Išlikime jaunos: odos priežiūra sulaukus trisdešimties

Oda – labai svarbus žmogaus kūno organas: ji saugo organizmą nuo mechaninių pažeidimų, išorės poveikio, padeda reguliuoti kūno temperatūrą, išskiria vandenį, joje yra daug receptorių. Tačiau, net nepaisant to, kad oda turi nuostabią itin svarbią savybę – nuolat atsinaujinti, bėgant metams apsauginis odos mechanizmas silpsta – oda vysta. Kaip tinkamai ją prižiūrėti ir kuo ilgiau džiaugtis elastinga, glotnia oda?
 

Amžius – ne vienintelė raukšlių atsiradimo priežastis


Daugumai pirmieji vystančios odos požymiai pasireiškia apie 30–35 gyvenimo metus, tačiau yra žmonių, kurie ankstyvąsias raukšles pastebi vos sulaukę 18 metų. Tėra vienintelis paaiškinimas – raukšlių atsiradimą lemia ne tik chronologinis senėjimas dėl amžiaus. Gyvenimo būdas: dietos, rūkymas, besaikis alkoholio vartojimas, nuolatinis stresas, netaisyklinga mityba – veiksniai, ankstinantys odos senėjimą. Būtina paminėti ir šiomis dienomis itin populiaraus soliariumo žalą. Besaikis kaitinimasis dirbtinės saulės spinduliuose, pamirštant drėkinamuosius ir apsauginius kremus, vėliau gali sukelti itin skaudžių padarinių, o juk visi trokštame išlikti jauni!
 

Odą būtina prižiūrėti iš vidaus


Nesirūpinant oda iš vidaus, nepadės net ir brangiausios kosmetinės priemonės, tad ne tik įvairiausi kremai, o ir maisto papildai, vitaminai būtini siekiant išsaugoti sveiką ir gražią odą. Būtina atkreipti dėmesį, ar pasirinktuose maisto papilduose yra odai svarbių vitaminų: A (skatina pasenusių odos sluoksnių atsinaujinimą, atitolina senėjimo procesus, raukšlių atsiradimą), E (lėtina senėjimo procesą, sulaiko drėgmę, skatina medžiagų apykaitą), C (lėtina senėjimo procesus, skatina odos kraujotaką, svarbus palaikyti audinių standumui), PP (skatina odos medžiagų apykaitą, dalyvauja aprūpinant odos ląsteles maisto medžiagomis, sulaiko vandenį), H (dalyvauja odos, plaukų ir nagų medžiagų apykaitoje), B5 (odoje sulaiko vandenį, ramina paraudimus, greitina nudegimų gijimą), kofermento Q10 (teikia energiją ląstelių atsinaujinimo procesui), cinko (skatina odos regeneraciją ir gijimą), seleno (padeda išsaugoti audinių elastingumą). Būtina prisiminti ir tai, kad ilgalaikis bet kokių vitaminų poveikis matomas tik po 6 savaičių reguliaraus vartojimo.
Žinoti būtina ne tik apie vitaminus, esančius maisto papilduose. Įvairiose žolelių arbatose, ypač žaliojoje, yra daug odai reikalingų medžiagų. Odos drėgmės pusiausvyrai palaikyti gerkite kuo daugiau skysčių – kava ir mineralinis vanduo „su burbuliukais“ nėra gerai.


 

Kasdienė priežiūra


Siekiant tinkamai prižiūrėti odą, visų pirma būtina žinoti jos tipą ir parinkti tinkamas priemones. Tačiau bendru atveju moterims, sulaukusioms 30 metų, oda iš riebios pamažu virsta sausa, tad šiuo laikotarpiu būtina reguliariai tikrinti savo odos riebumą ir laiku pradėti naudoti drėkinamuosius bei maitinamuosius kremus. Kremus rinktis reikia individualiai – čia nepadės draugių ar pažįstamų patarimai, spalvingos etiketės, visagalė reklama ar, juo labiau, didelė kaina. Brangus kremas nebūtinai tinka visiems! Tik mėginant ir atidžiai stebint savo odą galima išsirinkti pačią tinkamiausią priemonę.
Svarbiausia – prižiūrėti, kad oda visą laiką būtų nepriekaištingai švari. Veidą prauskite specialiu losjonu ar tiesiog vandeniu, o kūnui naudokite dušo želė – odos prausiklį, kurio sudėtyje yra įvairių drėkinamųjų, odą maitinančių, o svarbiausia – nepažeidžiančių šarmų ir rūgščių balanso. Muilas nėra geriausia priemonė – jis turi šarmų, kurie sutrikdo normalų odos pH.
Labai svarbu pašalinti negyvas odos ląsteles. Tam atliekamas odos šveitimas. Jis taip pat padeda veikliosioms medžiagoms prasiskverbti į gilius odos sluoksnius. Oda šveičiama specialiais šveitikliais arba „namų“ priemonėmis. Populiariausia jų – kavos tirščiai. Procedūrą atlikę 2 kartus per savaitę, galėsite džiaugtis švelnia ir lygia ne tik kūno, bet ir veido oda.
Nepalankios oro sąlygos – stiprus vėjas, šaltis, saulės kaitra – taip pat labai kenkia odai, tad svarbu tinkamai ją apsaugoti. Žiemą, bent pusvalandį prieš išeidami į lauką, patepkite veidą kremu nuo šalčio. Apsauginį kremą nuo saulės reikėtų rinktis atsižvelgiant į odos šviesumą – kuo šviesesnė, tuo jautresnė, vadinasi, apsauginis SPF faktorius (pagal apsaugos stiprumą kinta nuo 4 iki 50) turėtų būti didesnis. Prisiminkite, kad toks kremas reikalingas ne tik tuomet, kai išsiruošite į paplūdimį – brandžiai veido odai labai kenkia tiesioginiai saulės spinduliai, o juk saulėtų dienų pasitaiko ir žiemą.
Oda, ypač veido, mėgsta būti lepinama, tad reguliariai pamasažuokite ją. Ir tam visiškai nebūtina lankytis kosmetikos kabinete – pasikliaukite savo jėgomis! Geriausia priemonė veido odai išvalyti ir atjauninti – garų vonelės. Po jų oda suminkštėja, pasidaro elastingesnė ir lygesnė. Jei neturite specialaus garintuvo, į puodą įpilkite verdančio vandens (galima naudoti ir vaistažolių nuovirus), galvą užgobkite rankšluosčiu ir pagarinkite veidą. Jį laikykite mažiausiai 20 cm atstumu nuo vandens, antraip nudegsite. Prieš garinant būtina užsimerkti ir paslėpti plaukus. Po garinimo procedūros veidas nuplaunamas šiltu vandeniu ir sausai nušluostomas. Įšilusią ir išmirkusią odą geriau veikia kremai ir kaukės.
Veido kaukės – dar vienas būdas palepinti senėjimo procesų išvargintą odą. Jas daryti reikia reguliariai, o tam nereikia daug pastangų ir laiko. Blogiausiu atveju – išnaudokite laiką, kai gaminate maistą. Juk virtuvėje galima rasti daug puikių ir naudingų odai produktų! Pavyzdžiui, agurko griežinėliai atgaivins pavargusią veido odą, šilta linų košelė (valgomąjį šaukštą linų užvirinkite stiklinėje vandens) išlygins raukšles.
Ypatingos priežiūros reikalauja oda apie akis. Šiose vietose ji yra ypač jautri, nes neturi riebalinio sluoksnio ir todėl greitai sensta. Rytais odą apie akis patrinkite ledo gabalėliu iš sušalusio ramunėlių, jonažolės ar mėtos antpilo, po to drėgną odą paspaudykite pirštų pagalvėlėmis. Odą šioje srityje būtina drėkinti ir minkštinti tik tam skirtomis geros kokybės priemonėmis. Priežiūrai taip pat galima vartoti šviežios arbatos nuovirą, ramunėlių, krapų, petražolių, šalavijo, liepžiedžių nuovirus. Šiais nuovirais galima vilgyti ir pavargusias, paraudusias akis.

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai