Svarbiausias lieknėjimo elementas, kurį greičiausiai pamirštate.

Sveika mityba neatsiejama nuo saikingumo. Iš esmės tai reiškia, kad reikia suvalgyti tik tiek maisto, kiek jo reikia kūnui. Pavalgę turite jaustis patenkinti, o ne persivalgę. Saikingumas taip pat užtikrina pusiausvyrą. Patrauklios dietos yra viena, realybė kita – žmogaus organizmui, kad jis išliktų sveikas, būtina baltymų, riebalų, skaidulų, vitaminų ir mineralų pusiausvyra.
Daugumai mūsų saikingumas taip pat reiškia valgyti mažiau negu iki šiol. Tačiau neturite atsisakyti maisto, kurį mėgstate. Pavyzdžiui, šoninė pusryčiams kartą per savaitę galėtų būti vertinama kaip saikingumas, jeigu valgysite sveikus pietus ir vakarienę, o ne spurgas ar picą. Jeigu vieną dieną pasilepinate 100 kalorijų turinčiu šokolado gabalėliu, atkurkite pusiausvyrą suvartodami 100 kalorijų mažiau vakarienės metu. Jeigu vis dar jausitės išalkę, papildomai suvalgykite daržovių.
•Mėginkite negalvoti apie tam tikrus produktus kaip apie draudžiamus. Kai uždraudžiate sau valgyti tam tikrą maistą, pasidavę pagundai jaučiatės lyg būtumėte susikirtę. Pradėkite mažinti nesveiko maisto porcijas ir nevalgykite jų dažnai. Kai sumažinsite suvartojamo nesveiko maisto kiekį, pamatysite, kad mažiau jo norite, ir imsite apie jį mąstyti tik kaip apie retkarčiais užklumpantį silpnumą.
•Rinkitės mažesnes porcijas. Pastaruoju metu labai padidėjo maisto porcijų dydžiai. Kai vakarieniaujate kavinėje, rinkitės užkandį vietoj pirmojo patiekalo, pasidalykite lėkšte su draugu ir neužsisakykite didžiulių porcijų. Namuose sumažinti porcijas galite įvertindami maistą vizualiai: mėsos, žuvies ar vištienos porcija turėtų būti kortų malkos dydžio, pusė stiklinės bulvių košės, ryžių ar makaronų yra maždaug tokio dydžio kaip tradicinė lemputė. Jeigu po valgio nesijaučiate patenkinti, rinkitės daugiau žalių lapinių daržovių ar pasivaišinkite vaisiais.


•Neskubėkite. Nustokite valgyti prieš pasijusdami sotūs. Jūsų smegenims reikia keleto minučių, kad praneštų, jog maisto jau pakanka, todėl valgykite lėtai.
•Kaip įmanoma dažniau valgykite ne vieni. Tai teikia ne tik emocinę naudą, bet ir padeda formuoti sveikos mitybos įpročius jūsų vaikams. Valgymas priešais televizoriaus ekraną dažnai lemia beprasmį persivalgymą.


Svarbu ne tik tai, ką valgote, bet ir kada
•Pusryčiaukite ir rinkitės mažesnes maisto porcijas dienos metu. Sveiki pusryčiai skatina geresnę medžiagų apykaitą, o nedidelės sveiko maisto porcijos (vietoj standartinių trijų didelių patiekalų) leidžia išsaugoti energiją.
•Venkite valgyti naktį. Stenkitės vakarienę valgyti anksčiau, maždaug 14–16 val. iki pusryčių kitą rytą. Tyrimais nustatyta, kad tik būdami aktyvūs ir suteikdami savo virškinimo sistemai ilgą pertrauką kiekvieną dieną, galėsite kontroliuoti savo svorį.


 

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai