Tedingsta raukšlės nuo jūsų veido

Raukšlės – bene dažniausia brandžios odos problema. Kokios kosmetinės priemonės ir juose esantys komponentai palankiai veikia odą, stabdo jos senėjimą? Apie tai kalbamės su Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Odos ir venerinių ligų klinikos gydytoja dermatologe Natalja Jasaitiene.
 

Negilios raukšlės


Kai raukšlės negilios, jas galima sumažinti normalizavus drėgmės pusiausvyrą. Labai padeda kompresai. Tam naudokite priemones su aminorūgščių kompleksais, peptidais, pektinais, polisacharidais, hidrolizuotu kviečių kolagenu, koenzimais, Q10, antioksidantais, vitaminu E, elastinu ir kolagenu. Jei norite gilesnio odos drėkinimo, rinkitės kosmetines priemonės su augaliniais aliejais.
Odai senstant, gaminasi mažiau hialurono rūgšties, kuri būtina ląstelių gyvybingumui palaikyti. Hialurono rūgšties turinčios kosmetinės priemonės lygina odą, skatina natūralią hialurono rūgšties sintezę, daro odą elastingą. Dėl stangrinamojo poveikio tiek paviršinės, tiek mimikos raukšlytės palaipsniui susitraukia, oda tampa lygesnė, ir mes atrodome jauniau.
 

Kremai nuo raukšlių


• Aktyviai saugo odą nuo priešlaikinį senėjimą sukeliančių veiksnių.
• Stabdo raukšlių susidarymą.
• Paslepia odos defektus.
• Atnaujina odą, suteikia jai tamprumo.
• Apsaugo odą nuo dehidracijos, patikimai ją drėkina.
• Odą tonizuoja ir standina.
Veikliosios medžiagos, įeinančios į daugumą kosmetinių priemonių, stabdančių senėjimą bei raukšlių susidarymą, yra retinolis, vitaminas C, ginkmedis ir silicis.
 

Retinolis


Retinolio biologinis poveikis odai yra gana stiprus: giliai įsiskverbdamas į odą, skatina jos regeneraciją, ląstelių atsinaujinimą. Retinolis – puikus antioksidantas, padedantis kovoti su laisvaisiais radikalais, atitolina odos senėjimo procesą.
 

Vitaminas C


Gražiai odai ypač svarbus: saugo nuo žalingo aplinkos poveikio, lėtina odos dirglumą ir senėjimą. Giliuosiuose dermos sluoksniuose skatina kolageno ir elastino skaidulų gamybą, todėl oda standėja, mažiau pastebimos raukšlės. Taip pat vitaminas C sustiprina kapiliarus, drėkina, gaivina odą, mažina uždegimo procesus, suteikia jai gražią spalvą.
 

Ginkmedis


Ginkmedis biologine sandara yra unikalus augalas. Jo neretai yra įvairių kremų sudėtyje. Tai puikus antioksidantas, neutralizuojantis laisvuosius radikalus, gerinantis kraujo cirkuliaciją ir mažinantis kapiliarų pralaidumą. Pasak mokslininkų, ginkmedžio lapų ekstraktas yra saugus, neturintis šalutinio poveikio mūsų organizmui.
 

Silicis


Tai vienas svarbiausių mikroelementų, labai reikalingas mūsų odai, plaukams, nagams. Bėgant metams, žmogaus organizme silicio mažėja, todėl oda sensta ir suglemba, atsiranda raukšlių. Svarbiausia silicio funkcija – dalyvauti kolageno ir elastino sintezėje. Taip pat silicis gerina odos būklę, skatina kraujagyslių sienelių elastingumą ir pralaidumą.
Pirkdami kremą brandžiai odai, pasidomėkite, ar jo sudėtyje yra silicio.
 

Veido masažas


Kovoti su raukšlėmis padeda ir veido masažas. Jis stangrina odą, paryškina veido ovalą, išvaduoja nuo tamsių ratilų po akimis. Veido masažą galima ir tikslinga daryti, kai yra sumažėjęs odos tonusas, išsiplėtusios poros, dvigubas smakras, yra patinimų ir pan. Deja, po trisdešimties metų amžiaus įprastas odos masažas ir drėkinimas jau neįveiks dėl amžiaus atsirandančių pakitimų.
 

Miego poreikis – skirtingas


Biologiniai ritmai skirtingame amžiaus tarpsnyje toli gražu nėra vienodi.
Pavyzdžiui, 18-mečių ląstelėms atnaujinti pakanka penkių šešių valandų poilsio (miego naktį),
30-mečių – septynių aštuonių, o 40-50-metėms reikia apie 10 valandų poilsio.
Jei mums kurią naktį nepavyksta pakankamai išsimiegoti, oda nespėja atsinaujinti, – tai iš karto pastebime.
 

Svarbi švelni odos higiena


• Maudykitės trumpai: 5–10 min.
• Vandens temperatūra turėtų būti 35–36˚C.
• Naudokite švelnius, odos nedirginančius prausiklius, losjonus be kvapiųjų medžiagų, konservantų.
• Po dušo ar vonios kruopščiai nuskalaukite kūną.
• Švelniai nusausinkite odą.
• Pasitepkite dermatologiniu minkštinamuoju kremu ne vėliau nei 3 min. po dušo ar vonios (tuomet oda geriau pasisavina ingredientus!).
 

Grožio patarimai


• Venkite tiesioginių saulės spindulių. Jų paveiktoje odoje formuojasi laisvieji radikalai, skatinantys kolageno nykimą.
• Nerūkykite. Jau įrodyta, kad rūkymas skatina odos senėjimą ir raukšlių susidarymą.
• Valgykite sveiką maistą, gerkite daug vandens.
• Gražiai odai išlaikyti vertingi natūralūs produktai, ypač mėlynės, graikiniai riešutai, migdolai, alyvuogių aliejus.
• Sportuokite. Sportas brandžiame amžiuje padės išlaikyti raumenų masę, oda atrodys lygesnė.
• Miegokite bent 8 valandas per parą – miego metu sparčiau atsinaujina odos ląstelės ir gaminasi kolagenas.

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai