Bulvės ne tik “ubagų maistas”

Žmonės, kurie valgo daug bulvių ir kitų daržovių, turi realią galimybę be sveikatos sutrikimų nugyventi iki 90-ties. Tuo pačiu galima išvengti tokių ligų kaip miokardo infarktas, arterinė hipertenzija, vėžys, be to, organizmas bus atsparus peršalimui, teigia australų profesorius Klod Banf.
 

Kaloringumas


Bulvės yra labai kaloringos: 100 g - 83 kcal (t.y. 2-3 kartus daugiau nei kitose daržovėse). Bet netgi jeigu norite sublogti, bulvių neatsisakykite, nes tai yra per daug naudingas produktas. Norėdami sumažinti maisto kaloringumą, verčiau atsisakykite produktų, turinčių “tuščių” kalorijų ir greitai pasisavinamų angliavandenių: baltos duonos, cukraus, pyragaičių ir saldainių. O gal geriau laikytis veiksmingos bulvių dietos. Ji dar vadinama kalio dieta ir yra dažnai rekomenduojama sergantiesiems širdies, kraujagyslių ir inkstų ligomis.

 

Naudingosios bulvių savybės


Kalis. 100 g bulvių yra 570 mg kalio. Bulvės pagal kalio kiekį “nusileidžia” tik petražolėms ir ankštiniams. Kalis stiprina širdies raumenį ir šalina skysčių perteklių iš organizmo.
Kalcis ir magnis. Bulvėse esančios kalcio ir magnio druskos stabilizuoja padidėjusį kraujagyslių tonusą, normalizuoja padidėjusį arterinį kraujospūdį.
Fosforas. Ne mažiau naudingas organizmui fosforas bulvėse yra nesusijungęs, todėl lengvai pasisavinamas. Tuo bulvės ir skiriasi nuo duonos.
Angliavandeniai. Bulvėse esantys angliavandeniai duoda energijos. Didžioji bulvių angliavandenių dalis yra krakmolas, kuris organizme skyla pamažu ir pasisavina lėtai. Todėl bulviniai patiekalai naudingi ne tik sveikiems asmenims, bet ir sergantiesiems cukriniu diabetu (jiems kenkia ne patys angliavandeniai, o tai, kad jie labai greitai pasisavinami).
Ląsteliena. Bulvėse esanti ląsteliena, būtina normaliam virškinimui, yra labai švelni ir nedirgina žarnyno (tuo bulvių ląsteliena skiriasi nuo kitų daržovių ląstelienos).


Vitaminai. Vitaminų B1, B2, B6, nikotino rūgščių, karotino bulvėse nėra daug. Tačiau bulves mes valgome beveik kasdien, todėl galima sakyti, kad bulvės yra neblogas šių medžiagų šaltinis.
Bet štai reikalingiausio mums vitamino C bulvėse yra pakankamai: rudenį 100 g bulvių yra 20-30 mg vitamino C (t.y. 1/3 kg bulvių patenkina vitamino C paros normą). Tik reikia tinkamai jas paruošti. Netinkamai verdamos bulvės praranda iki 50 proc. vitamino C ir iki 30 proc. visų naudingų mineralinių druskų.
 

Visos naudingosios bulvių medžiagos išliks, jei…


JAV biochemikai nustatė, kad norint išsaugoti visas naudingąsias medžiagas, bulves reikia kepti orkaitėje arba ant ugnies su lupenomis. Tokiu būdu jas gaminant daugiausia išlieka amino rūgščių. Ir nors lupenose baltymų sumažėja 10-20 proc., bet užtat viduje baltymų 8-10 proc. padaugėja.
O jeigu jums skaniau luptos bulvės, tai lupkite bulves labai plonai, kadangi išoriniame bulvių sluoksnyje yra daugiausia naudingųjų medžiagų.
 

Sulčių kokteilis iškrovimo dietai


Jei organizmui trūksta kalio, galima pagaminti “kalio kokteilį”. Jam gaminti reikia lygiomis dalimis žalių bulvių, morkų, salierų, petražolių ir špinatų sulčių (0,5 l per dieną, geriausia ryte). Toks kokteilis labai tinka iškrovimo dietai papildyti.
 

Derinimas su kitais maisto produktais


Bulvės puikiai dera su kitomis daržovėmis bei juoda duona. Iš bulvių daromi labai gardūs įdarai pyragams ir pyragaičiams.
Bulvės ir duona - labai geras derinys, duodantis tris nepakeičiamas amino rūgštis: liziną, metioniną ir cisteiną.
Bet valgyti bulves su mėsa, žuvimi ir grybais (nors tai yra skanu ir tradiciška) neverta. Toks krakmolo ir baltymų derinys kenkia sveikatai. Kai kuriems iš karto pradeda pūsti vidurius. Todėl baltyminiams produktams geriau ruošti garnyrus iš nekrakmolingų produktų.
 

Gaminant bulvinius patiekalus


• Geriausiai bulves skusti nerūdijančio plieno peiliais.
• Košės grūstuvė turi būti medinė.
• Virdami bulves jokiu būdu jų nepjaustykite ir nemaišykite.
• Didžioji dalis vitaminų pereina į viralą. Neišpilkite jo, o panaudokite bulvinei košei gaminti arba vegetariškoms sriuboms virti.
• Bulvių košė bus švelnesnė, skanesnė ir maistingesnė, jeigu į ją įdėsite ankštinių santykiu 1:1.
• Paruoštą patiekalą suvalgykite iškart, nes kuo ilgiau jis laikomas, tuo mažiau jame lieka naudingųjų medžiagų.
 

Tai naudinga


• Žalios bulvės griežinėlį labai gerai pridėti prie nudegintos vietos - iš karto palengvės.
• Vyrams nuolat geriant žalių bulvių sultis, labai padidėja potencija.
• Nuo senų laikų žalių bulvių sultys vartojamos skrandžio ir dvylikapirštės žarnos opaligei ir erozijoms gydyti, taip pat skrandžio rūgštingumui sumažinti, viduriams laisvinti.
• Neluptų virtų bulvių garų inhaliacijos - puiki priemonė kvėpavimo takų uždegimams gydyti.
• Veido garinimas bulvių garais labai tinka sudirgintai, sausai odai nuraminti.

 

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

As
2015-12-17 22:04
Mano patirtį atitinka straipsnis, beveik visą gyvenimą vegetariauju, dabar nebevartoju ir peno produktų, o vat bulvės viena mėgstamiausių daržovių, ir neatsimenu tokių dalykų kaip peršalimas ar ligos, kai kiti aplink tik ir serga atrodo, ypač atšalus orams.. :)
as
2013-10-13 14:17
oho 8|(fool)(ok)(think)(happy)
MPJuodBxcd
2012-07-24 17:02
Birželis 15 d, 2009Žinant mÅ«sų tautos fnaatiÅkÄ… norÄ… dalyvauti bet kokiuose realybÄ—s Åou, per sekanĨius rinkimus siÅ«lau surengti didžiulio masto atrankÄ… ÄÆ koki nors politinÄÆ Åou (o gal geriau ÄÆ muzikinÄÆ????). Manau dalyvavimas bÅ«tų Åimtaprocentinis NeiÅkokite kaltų dÄ—l menko aktyvumo. Kaltos yra visos be iÅimties politinÄ—s jÄ—gos, kurios vis dar dalijasi LietuvÄ… ÄÆ ÄÆtakos zonas. Geriausias pavyzdys bÅ«tų kad ir vÄ—l bandomas gražinti (beje ankÅĨiau, berods, tų paĨių konservatorių panaikintas ) politinio pasitikÄ—jimo valdininko principas Statistinis lietuvis nesupranta kaip dirba Seimas, VyriausybÄ—, PrezidentÅ«ra ir kokios jų realios funkcijos. Tai iÅ kur jis žinos kas vyksta Eurpos Parlamente. Beje, manau, kad kai kurie laimÄ—tojai ÄÆ EP irgi nežino kÄ… ir kaip ten darys
atsakysiu i pastaba.
2012-01-27 22:20
gliukoze greitai iskiria ir valgant arbuzus ir morkas ir taip toliau. tik va glikemijos indeksas skaiciuojamas paimant kiekvieno produkto 50 g angliavandeniu. pvz arbuzai ir morkos ju beveik neturi. bulves ju turi 3 kartus maziau nei juoda duona jau nekalbu apie batona. be to virtos su lupena bulves turi tik vidutini glikemijos indeksa. dar palyginimui suvalgius 100 gramu duonos makaronu ar ryziu gauname apie 300 -360 kaloriju. bulviu norint gauti toki kaloriju skaiciu reikia suvalgyti puse kilogramo. sotumo jausmas apima kai skrandis yra pilnas. gliukozes gaunama daugiausiai valgant miltinius ir cukraus produktus nes jie uz bet kokias darzoves turi ju bent 3-4 kartus daugiau. tai va valgykime ir toliau bulves ir kuo daugiau:)))
Pastaba
2011-10-25 14:38
Po tokių straipsnių gali nusigydyti kaip reikia. Bulvės turi vieną iš aukštesnių glikeminio indekso rodiklių, tai kaip tik greitai išskiriantis gliukozę produktas. http://en.wikipedia.org/wiki/Glycemic_index
http://www.glycemicindex.com/
http://www.southbeach-diet-plan.com/highglycemicfoodslist.htm

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai