Nugaros skausmų metas

Pagaliau, atėjus kiek vėlavusiam pavasariui, daugelis skuba pabūti miške, pradeda darbus sode ar darže. Medikai žino: dėl pernelyg didelio fizinio krūvio, raumenų įtampos ar peršalimo pavasarinis grįžimas „prie žemės“ gali sukelti ir sveikatos sutrikimų. Šiuo metų laiku padaugėja pacientų, varginamų nugaros skausmo.
 

Dėl ko skauda nugarą?


Pagrindiniai nugaros skausmų atsiradimo rizikos veiksniai - netinkamas daiktų kėlimas, perkėlimas bei vadinamieji dvejopi judesiai: keliant bei tiesiant stuburą dar ir sukamasi.
Viena iš nugaros skausmo priežasčių gali būti nervų periferinių skausmo receptorių (nervų galūnėlių) uždegimo arba traumos sukelta aktyvacija. Tai skausmai, susiję su stuburo ir aplinkinių audinių sužalojimu (traumos, degeneraciniai pokyčiai, raumenų peršalimas, osteochondrozė, raumenų pertempimas, laikysenos sutrikimai).
Labai dažnai nugaros skausmai vargina sėdimą darbą dirbančius žmones (mokytojus, mokinius, buhalterius, įstaigų tarnautojus), nes jų sprando ir nugaros raumenims tenka nuolatinis didelis krūvis, o tai anksčiau ar vėliau baigiasi raumenų skausmais.
Fizinio krūvio metu įvairiose padėtyse keičiasi raumens ar raumenų grupės tonusas. Ilgai būnant priverstinėje padėtyje, sunkiai keliant, įsitempia raiščiai, raumenys, vieni raumenys trumpėja, kiti ilgėja, atsiranda raumenų tonuso asimetrija. Dėl to taip pat gali skaudėti nugarą.


 

Skausmo slopinimas


Skausmui malšinti ir nugaros skausmą sukėlusioms priežastims koreguoti veiksmingos fizioterapijos priemonės, gydomoji mankšta, masažas, nuskausminamoji elektrinė raumenų stimuliacija (TENS), manualinė terapija, taip pat įtvarai ar korsetai, prilaikantys raumenis ir sąnarius. Šios priemonės taikomos individualiai.
Daug skausmų patiriama dėl per didelės raumenų įtampos, jų nuovargio ir dėl to atsirandančių raumenų pokyčių.
Silpnas ir vidutinio stiprumo nugaros skausmas malšinamas greitai nuskausminančiu tepalu Fastum gel. Jeigu skausmas sukeltas traumos ir stipresnio uždegimo, skiriama neste-roidinių geriamųjų vaistų nuo uždegimo: diklofenako (pvz., Dicloberl), nimesulido (Nimesil retard) ar kt.
Kai yra nervų šaknelių pažeidimas ar uždegimas, skausmas labai stiprus, todėl reikalingas “stipresnis” gydymas: iš karto skiriamos vidutinės ar didesnės geriamųjų vaistų nuo uždegimo dozės. Skausmui sumažėjus, sumažėja ir raumenų įtampa, patinimas ir uždegimas, procesas netampa lėtinis, tuomet galima pereiti prie vietiškai naudojamo tepalo Fastum gel.
Jeigu skausmas labai intensyvus, gali tekti vartoti leidžiamųjų vaistų, kartais net sintetinių opiatų ar narkotikų.
Jeigu skausmas paviršinis, jaučiama raumenų įtampa, iš karto galima naudoti Fastum gel, kuris greitai mažina konkrečios vietos skausmą ir uždegimą.
Fastum gel naudojamas:
• raumenų (sprando, nugaros ir t.t.) skausmams gydyti,
• sąnarių skausmui gydyti,
• nedidelėms traumoms ( sumušimams, patempimams) gydyti.
Tepalas gali būti vartojamas vienas arba kartu su geriamaisiais vaistais.
Fastum gel pasižymi greitu ir stipriu skausmą malšinančiu poveikiu. Vaisto sudėtyje yra specialaus hidroalkoholinio gelio, itin greitai nunešančio veikliąją medžiagą iki skausmo židinio. Nuo geriamųjų vaistų Fastum gel skiriasi tuo, kad visiškai nedirgina skrandžio ir veikia tik toje vietoje, kur yra užteptas. Skirtingai nuo kitų tepalų, Fastum gel greitai susigeria, netepa drabužių ir maloniai kvepia.
Vartojimas: 3-5 cm gelio švelniai įtrinama į odą 2 kartus per dieną.
 

Profilaktikos priemonės


Įveikus skausmą, reikia pasiryžti kovoti su sąnarių senėjimu ar ligomis, stiprinti nugaros ir pilvo preso raumenis specialiais pratimais.
Saugi darbo padėtis bei rizikos susižeisti veiksnių nustatymas gali sumažinti stuburo pažeidimų ir nugaros skausmų riziką. Patartina laikytis šių taisyklių:
• Reguliariai mankštinkitės, atlikite specialius pratimus nugaros ir pilvo raumenims stiprinti.
• Dirbdami stebėkite, kad laikysena būtų taisyklinga. Neatlikite kėlimo judesio tiesdamiesi ir pasisukdami.
• Venkite padėčių, kai nugaros raumenys įtempiami ir per daug apkraunami.
• Venkite antsvorio.
• Patogiai miegokite.
• Jeigu jūsų darbas sėdimas, prie kompiuterio, įsirenkite ergonomišką darbo vietą.

Susiję straipsniai

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai