradėkite su šypsena ir stiprios kavos puodeliu. Be abejo, yra teigiančių, jog kava – nesveika, tačiau vienas puodelis per dieną tikrai nepakenks (nebent jums gydytojas griežtai uždraudė). Sunku šypsotis, kai už lango tamsu ir lyja? O ar teko girdėti, jog mokslininkai nustatė, kad kūnas nesugeba atskirti nuoširdaus juoko ar šypsenos nuo dirbtinių? Taigi šypsokitės, ir gera nuotaika ateis pati.
Mes, lietuviai, rytais esame pripratę valgyti sumuštinius su dešra ar sūriu, dažnai pasikepame ar išsiverdame kiaušinį ir po to apsunkę keliaujame į darbą. Kodėl nepradėti ryto nuo sluoksniuotos tešlos bandelės ir, pvz., bananų su jogurtu? Bandeles iš vakaro pasigaminkite iš šaldytos tešlos (užtruks daugiausiai 10 minučių), o iš ryto, prieš dušą, tiesiog pašaukite į orkaitę. Nebrangu ir ypač gardu. O jei esate pasiryžę, galite greitai susimaišyti salotų: žalios salotos lapai, avinžirniai arba lęšiai, kelios alyvuogės ir šlakelis alyvuogių aliejaus. O jei dar vos vos ožkos sūrio... Beje, apie dušą – vandens procedūros itin atgaivina, o jeigu įsigysite jūros kvapo dušo želė, – jausitės tarsi po šiltomis jūros bangomis.
Kaip dar pralinksminti rytą? Apsirengti šviesiais ir ryškiais drabužiais. Nežinau, kas nusprendė, jog žiemą reikia dėvėti tik juodų, rudų ir pilkų spalvų apdarus. Ryškios arba šviesios pastelinės spalvos kelia nuotaiką ir suteikia pasitikėjimo savimi. Na, galbūt tik palto nesirinkite balto ar geltono, – juk netikėtai galite būti aptaškyti pravažiuojančios mašinos.
 

Darbinga ir džiugi diena


Taigi beveik susiruošėte išeiti iš namų. Jei nesuvalgėte salotų ar bandelių, – įsidėkite į darbą. Bus daug skaniau ir sveikiau nei nežinia kaip pagamintas vietinės kavinės maistas. Tačiau jei jaučiate, kad to pietums neužteks, išsivirkite šviežių makaronų, sumaišykite su tunu ir kiaušiniais arba bazilikų padažu pesto, o gal grybais? Esu beveik tikra, kad namuose turite grybų. Greita, skanu, nebrangu. Prie Viduržemio taip pat labai mėgstami įvairūs troškiniai su, pavyzdžiui, lęšiais ar pupelėmis, avinžirniais, baklažanais, pomidorais, cukinijomis, paprikomis... Lengvi, tačiau sotūs pietūs – daug geriau nei karbonadai. Tik nepamirškite čiobrelių ir bazilikų!
Besėdint prie kompiuterio, žinoma, norisi kažką pakramtyti – griebkite riešutų (lazdynų, žemės, graikinių) arba džiovintų vaisių, o šokoladukus ir sausainius palikite piktoms kolegėms. Juokauju. Gerai nuotaikai labai svarbūs žmogiškieji santykiai, tad per trumpas pertraukėles, užuot naršę po internetą, geriau prie kavos aparato paplepėkite apie savo ir kolegų šeimas, laisvalaikį, vasaros atostogas. Nesišaipykite ir neteiskite – net jei kažkas ir mėgsta pasigirti, daug sveikiau tiesiog nusijuokti. Net jeigu tas kažkas esate jūs.
Ar jaučiate, kad diena eina daug greičiau ir smagiau? O po darbo dienos pietų šalyse labai mėgstama su kolegomis ar draugais nueiti pasėdėti į kavinę. Ir ne be reikalo – bendravimas yra būtinas gerai nuotaikai ir savijautai palaikyti. Neprivalote vakaroti kasdien ar ilgai bei kaskart užsisakyti visą vakarienę. Bendraujant užteks ir stiklinės sulčių arba arbatos puodelio bei pusės valandos.
 

Jaukus vakaras namuose


Jaučiatės puikiai, tačiau prieš akis – dar visas vakaras, o ir pilvas gurgia. Nepatingėkite kartu su šeima, draugais ar mylimuoju valandėlę paskirti vakarienės ruošimui. Nuostabūs ir paprasti žuvies, vištienos, daržovių patiekalai turėtų dominuoti valgiaraštyje, – būtiniausiai išbraukite bulvinius blynus, balandėlius ir keptus sumuštinius. Ir suprantu, jog prie taurės norėtųsi keleto gabalėlių šokolado, nevaržykite savęs per stipriai, tačiau kodėl nepabandžius atrasti sūrių pasaulio? Pelėsinis, brie, kietasis, gorgonzola.... Dar didesnė palaima skonių receptoriams – juos derinti su keliomis vynuogėmis ar meliono gabalėliais. O ar bandėte su vyšnių padažu? Ir nebūtina sūrio pirkti kilogramais – jis nėra labai pigus, tačiau nediduką gabalėlį bent kartą per savaitę dvi juk galite sau leisti, ar ne?
Beje, pamirškite burnojantį, negatyvias žinias skleidžiantį televizorių ir pigias humoristines laidas vakarienės metu: įsijunkite ramią muziką ir laiką skirkite bendravimui. Juk nesimatėte visą dieną!
 

Aktyvus savaitgalis


Fizinis aktyvumas – viena iš laimės paslapčių. Jei per darbo savaitę nerandate laiko pajudėti, tai bent jau savaitgalį namuose nesėdėkite. Kol dar pasitaiko nežvarbių dienų – keliaukite pasivaikščioti ar pasivažinėti dviračiais parke. Vėliau – užsirašykite į baseiną ar šokius. Juk ne veltui pietiečiai taip mėgsta plaukioti bei trypti kojomis pagal aistringos muzikos ritmus!
Na, o vienas iš svarbiausių savaitgalio atributų – tai dideli ir ilgi šeimyniniai pietūs. Ne tokie, kai visi per penkias minutes suriję sriubą, antrą ir desertą, sulenda į savo kampus, televizorių ar kompiuterį. Tokie, į kuriuos pakviečiate artimus draugus, giminaičius ar bent jau šeimynykščius prie stalo išlaikote ilgiau nei pusvalandį.
Ką pagaminti? Užkandžiams orkaitėje paskrudinkite pomidorų padažu apteptą itališką duoną arba išskobkite ir ryžiais ar kuskusu įdarykite paprikas, jas taip pat iškepkite orkaitėje. Arba duonos trupinėliais apvoliokite ir alyvuogių aliejuje pakepinkite baklažano riekelių. Ar bandėte kada moliūgų sriubą? O česnakinę ar svogūnų? Kaip dėl vištienos troškinio su persikais (užteks vos vieno dviejų) ir rozmarinu? Arba jautienos su kukurūzų koše palenta? Žuvies pyragas ar žuvis tešloje? Sveika, sotu, skanu. Desertui – kepti obuoliai, varškės pyragas ar kavos želė. Sudėtinga – nė kiek. Gardu – labai.
Savaitės pabaigoje nepamirškite paskaityti knygos. Jei seniai to nebedarote – prisiverskite, o vėliau tai taps puikiu įpročiu. Ar jau jaučiatės geriau?

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai