5 maisto produktai, kurių geriau nevalgyti.


Skaitykite toliau ir sužinosite 5 maisto produktus, kuriuos vertėtų išmesti iš savo šaldytuvo ir raciono, jei norite būti sveiki.

 

1. Jei norite, kad cholesterolio lygis būtų normalus, nevalgykite gabalinio margarino

Kažkuriuo metu turėjome atsisakyti sviesto ir pereiti prie „sveikesnio“ margarino, bet iškilo viena problemėlė: tik pradėtame gaminti margarine buvo gausu transriebalų, kurie didina blogojo cholesterolio (LDL) ir mažina gerojo cholesterolio (HDL) kiekį. Bėgant metams, daugelio margarinų rūšių gamybos formulės buvo pakeistos, tačiau toli gražu ne visos yra vienodos. Klinikos „Mayo Clinic“ teigimu, kuo kietesnis margarinas, tuo jame yra daugiau riebalų. Taigi, gabalinio margarino sudėtyje yra daugiau transriebalų nei parduodamo indeliuose. Be to, jei stengiatės riboti perdirbto maisto vartojimą, nepamirškite, kad margarinas yra itin perdirbtas, todėl geriau rinkitės sviestą ar alyvuogių aliejų.

 

2. Jei manote, kad dirbtiniai saldikliai padeda mesti svorį, klystate

Lyg ir logiška manyti, jog pakeitus kaloringąjį cukrų nekaloringuoju saldikliu galima atsikratyti nepageidaujamų kilogramų, tačiau pasirodo, kad žmogaus organizmas turi gana ironišką humoro jausmą. Vis daugėja įrodymų, jog dirbtiniai saldikliai kaip tik padeda priaugti svorio ir – dar blogiau – gali padidinti gliukozės kiekį kraujyje. Žurnale „Time“ rašoma apie tyrimą, kurio metu buvo nustatyta, kad cukraus pakaitalai organizme sukelia gliukozės skaidymo proceso pokyčių. Tyrimo metu mokslininkai 7 dienas davė dirbtinių saldiklių žmonėms, kurie paprastai jų nevartojo. Pusės tiriamųjų kraujyje buvo aptiktas didesnis gliukozės kiekis vos po keturių dienų. Studijos autorius dr. Eranas sako: „Išsiaiškinome, kad dirbtiniai saldikliai, kuriuos laikome naudingais ir naudojame nutukimo ir jo sukeliamų komplikacijų prevencijai ar gydymui, iš tikrųjų tik pablogina situaciją.“ Be to, dirbtiniai saldikliai kenkia ne tik žmonėms. Mokslininkai pastebėjo, kad į vandenį patekę dirbtiniai saldikliai kelią grėsmę žuvims ir kitiems jūrų gyvūnams.

 

3. Jei nenorite hormonų chaoso, niekada nevalgykite konservuotų sriubų, kokosų pieno ir daržovių

Ne visuose konservuotuose gaminiuose yra pramoninio chemikalo bisfenolio A (BPA), tačiau tų, kuriuose yra, reikia vengti. BPA yra sintetinis estrogenas, kurio net nedidelis kiekis gali suardyti hormonų pusiausvyrą. Šis chemikalas siejamas su tokiais sveikatos sutrikimais kaip nevaisingumas, krūties vėžys, antsvoris, diabetas, ankstyvas lytinis subrendimas ir vaikų elgsenos pokyčiai. 2011 m. JAV maisto ir vaistų administracija (FDA) ištyrė 78 populiarius konservuotus maisto produktus ir 71 iš jų rado BPA. Tais pačiais metais Harvardo universiteto atlikto tyrimo rezultatai parodė, kad žmonių, kurie penkias dienas iš eilės valgė po porciją konservuotos sriubos, organizme BPA kiekis buvo 10 kartų didesnis nei tų, kurie valgė šviežią sriubą. BPA koncentracijos skirtingose to paties maisto produkto skardinėse gerokai skiriasi, todėl sunku pasakyti, kokių gaminių vengti. Kita vertus, Krūties vėžio fondo atlikto tyrimo rezultatai parodė, jog daugiausia šio chemikalo yra konservuoto kokosų pieno, sriubos ir daržovių skardinėse. Verčiau rinkitės įmonių, nebenaudojančių BPA, produkciją.

 

4. Jei stengiatės riboti suvartojamo cukraus kiekį, nevalgykite vaikiškų dribsnių

Tikriausiai nenustebsite sužinoję, kad vaikams skirtų dribsnių sudėtyje yra cukraus. Tačiau net neįsivaizduojate, kiek ten jo daug. Populiariausių dribsnių – „Kellog’s Honey Smacks“ ir „Malt-O-Meal Golden Puffs“ – sudėtyje esantis cukrus sudaro net 56 % viso svorio. Visiškai teisingai – daugiau nei pusė gaminio yra cukrus. Vaje! O vienoje porcijoje (3/4 puodelio) yra 50 % rekomenduojamos paros normos (Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacija).

 

5. Jei nerimaujate dėl genetiškai modifikuotų maisto produktų, venkite sojų pupelių ir jų turinčių gaminių

Nepaisant jūsų požiūrio į genetiškai modifikuotus (GM) maisto produktus, rasti gaminių be jų yra nelengva. Vieni teigia, kad daugiau nei 75 % parduotuvėse esančių maisto produktų yra genetiškai modifikuoti arba turi GM sudedamųjų dalių. Kukurūzai ir sojų pupelės puikuojasi to sąrašo viršuje. Nors kukurūzai yra gana plačiai paplitę, didžioji dalis genetiškai modifikuotų kukurūzų naudojami gaminant galvijų pašarą. Tačiau sojų pupelių ir jų gaminių galima rasti daugelyje mūsų valgomų maisto produktų. Aplinkos apsaugos darbo grupės (EWD) teigimu, apie 93 % JAV užaugintų sojų pupelių yra genetiškai modifikuotos. Tai reiškia, kad, norėdami išvengti GM maisto produktų, nepirkite gaminių, kurių etiketėse puikuojasi tokios sudedamosios dalys kaip sojų baltymai, sojų pupelių aliejus, sojų pienas, sojų miltai, sojų padažas, sojų varškė ar sojų lecitinas, nebent nurodyta, kad jos yra natūralios ar be GMO.

 

 

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai