Sugriautas mitas apie mikrobangų krosneles.

 


Nusiraminkite! Kepti daržoves mikrobangų krosnelėje nėra nė kiek blogiau, nei kitaip jas ruošti. O kai kuriais atvejais netgi geriau.

Natūralaus maisto entuziastai tikina, kad mikrobangų krosnelėse maistas žūva, suardomi natūralūs jame esantys antioksidantai. Amerikos dietologų asociacijos duomenimis, antioksidantai – tai medžiagos, teoriškai saugančios nuo ląsteles pažeidžiančių laisvųjų radikalų, jų randama šviežiuose vaisiuose ir daržovėse, grūduose ir riešutuose.

Norėdama išsiaiškinti, ar tokie nuogąstavimai pagrįsti, tyrėjų komanda iš Madrido universiteto (Ispanija) pasiruošė pjaustymo lenteles, prisismulkino įvairių daržovių, pradedant artišokais, baigiant cukinijomis, ir paruošė jas įvairiais būdais – virė, kepė, apdorojo mikrobangų krosnelėje. Buvo įvertintas antioksidantų kiekis iki apdorojimo ir po jo.

Tyrėjai išsiaiškino, kad kepimas orkaitėje ir keptuvėje, taip pat kepimas mikrobangų krosnelėje sudarė sąlygas prarasti mažiausią kiekį minėtų medžiagų, o verdant ir apdorojant slėgiu buvo prarastas didžiausias antioksidantų kiekis. Verdant aliejuje rezultatai buvo per vidurį.

Kiek procentų antioksidantų buvo prarasta apdorojant daržoves skirtingais būdais, priklausė nuo pačių daržovių ir nuo tirtų antioksidantų, tačiau bene tvirčiausi buvo artišokai, išlaikę daugiausia radikalų neutralizavimo savybių, nepriklausomai nuo apdorojimo būdo.

Mikrobangų krosnelėje prarastų antioksidantų kiekis varijavo nuo nulio iki daugiau nei 50 proc., tai buvo užfiksuota apdorojant žiedinius kopūstus mikrobangų krosnelėje bei vertinant antioksidantą, saugantį nuo riebaluose tirpių radikalų.

Keletu atvejų daržovių apdorojimas mikrobangų krosnelėje iš tikrųjų padidino antioksidantų kiekį: po keleto minučių mikrobangų krosnelėje morkos, salierai ir žaliosios pupelės pasižymėjo didesniu antioksidanto, kovojančio su radikalu, žinomu kaip 2,2’-azinobis (3-etilbenzotiazolin-6-sulfoninė rūgštis) – ABTS, kiekiu.

Kaip paaiškėjo tyrimo metu, tikroji priežastis, dėl kurios prarandame maistines medžiagas, nėra daržovių ruošimo būdas, bet tai, kiek vandens naudojame. Verdant ir apdorojant slėgiu, maistinės medžiagos iš daržovių išplaunamos į vandenį, kuriame verdama. Kalbėdami apie daržovių ruošimą, tyrimo autoriai priėjo prie išvados, kad „vanduo nėra geriausias daržovių ruošėjo draugas.“

 

 

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai