Vitaminų stoka pavasarį

Jei rytais sunku atsikelti, jaučiamės neišsimiegoję, sunku susikaupti, o vakarais maudžia galvą – pats laikas pamąstyti apie sveikatos stiprinimą. Natūralu, kad žiemą ir ankstyvą pavasarį su maistu žmogaus organizmas gauna mažesnį vitaminų kiekį, kadangi šiuo laikotarpiu vartojama daugiau konservuotų ar kitaip apdorotų produktų. Net palyginti šviežiose natūraliose daržovėse ankstyvą pavasarį vitaminų būna 5–6 kartus mažiau nei vasarą.
Vitaminai yra biologiškai aktyvūs organiniai junginiai, būtini normaliai organizmo medžiagų apykaitai ir gyvybinei veiklai palaikyti. Organizmui jų reikia labai nedaug – nuo kelių mikrogramų iki keliolikos miligramų per parą. Mūsų organizmas vitaminų beveik negamina ir nekaupia, todėl jų reikia nuolat gauti su maistu. Dauguma vitaminų yra kasdien valgomuose produktuose. Reikėtų žinoti, kad kai kuriuose produktuose (pvz., agurkuose) esama antivitaminų, ardančių vitaminus.
Jei maiste vitaminų trūksta arba sutrinka jų pasisavinimas ir apykaita (pvz., vartojant kai kuriuos vaistus, alkoholį), padidėja vitaminų poreikis ir gresia hipovitaminozė. Vitaminų poreikis priklauso ir nuo amžiaus, persirgtų ligų, fizinio bei emocinio krūvio. Vitaminų preparatų kursas pavasariop ypač reikalingas moksleiviams ir vaikams, nes augančiųjų organizmui būtina užtikrinti kasdienį vitaminų kiekį.
Rinkos tyrimų kompanijos „TNS Gallup“ 2005 metų duomenimis, kas ketvirtas Lietuvos gyventojas reguliariai vartoja vitaminus. Šie duomenys gauti apklausus daugiau kaip 17 tūkst. respondentų visoje Lietuvoje.


Labai svarbu pasirinkti tinkamus maisto produktus, kuriuose būtų vitaminų mūsų organizmui stiprinti. Tai padaryti bus lengviau, jei žinosime, kokį poveikį sveikatai daro vienokių ar kitokių vitaminų trūkumas.
Vitaminas A. Jei su maistu gaunamo šio vitamino nepakanka, gali sutrikti regėjimas, odos funkcijos, pasireikšti bendras silpnumas, gresia kepenų, tulžies pūslės ligos, artritas, sąnarių ir jungiamojo audinio ligos. Vitamino A yra grūdų dribsniuose, riešutuose, aliejuje, pieno produktuose.
Vitaminas E. Jei organizme jo nepakanka, susilpnėja lytinė funkcija ir reprodukcinių organų veikla, didėja vėžio tikimybė. Šio vitamino daugiausia grūduose, aliejuje, riešutuose.
Vitaminas K. Jei trūksta šio vitamino, blogėja kraujo krešėjimas, susergama pūline infekcija, lėtai gyja opos ir žaizdos, blogėja raumenų tonusas. Šio vitamino yra grūduose, pieno produktuose, ropėse, burokėliuose.
Vitaminas D. Dėl vitamino D stokos vaikai suserga rachitu, suaugusieji – sąnarių ir kaulų ligomis. Daugiausia vitamino D esama žuvų taukuose, aliejuje, šiek tiek – lapinėse daržovėse. Jis veikia efektyviau, jei būnate saulėje ir su maistu gaunate kitų vitaminų.
B grupės vitaminai būtini normaliai nervų sistemos veiklai, jie padeda pasisavinti gliukozę, riebalų ir amino rūgštis. B grupės vitaminų yra visuose maisto produktuose, daugiausia grūduose, kruopose, šakniavaisiuose, pieno ir sūrio produktuose.
B ir P grupės vitaminai. Jei jų trūksta, silpnėja atmintis, sunkiau įsiminti žinias, vaikams gresia traukuliai, gali būti raidos sutrikimų.
Vitaminas C puikiai stiprina mūsų imuninę sistemą. Naujausiais duomenimis, jį galima laikyti net savotišku antidepresantu. Jo gausu visuose citrusiniuose vaisiuose, ypač citrinose ir greipfrutuose bei daržovėse. Šį vitaminą organizme ardo rūkymas, todėl rūkalių vit. C poreikis, palyginti su nerūkančiaisiais, yra gerokai didesnis.

Jei norime būti žvalūs ir energingi, nepamirškime pavasarį pasirūpinti savo sveikata!

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

Jolita
2009-07-09 11:55
Man truksta vitaminu ir sergu diabetu todel vartoju specialiai skirtus vitaminus diabetikams Diabetiker Vitamine, kuriu deka gaunu reikiamu vitaminu.
Goda
2009-06-02 14:20
Man nuolat truksta kokiu vitaminu:(.Radau gera puslapi www.vitamin.lt geru patarimu galima rasti.
padla
2007-10-08 10:34
aik pis

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai