Ar tikrai viską žinote apie pieną?

Pieno maistinės savybės
Porcija laikomas vienas puodelis pieno. Mitybos sutrikimus dėl pieno vartojimo lemia riebalų kiekis. Viename puodelyje nenugriebto 3,25 % riebumo pieno yra 146 kalorijos, 8 g riebalų, 13 g angliavandenių ir 8 g baltymų. Viename puodelyje neriebaus ar nugriebto pieno yra apie 86 kalorijos, 0 g riebalų, 12 g angliavandenių ir 8 g baltymų.


Keletas svarbių iš pieno gaunamų maistingųjų medžiagų:
Kalcis
Kalcis organizme atlieka daug funkcijų, bet svarbiausia jo paskirtis – užtikrinti, kad kaulai ir dantys išliktų sveiki. Kalcis taip pat svarbus susidaryti kraujo krešuliams ir žaizdoms gyti, normaliam kraujo spaudimui išlaikyti ir raumenų susitraukimui užtikrinti, įskaitant širdies ritmą.
Svarbu kalcio turinčius maisto produktus vartoti su vitamino D šaltiniais, taip geriau įsisavinama ši medžiaga.
Nacionalinis sveikatos institutas rekomenduoja 1 000 mg dienos kalcio porciją vyresniems negu 18 metų amžiaus asmenims. Viename puodelyje nenugriebto pieno yra 306 mg kalcio.


Cholinas
Cholinas yra svarbi maistinė medžiaga, padedanti ramiai miegoti, judėti, mokytis bei gerinanti atmintį. Cholinas padeda išlaikyti ląstelių membranų struktūrą, gelbsti perduodant nervinius impulsus, dalyvauja eikvojant riebalus ir mažina lėtinius uždegimus.


Kalis
Organizmui gaunant daugiau kalio, sumažėja insulto, širdies ligų, aukšto kraujo spaudimo rizika, neprarandama raumenų masė, išsaugoma kaulų mineralų tankis ir neleidžiama formuotis inkstų akmenims. Daug kalio racione padeda 20 proc. sumažinti mirties nuo visų išvardytų priežasčių riziką.
Rekomenduojama dienos kalio norma suaugusiesiems – 4 700 mg.


Vitaminas D (sustiprintas)
Vitaminas D yra svarbus kaulų formavimosi, augimo ir gijimo procesams. Vitaminas D taip pat svarbus kalciui įsisavinti ir imuninės sistemos funkcijoms palaikyti.
Nepakankamas vitamino D kiekis gali lemti osteoporozę, depresiją, lėtinį nuovargį, raumenų skausmą, PMS, hipertenziją, krūties ir gaubtinės žarnos vėžį.
Piene taip pat yra magnio, fosforo, vitamino A, riboflavino, vitamino B6 ir vitamino B12.


Geriausias pasirinkimas, kokią jo rūšį rinktis?
 
Naujausi Jungtinės Karalystės tyrimai rodo, kad natūralus pienas, gaunamas iš ganyklose auginamų galvijų, turi didesnį kiekį naudingųjų riebalų rūgščių nei apdirbti pieno produktai.
Tradiciškai auginami galvijai (daugiausia pieno gaunama iš galvijų, auginamų įprastai, neekologiškai) pirmiausia maitinami žole ir retai gauna galimybę klajoti ir ganytis kur panorėję.
Jeigu karvės gali gauti sveikesnio ėdalo, jūs taip pat turėsite naudos vartodami iš jų pagamintus produktus (mėsą, sūrį, pieną ir t. t.).

 

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai