Vitaminai „suaugusiesiems“

Mokslininkų yra ištirta, kad, organizmui senstant, reikalingos didesnės vitaminų dozės nei jaunesnio amžiaus asmenims. Tad kokius vitaminus reikėtų išsirinkti ir į ką reikėtų atkreipti dėmesį vyresnio amžiaus žmonėms? Vitaminai, maisto papildai yra skirstomi į specialiai moterims, vyrams, atskirai vyresnio amžiaus žmonėms. Vitaminai kuriami atsižvelgiant, kuriame amžiuje kokių maisto medžiagų reikia labiausiai. Todėl yra sukurti vitaminai, kurie yra skirti specialiai širdies ir kraujagyslių ligomis sergantiems žmonėms, stiprinantys akis, imuninę sistemą, intensyvų protinį darbą dirbantiems žmonėms, atmintį gerinantys vitaminai ar papildai ir pan.
 

Kodėl vyresnio amžiaus žmonėms dažnai trūksta vitaminų?


Vyresniems žmonėms vitaminų trūksta dėl įvairių priežasčių:
• dėl pablogėjusio apetito – pagyvenę žmonės dažnai nesidomi maistu ir valgo mažiau negu jiems reikėtų;
• metams bėgant, sumažėja žarnyno sugebėjimo pasisavinti reikalingas maisto medžiagas, vitaminus ir mikroelementus;
• taip pat tam įtakos turi problemos su dantimis ar kiti socialiniai veiksniai (vienatvė ir pan.).

 

Kokius vitaminus reikėtų rinktis vyresniems žmonėms?


Yra žinoma, kad vyresnio amžiaus žmonėms paprastai trūksta kelių vitaminų – dažniausiai B grupės, C, E, taip pat jiems reikia daugiau mineralų (mikroelementų ir makroelementų). Tad jiems rekomenduojama vartoti vitaminų ir mineralų kompleksus.


 

Rinkdamiesi vitaminus, atkreipkite dėmesį, kokių vitaminų trūksta, kokiai žmonių grupei jie skirti bei į mitybos ypatybes, nes yra pastebėta, kad:


▪ jei nemėgstate pieno arba retai vartojate jūros gėrybių, reikia rinktis preparatus, kurių sudėtyje yra daugiau vitaminų A, E, kalcio ir jodo.
▪ dažnai vartojantiems angliarūgštės prisotintus gėrimus, ilgainiui ima stigti vitaminų A, E, C, B6, B12, niacino, kalcio, magnio, geležies, cinko.
▪ pastebėta, kad vyresnio amžiaus moterims labiau reikia sojos, nes joje gausu fitoestrogenų – augalinių junginių, kurių struktūra ir poveikis panašūs į moteriškų lytinių hormonų. Vyresnio amžiaus vyrams reikia antioksidantų – bioflavonoidų, kurie apsaugo ląsteles, neleidžia organizmui greičiau senti.
Vyresnio amžiaus žmonėms skirtuose vitaminų kompleksuose yra daugiau antioksidantų (tai medžiagos, kurios neleidžia susidaryti laisviesiems radikalams) – A, C, E, seleno, kofermento Q10. Antioksidantai labai reikalingi vyresniame amžiuje, nes lėtina ląstelių senėjimą, stiprina imuninę sistemą ir atsparumą infekcijoms, mažina širdies, vėžio, sąnarių ligų riziką.
Vitaminas A
Būtinas – odos ir gleivinės vientisumui palaikyti. Kai trūksta vitamino A, atsiranda odos sausumas, ji trūkinėja, greičiau formuojasi raukšlės.
Šio vitamino šaltinis yra kiaušiniai, pieno produktai, kepenys, mėsa. Karotinoidų yra morkose, pomidoruose, kopūstuose, brokoliuose, tamsiai oranžiniuose vaisiuose.
Vitaminas C
Svarbus jungiamiesiems audiniams, kaulams ir odai, imunitetui bei kraujagyslių sistemai. Š
io vitamino gausu citrusiniuose vaisiuose, kopūstuose, pomidoruose, bulvėse, tamsiai žalių lapų daržovėse, erškėtuogėse.
Vitaminas E
Svarbus odos ląstelių apsaugai, nes jis apsaugo ląstelių membranas, lipoproteinus ir kitas riebalų turinčias struktūras.
Šio vitamino gausu augaliniuose aliejuose, tamsiai žalių lapų daržovėse, grūdiniuose produktuose, kepenyse, kiaušinio trynyje, riešutuose, sėklose.
Selenas
Šis vitaminas reikalingas imuninei sistemai, riebalų skaidymui organizme. Dėl šio mikroelemento stokos gali išsivystyti mažakraujystė, raumenų distrofija bei širdies raumens susilpnėjimas, selenas yra būtinas nervų sistemai, skydliaukės veiklai.
Mikroelemento seleno yra jūros gėrybėse, grūdų gaminiuose, daržovėse.
Kofermentas Q10
Tai į vitaminus panaši medžiaga, palaikanti energijos gamybą ir apykaitą ląstelėse. Šio vitamino reikia širdies, kepenų, inkstų bei kitų organų veiklai.
Organizmas gamina šį junginį, tačiau, kai maitinimasis nėra tinkamas, šios medžiagos gali trūkti. Q10 stygius skatina intensyvų organizmo senėjimą ir didina tikimybę anksti susirgti senatvinėmis ligomis.

 

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

Rimante
2009-09-28 16:30
As stengiuosi gyventi sveikai, ir vitaminu stengiuosi pasiimti is sodo gerybiu ,nes turiu darza kuriame auginu savo vaisius ir darzoves, bet retkarciais pavartoju geruju bakteriju Erceflora,nes sios tvarko ir zarnyno veikla, ir virskinima,kelionej ypatingai gerai.
mitzu
2009-04-01 21:21
vitaminų gali trūkti tikrai kiekvienam, ne tik pagyvenusiems žmonėms, bet ir studentams, ar tiesiog daug dirbantiems žmonėms. Kadangi daržovių ne taip jau ir daug galimybių, turime valgyti šiuo metu iki soties, ar gerti natūralias vaisių sultis, tai, ko gero, tenka ieškoti naujų priemonių vitaminų gavimui, ir imuniteto palaikymui - na, pvz. aš nelabai galiu sau leisti pirkti nuolat daržoves ir šviežius vaisius, tai vietoje to, naudoju Tonussan, tokį augalinės kilmės maisto papildą, kuris saugo imunitetą, teikai enrgijos, o be to nėra ir brangus - taigi du zuikiai vienu šūviu - tururu!

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai