Kaip kava daro įtaką mūsų sveikatai?

 

Kava... Itin aromatingas karštas gėrimas, paverčiantis jūsų rytus mažu stebuklus. Tačiau kaip ji veikia mūsų sveikatą? Šiuo klausimu dažnai diskutuojami, rašomi įvairūs darbai ir atliekami tyrinėjimai.

 

Įrodyta, jog žmonės, geriantys kavą, palyginus su tais, kurie nesimėgauja šiuo gėrimu, turi mažesnę tikimybę susirgti antrojo tipo diabetu, Parkinsono liga ar silpnaprotyste; taip pat sumažėja tikimybė susirgti tam tikros rūšies vėžiu, širdies ritmo sutrikimu bei širdies smūgiu. Tiesą sakant, gerų naujienų yra daug daugiau, nei blogų. Bet (visuomet yra bet) kava nėra priemonė, galinti padėti išvengti minėtų sveikatos sutrikimų. Šios srities tyrinėtojai nei skatina gerti kavą, nei ragina nustoti tai darius. Tie tyrinėtojai tiesiog apklausia žmonės, kokie yra jų kavos gėrimo įpročiai. Gali būti, jog kavos gėrėjai geriau laikosi dietų, geriau daro įvairius pratimus bei turi stipresnį imunitetą. Vis dėlto vieningos nuomonės nėra, mat kava vienam gali kenkti, kitam – atvirkščiai.

 

Kava yra vienas iš labiausiai pasaulyje paplitusių dienos „ingredientų“. Leidžiamas kavos kiekis per dieną yra keturi-penki vidutiniai puodeliai. Kai kurie gydytojai sako, jog tiek yra per daug, bet tyrinėtojai mano, kad tai – optimalus kiekis, kurį gali suvartoti net paaugliai. Nėščiosioms moterims patartina neviršyti dviejų-trijų šimtų gramų kavos per dieną (tai maždaug du-trys puodeliai kavos). Kita vertus, nebūtina užsipulti tik kavos, mat lygiai tokias pat „dienines porcijas“ reikėtų nustatyti ir kitiems produktams, tokiems kaip arbata, šokoladas, energetiniai gėrimai, įvairūs gazuoti gėrimai bei vaisvandeniai.

 

10 sveikatos paslapčių, slypinčių kavoje:

 

Kava padeda išvengti Alzhaimerio. 2009-ųjų metų tyrimai nustatė, kad žmonės, per dieną išgeriantys nuo trijų iki penkių puodelių kavos, sumažina Alzhaimerio tikimybę vyresniame amžiuje.

Antioksidantų mišiniai, esantys kavoje, padeda išvengti kai kurių rūšių vėžio. Anot Japonijoje atliktų studijų, moterys, geriančios kavą, sumažino gaubtinės žarnos vėžio riziką.

 

Kava prieš diabetą. Geriant kavą, net šešiasdešimčia procentų sumažinama antrojo tipo diabeto susirgimo rizika, mat kavoje esantys antioksidantai, kofeinas bei mineralai paskatina insulino įsisavinimą bei gliukozės metabolizmą.

 

Sumažina raumenų skausmą po treniruočių. Po intensyvios treniruotės išgertas puodelis kavos net perpus sumažina raumenų skausmus. Tai nustatyta, tiriant jaunus vyrus ir moteris.

 

Apsauga prieš podagrą. Tai paaiškėjo 2007-ais metais, ištyrus vyresnio amžiaus moteris bei vyrus.

Atitolina mirtį nuo širdies susirgimų. Antioksidantai, esantys kavoje, gerąja prasme įtakoja širdies veiklą, pagerina kraujotaką, mažina uždegimus, apgina nuo vadinamojo „blogojo“ cholesterolio.

 

Kava tausoja atmintį. Kava gali padėti išlaikyti atmintį „aštrią“. Panašiai atmintį veikia ir arbata.

Gina nuo Parkinksono. Užtenka vieno puodelio kavos per dieną, kad perpus sumažintumėte Parkinsono ligos riziką vėlesniame amžiuje.

 

Neleidžia formuotis akmenims. Kava gali neleisti formuotis tulžies ir inkstų akmenims.

Kava sako „ne“ širdies smūgiui. Net tie žmonės, kurie išgeria keturis ir daugiau kavos puodelių per dieną, penktadaliu sumažina širdies smūgio riziką. Žmonės, kurie nerūko ir išgeria nemažai kavos per dieną, beveik perpus sumažina infarkto tikimybę.

Be abejo, negalima vienareikšmiškai vertinti kavą. Bet viena aišku, kad ji nėra nei labai naudinga, nei itin kenkianti. Palyginkime ją su cigaretėmis, alkoholiu ir genetiškai modifikuotu maistu. Turbūt kavos „sveikatingumas“ slypi kažkur per vidurį.

 

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

Ivona
2014-02-03 17:00
Kasdienė kavos dozė. Kiek nekenkia? Lb puikų straipsnį sudarau šitoje svetainėje: www.kepu.greiciau.lt
žiūrėkite apačioje "Naujausias patarimų rinkinys"
Virginija
2013-09-08 08:07
Taciau,niekas nepasako kokiu budu verdama kava geriausia veikia organizma.Nesenai skaiciau,kad uzplikyta verdanciu vandeniu - kelia cholesteroli!

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai