XXI – amžiaus pirkimo įpročiai – malonumo paieškos

Sakoma, kad įpratimas yra antroji prigimtis, tad atsikratyti įsišaknijusių įpročių yra labai sunku. Vis dėlto pirkimo įpročiai Vidurio ir Centrinėje Europoje, veikiami sparčiai augančios ekonomikos, gyvenimo būdo evoliucijos, vertybių kaitos, keičiasi pakankamai greitai. Štai netgi mes patys – šiandien apsiperkame visai kitaip nei prieš 10 ar 20 metų. Pamėginkime naujai įgytus apsipirkimo įpročius apžvelgti išsamiau.
 

1 įprotis. Reikalauti


Ar pastebėjote, kad, renkantis apsipirkimo vietą, iš mūsų akiračio palengva ima nykti ne taip seniai populiarūs buvę turgūs, prekyvietės bei visai netoli namų įsikūrusios nedidelės krautuvėlės? Tai, kad vis dažniau vykstame į didžiulę prekių pasiūlą turinčius prekybos centrus ar renkamės specializuotas parduotuves, rodo, jog mūsų vartojimo poreikiai tampa vis reiklesni. Dabar mums svarbu ne tai, kad galima nusipirkti vieną ar kitą prekę, o tai, kad galime rinktis pagal kokybę, prekės ženklo patikimumą ar netgi jo sukeliamas emocijas.

 

2 įprotis. Išsiskirti


Stebėdami vartotojų madas bei įpročius, galime daryti išvadą, kad sparčiai auga žmonių, ieškančių autentiškų ir ypatingų produktų, skaičius. Prekės išskirtinumas bei originalumas tampa lemiamu veiksniu ne tik renkantis drabužius ar kosmetiką – individualaus stiliaus paisoma perkant buities prekes, mobiliuosius telefonus ar automobilius. Prieš gerą dešimtmetį bandėme priimti vieną privalomą kanoną, stilių ir spalvą, o šiandien siekiame išsiskirti mus supančiais daiktais: jie turi būti ne tik praktiški bei kokybiški, bet ir pabrėžti mūsų individualų skonį bei asmenybę. Šiandieninis vartotojo prekės pasirinkimas apibūdinamas ne tik klausimu: „Kokį daiktą aš noriu turėti?“, bet taip pat ir „Kuo aš noriu būti? Kokiam socialiniam sluoksniui noriu priklausyti?“.


 

3 įprotis. Pirkti ir gerai jaustis


Kaimyninėje Lenkijoje Vokietijos rinkos tyrimų kompanija „GfK“ neseniai atliko tyrimą, kuriuo siekta išsiaiškinti skirtingus vartotojų pirkimo įpročius. Turint galvoje panašų Lietuvos ir Lenkijos ekonominį lygį, kultūros ir socialines sąlygas, galima daryti prielaidą, kad pirkėjų pasiskirstymas pagal poreikius bei įpročius yra panašus ir mūsų šalyje.
Pagal gautus tyrimo rezultatus, kuriuos apibendrino lenkų sociologas Jacekas Mlynarskis, visi pirkėjai buvo suskirstyti į tam tikras kategorijas. Pasirodo, daugiau nei 50 proc. Lenkijos vartotojų pirkdami orientuojasi ne į rezultatą, o į pirkimo suteikiamas emocijas. Sociologas pastebi, kad nyksta pastovumo ir saugumo ieškančių vartotojų klasė.
Pirmoji malonumo „medžiotojų“ grupė vaikosi išskirtinių prekės ženklų. Per pasirinktas prekes jie stengiasi apibrėžti savo požiūrį į pasaulį, o savo vietą gyvenime suvokia pagal juos supančias gėrybes. Todėl jiems itin svarbu pirkti žymiausių kompanijų prekes. Jie paprastai paniekinamai žvelgia į beveides prekės ženklo neturinčias prekes bei prabangių produktų pakaitalus. Šiai pirkėjų grupei paprastai priklauso jaunesni, iki 30 metų amžiaus žmonės.
Kitai grupei atstovauja pirkėjai, kuriems svarbiausia, kad įsigytas prekes būtų lengva ir paprasta naudoti. Jie ieško galimybės kasdienius veiksmus paversti paprastesniais, patogesniais ir, žinoma, malonesniais. Tai 26–35 metų amžiaus komfortą vertinantys žmonės, manantys, kad daiktai palengvina gyvenimą ir suteikia džiaugsmo.
Vidutinio ir vyresnio amžiaus pirkėjai, turintys profesinės patirties ir stabilų finansinį pagrindą, paprastai pagrindinį dėmesį skiria prekės kokybei. Jiems ne tiek svarbus daikto dizainas, kiek jo ilgaamžiškumas, funkcionalumas. Prekės jiems – priemonės kurti asmenybės poreikių nevaržančią aplinką.
Nors atskiriems pirkėjų segmentams būdingi skirtingi pirkimo motyvai, pastebima ir bendra tendencija – apsipirkimas suvokiamas ne kaip kasdienė rutina, o procesas, pats savaime teikiantis malonumą. Todėl pirmenybė yra teikiama parduotuvėms, siūlančioms kuo gausesnį prekių asortimentą, turinčioms patogų išplanavimą bei estetišką aplinką. Beje, prekes pirkti ne tik pagal poreikį, bet ir dėl įgeidžio šiandieninėje visuomenėje taip pat yra puikus būdas atsipalaiduoti.

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai