Gražios odos paslaptys

„Nors atlikta daugybė eksperimentų, atrasta įvairiausių grožio receptų, norint ilgiau išlikti gražiai ir lėtinti odos senėjimo procesą, vis dėlto efektyviausi dalykai yra sveikas gyvenimo būdas ir kokybiškas maistas“, – sako dermatologė, grožio specialistė Natalja JASAITIENĖ.
 

Kaip keitėsi grožio etalono mada, atsigręžus į praeitį?


„Kaip tapti gražia?“, – šis klausimas rūpėjo moterims visais laikais.
Senovės Egipte grožio etalonas buvo ryškus veidas. Išrasti ypatingi balinamieji milteliai tamsią Egipto moterų odą paversdavo šviesiai geltona.
Senovės Graikijoje grožio etalonu buvo kilmingasis Afroditės grožis, išsiskyręs grakščiu veido baltumu ir spindinčia oda, o paryškindavo tik skruostus ir lūpas.
Senovės Romoje viešpatavo šviesios odos kultas. Veidui balinti naudojo augalinius balzamus, tepalus, taip pat pieną, grietinėlę, rūgpienio produktus.
XVI amžiuje, Rokoko epochoje, moters veidas turėjo atrodyti „nesveikai baltas“, jį balino nuodingais milteliais, pagamintais iš ... švino! Neretai gražuolių veidai nuo jų kentėjo: atsirasdavo bėrimų, žaizdų, o negydant toks „makiažas“ kartais baigdavosi kraujo užkrėtimu ir mirtimi.
XVI amžiuje graži moteris privalo turėti baltą veidą, dantis ir rankas.
XVIII amžiaus pabaigoje veido balinimas, skruostų raudonumas tampa nebemadingas ir susiformuoja naujas stilius – paryškinamas natūralus gamtos grožis.
XIX amžiaus pabaigoje išblyškęs veidas, trapumas, rafinuotumas, lengvas skruostų rausvumas vėl tampa idealaus grožio bruožais. Beje, Japonijoje nuo seno manyta, kad dieviškas yra baltas veidas, tarsi liudijantis, kad žmogus neturi rūpesčių, stresų, sunkumų. Tuomet rudas veido įdegis liudijo žemą žmogaus kilmę.
Veido odos balinimas ir skaistinimas išgyveno nemažai transformacijų, tačiau iki šiol išliko madingiausia tendencija kosmetologijoje. Manoma, kad balta oda paslepia septynis moters trūkumus: apgamus, strazdanas, mažas akis, mažą nosį, raukšles, ratilus po akimis, negražią lūpų formą.
 

Kokia turėtų būti veido priežiūra, kad oda būtų lygi, graži ir skaisti?


Veido odą reikia prižiūrėti atsižvelgiant į tai, ar oda yra riebi, sausa, mišri, normali. Tačiau, bet kokio tipo odai reikia kasdieninio valymo ( veidą valyti prausimosi geliu, pieneliu ar gaivinamuoju toniku), maitinimo ar/ir drėkinimo (maitinamieji, drėkinamieji kremai), apsaugos (dieniniai apsauginiai kremai). Visos šios priemonės turi būti kruopščiai parinktos pagal odos tipą. Jei nuo valiklio ar kremo oda parausta, niežti, ryškėja alerginės reakcijos požymiai (odos paraudimas, niežėjimas, bėrimas), – šios priemonės nebevartokite.

„Patarčiau naudoti specialią kosmetiką iš ,,probleminės” odos linijos, tuomet tinkamai paruošta oda geriau toleruos kremus, greičiau sulauksite pageidaujamo rezultato”, – pataria gydytoja Natalja Jasaitienė. Pasak jos, kartą per metus grožio salone reikėtų atlikti profesionalią giluminio veido valymo procedūrą. Veido odos kraujotaką, elastingumą gerina masažas ir veido gimnastikos pratimai.
„Jei tinkamai prižiūrite savo odą, – ji paruošta makiažui. Geras makiažas turi būti nepastebimas, mokykitės jį atlikti plonais pudros sluoksniais, lengvais šešėlių ir skaistalų štrichais, tai suteiks jūsų veidui subtilumo ir paslapties”, – pataria gyd. Natalja.


 

Ar veido odos kokybę lemia genetika, rasė ir panašūs dalykai?


Taip, kaltininkai – genetika ir hormonai. Iš prigimties kiekvienos mūsų vidinės sekrecijos liaukos veikia skirtingai. Vadinasi, skiriasi ir hormonų kiekis, nuo kurių priklauso odos tipas, figūros proporcijos, medžiagų apykaita, psichika ir dar daugelis kitų dalykų. Genetika, beje, lemia ir senėjimo procesą.
Bet kokios spalvos ir rasės odos senėjimo procesą veikia genetika (senėjimas dėl amžiaus), aplinka (saulė, vėjas, šaltis, teršalai, laisvieji radikalai, soliariumai), gyvenimo būdas (dietos, tabakas, alkoholis, netaisyklinga mityba, stresas), mechaniniai veiksniai (natūraliai pasikartojantys veido raumenų judesiai, dėl kurių susidaro pirmosios raukšlės).
 

Nuo ko priklauso veido odos grožis?


„Nors atlikta daugybė eksperimentų, atrasta įvairiausių grožio receptų, norint ilgiau išlikti gražiai ir sėkmingai sustabdyti senėjimo procesą, vis dėlto efektyviausi yra sveikas gyvenimo būdas ir kokybiškas maistas”, – pabrėžia kosmetologė.
 

Tai padės išsaugoti gražią jauną odą


Miegokite 6–8 val., tuomet oda atrodys sveiki ir jauna.
Racionaliai maitinkitės. Kasdien su maistu gaukime reikiamą baltymų, riebalų, angliavandenių, mineralų ir vitaminų kiekį. Kalorijos neturi viršyti sueikvotos energijos, kitaip organizme kaupsis riebalai. Visos dietos turi tik laikiną rezultatą, kai kurios – žalingos sveikatai. Todėl paprasčiau prisiminti keletą taisyklių, kurios primena šviesoforą: žalia spalva – be jokių apribojimų: rupi duona, kruopos ir ne mažiau nei 400 g vaisių ir daržovių per dieną, geltona šviesa – mažomis porcijomis: neriebi mėsa, žuvis, pieno produktai, raudona šviesa – vartoti kuo mažiau: cukrus, sviestas, konditerijos produktai.
Aktyviai judėkite. Fizinis aktyvumas turi būti nuolatinis: jauname amžiuje – intensyvesnis sportas, vidutiniame ir brandžiame – fizinių pratimų kompleksai, joga. Kuo daugiau vaikščiokite gryname ore.
Atsipalaiduokite. Išmokite atpalaiduoti veido ir kaklo raumenis, atrodysite jauniau ir patraukliau. Šypsokitės. Gera nuotaika ir teigiamos emocijos gerina odos kokybę.
Dėl odos problemos kreipkitės į specialistą. Apie 85 proc. suaugusiųjų vargina veido, kaklo paprastieji spuogai (aknė), sukeliantys psichologinį diskomfortą ir sunkiai pasiduodanti gydymui. Aknę būtina gydyti, nes kitaip randai, duobutės, pigmentacija gali likti visam gyvenimui. Labai svarbi sveika mityba ir kruopšti veido priežiūra, parenkant efektyviausias kosmetinius bei gydymo preparatus.
Bet kokį odos sutrikimą reikėtų diagnozuoti ankstyvos stadijos, tuomet bus galima lengviau ir greičiau jį pagydyti.
Atsisakykite žalingų įpročių. Norite turėti gražią odos spalvą? Nerūkykite. Rūkant oda pilkėja, greičiau sensta, atsiranda raukšlių. Dažnai vartojant alkoholį, atsiranda kapiliarų tinklai, oda įgauna rausvai violetinį atspalvį.
 

Koks yra gražios odos maistas?


 

Vitaminai


Nuo žalingų saulės spindulių, laisvųjų radikalų (jie skatina raukšlių atsiradimą) poveikio gelbsti vitaminai C ir E. Jie taip pat gerina odos būklę, tekstūrą, turi antioksidacinių savybių. Vitaminas C stimuliuoja odos jaunystei reikalingo kolageno gamybą, skatina gamintis geros nuotaikos hormoną serotoniną. Mokslininkų ištirta, kad vitaminas C stiprina jungiamąjį audinį, todėl oda stangrėja ir lygėja. Jei užkandžiams rinksitės apelsinus, greipfrutus, mandarinus, oda bus skaistesnė. Daug vitamino C taip pat turi paprikos, spanguolės, bulvės, kivi, špinatai, juodieji serbentai.
Vitamino E šaltinis – riešutai, riebi jūros žuvis, aliejus, kiaušiniai, pienas, kviečių daigai.
Vitaminas A padeda išlaikyti odos drėgmę ir elastingumą, yra svarbus odos audinių atsinaujinimui. Daug vitamino A turi kepenys, kiaušiniai, sviestas, varškė, morkos, cukinijos.
B grupės vitaminai skatina odos regeneraciją. Vienas svarbiausių odai – B grupės vitaminas biotinas, kurio trūkumas gali sukelti dermatitą. B grupės vitaminas niacinas didina drėgmę odoje, o B2 atsakingas už sveiką odos spalvą. Rupioje duonoje yra beveik visų B grupės vitaminų. Taip pat jų yra kepenyse, mielėse, baklažanuose, pupelėse.
Vitaminas PP saugo, stimuliuoja odą. Daug vitamino PP turi mėsa, pienas, sėlenos, alaus mielės. Vitaminas D tonizuoja odą, lėtina jos senėjimo procesą. D vitamino yra kepenyse, kiaušiniuose, svieste, jūros kopūstuose.
Vitaminas K mažina ratilus, pabrinkimus po akimis, pabrinkimus, slopina uždegimą. K vitamino daug morkose, kopūstų, špinatų lapuose, pomidoruose, šermukšniuose.
 

Mineralinės medžiagos


Mokslininkai įrodinėja seleno poveikį odos vėžio prevencijai. Svogūnuose esantis selenas – stiprus antioksidantas, saugo ląsteles nuo laisvųjų radikalų, odos suglebimo, raukšlių. Spuoguotos odos būklės pagerinimui svarbus cinkas. Austrės, krabai, krevetės, moliuskai ir kitos jūrų gėrybės turi daug cinko, kuris gražina odą, neleidžia rastis spuogams ar kitoms odos problemoms. Išskiriama vario įtaka odos sveikatai – šis mineralas svarbus odos struktūrai darančio įtaką elastino vystymuisi. Tad valgykite žuvį, kuri turi odą gražinančio mineralo – cinko.
 

Kitos organinės medžiagos


Viena svarbiausių medžiagų gerai odos būklei palaikyti yra alfa lipoinė rūgštis, stabdanti odos senėjimą.
Hialurono rūgštis teigiamai veikia odos ląsteles, sulaiko jose vandenį ir užtikrina gerą odos drėkinimą. Ji yra gaminama organizme, tačiau metams bėgant hialurono rūgšties gamyba mažėja.

 

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

Ji
2010-07-09 08:11
Tik reiketu pamineti, kad dabartiniame musu maiste beveik nera to, kas buvo seniau, todel reikia naudoti ivairiu maisto papildu.

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai