Skirkite kojoms šiek tiek dėmesio, ir jos nuves jus kur panorėsite!

Mūsų kojos - bene labiausiai “eksploatuojama” kūno dalis, tačiau jų priežiūrai paprastai skiriame mažiausiai dėmesio. Mokslininkai teigia, jog per savo gyvenimą žmogus nueina maždaug tokį atstumą, kurio pakaktų penkis kartus apjuosti žemę, o spaudimo jėga, per dieną tenkanti kojoms, lygi keliems šimtams tonų. Deja, kojomis dažniausiai susirūpiname tik tuomet, kai jas paskausta.
 

Moterims kojas skauda keturis kartus dažniau nei vyrams. Taip yra todėl, jog jų dėvimi batai nėra gerai pritaikyti. Daug vaikščiojant avalynė turi būti patogi: suvarstomi žemakulniai batai, bato priekis atitinka pėdos formą, o batraiščiai - kuo labiau nutolę nuo bato priekio. Vidinis bato kraštas turi būti tiesus ir sutapti su didžiojo piršto linija (jei batas netaisyklingos formos, ši linija nukrypsta į tašką, esantį ties trečiuoju pirštu).
Mokslininkai Kemp ir Winkler nustatė, jog net 91 proc. anglų mokinukų avi visiškai nepritaikytus batus. Bene pagrindinis kriterijus pasirenkant drabužius ir avalynę yra mada, kuri, ypač jaunimui, deja, yra svarbesnė net už sveikatą.
Kemp ir Winkler taipogi teigia, kad 89 proc. pagyvenusių žmonių reikalinga speciali kojų priežiūra. Senatvėje kojoms tenkantis krūvis ganėtinai sumažėja, dėl to jos tampa nelanksčios, sustabarėja, išryškėja kauliniai iškilumai, kuriuos nuolat spaudžiant atsiranda nuospaudų. Tokių kaulų išsikišimų spaudimas sumažinamas balniukais iš kempinės, minkštomis pagalvėlėmis, koreguojančiais pleistrais. Tarpupirščių žaizdos, mažojo ir kitų pirštų nuospaudos gydomos specialiais kremais, pudromis, minkštomis pertvarėlėmis, pirštai atskiriami vienas nuo kito. Renkantis avalynę reikia stengtis, kad pėdai būtų kiek įmanoma daugiau erdvės ir kad ji būtų apsaugota nuo perdėto spaudimo.
Daugumos žmonių kojų priežiūra apsiriboja pėdų plovimu ir nagų karpymu. Kojų plovimui ir šluostymui reikėtų skirti papildomai laiko, tačiau jeigu jūs turite tik penkias minutes nusiprausti po dušu, bent jau pasistenkite, jog nubėgantis muilinas vanduo apsemtų jūsų kulkšnis, o besišluostydami, atidžiai išsausinkite tarpupirščius. Viso kūno, taip pat ir pėdų oda nuolat atsinaujina, taigi po plovimo būtina pašalinti sausą ir negyvą pėdų odos sluoksnį - tokiu būdu sumažinsite nuospaudų ir pūslių pavojų. Reikėtų naudoti specialias drėkinamąsias ir maitinamąsias priemones (kremus, želė, pastas, tirpalus, losjonus), o mirusius audinius puikiai pašalina granulių pavidalo žele.


Sveiki nagai yra lankstūs ir blizga. Jei nago paviršiuje pastebėjote nedideles balkšvas dėmeles, nesibaiminkite - tai visiškai nepavojinga. Šios dėmelės atsiranda tuomet, kai augdamas nagas paveikiamas žalingų veiksnių, o vėliau kartu su nagu šios dėmelės nukerpamos. Taisyklingai kerpami kojų nagai ne tik patraukliai atrodo, bet ir apsaugo pėdas nuo pažeidimų. Nereikėtų nago per daug nutrumpinti ir nukarpyti kampučių - kirpkite tiesiai ir išilgai nago, palikdami kraštelį. Nesilaikant šių nurodymų nagas gali įaugti. Kai aštrus nago kampas praduria odą, atsiveria žaizda, prasideda uždegimas ir ima labai skaudėti pirštą. Taip atsitinka netaisyklingai karpant nagus arba avint ankštus batus ir tai yra dažniausia 18 metų amžiaus jaunuolių pėdos liga.
Norėdami, kad nagai neįaugtų, du kartus per dieną mirkykite kojas šiltame vandenyje. Dantų krapštuku po nago kraštu galite pakišti kuokštelį vatos - taip nagas augs taisyklinga linkme ir sumažinsite spaudimą, tik darykite tai labai atsargiai.
Nuospaudos ir sukietėjimai dažniausiai susidaro ant kulno, pirštų pagalvėlių, t.y. tose vietose, kur daugiausia trinties. Jų formavimuisi turi įtakos bato trynimas, eisena ar pėdos forma. Reikėtų pasinaudoti minkštais kempininiais batų įklotais skaudamoms vietoms pridengti, o jei nuospaudos įsisenėja ir tampa itin skausmingos, reikia kreiptis į gydytoją.
Kojos nykščio sąnario maišelio uždegimas dažniausiai yra paveldimas, tačiau jis taip pat sėkmingai gali išsivystyti avint per daug smailėjančius ir aukštakulnius batus. Jo gydymui naudojami minkšti kojos nykščio balnai ar avimi specialiai pritaikyti - pakankamo gylio ir minkštumo - batai su individualiai pagamintais vidpadžiais. Sunkiais atvejais gali prireikti net chirurginės pagalbos.
Turėkite omeny, jog sportuojant, kai kojos intensyviai prakaituoja, jūsų avalynė tampa puiki mikrobų ir bakterijų augimo terpė, kuri, be to, dar skleidžia gana nemalonų kvapą. Nusiprauskite ir sausai nušluostykite kojas po kiekvienos treniruotės. Jei turite rimtesnių sunkumų dėl gausaus prakaitavimo ir nemalonaus kojų kvapo, pabandykite pamirkyti kojas vandenyje su trupučiu acto, o į batus įberkite šiek tiek talko miltelių. Per visą dieną avimi tie patys batai ir kojinės sudrėksta, taigi nepamirškite jų keisti, o darbe vertėtų persiauti. Tinkamiausi yra iš natūralios žaliavos - odos, drobės pagaminti batai.
Kojines geriau dėvėti medvilnines, nes jos puikiai sugeria prakaitą. Atminkite - batus, kojines ar vidpadžius būtina rinktis atidžiai, kitu atveju net naudojant pačias geriausias priemones atsiras nuospaudų ir pūslių.
Vaikams batus būtina rinkti ypač atidžiai, nes ankstyvame amžiuje pėda gana sparčiai auga, formuojasi jos struktūra, vaiko eisena. Kaip rodo praktika, vaikystės klaidos dažnai labai skaudžiai atsiliepia vyresniame amžiuje. Gera avalynė turėtų suteikti pėdai pakankamai erdvės, tačiau ji jokiu būdu negali būti pernelyg didelė, palikta “išaugimui”. Kojų priežiūros specialistai rekomenduoja kas savaitę apžiūrėti vaiko batus, kad įsitikintume, jog jie vis dar geri.
Kita grupė žmonių, kurių pėdoms reikalingas ypatingas dėmesys, - tai paaugliai. Pasirodo, kartais mada gali tapti net labai naudinga. Jaunuolių ypač populiarinami spartukai (“kedai”) suteikia vilties, jog po dešimties metų ne visi paaugliai skųsis pėdos iškrypimais. Tai pakankamo ilgio, pločio ir gylio batai, kurie puikiai pritvirtinami prie kojos tampriais batraiščiais ar lipnia juosta. Deja, sportinė avalynė dažniausiai laikoma netinkama grindžiant tuo, jog skatina pėdos prakaitavimą ir šutimą. (Tokia nuostata yra neteisinga. Sutikime, jog vyresnės kartos požiūris į paauglių pamėgtus dalykus dažniausiai yra negatyvus (kaip liūdna ir neteisinga tai būtų!): jiems nesuvokiamas jaunimo muzikos stilius, elgesys ir apranga atrodo vulgarūs, bet šukuosenos tiesiog iššaukiančios.) Iš tikrųjų bet kurie batai, nepraleidžiantys oro, yra netinkami, o dauguma sportinių batų, ypač garsių firmų, turi orui laidžias angas bei įvairiais kitais būdais užtikrina pėdos vėdinimąsi bei prakaito išgarinimą.

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

laima
2009-05-08 20:55
reikia daznai nenesioti aukstakulniu, ir jei skauda kojas taip nepalikti, as fastum ismasazuoju, labai isigeria greitai, svelnus kaip kremas. ir kojoms dziaugsmas.

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai