Organizmo valymas: lengvai ir paprastai

 Tinkamai maitintis reikia visą laiką

Įrodymais pagrįstos medicinos specialistai pritaria nuomonei, kad virškinamojo trakto ligomis nesergantiems žmonėms galima daryti iškrovos dienas ir valgyti vienos rūšies daržoves ar vaisius. Tačiau, pasak gydytojos dietologės Rūtos Petereit, svarbu nuolat laikytis racionalios mitybos principų ir vieną ar du kartus per mėnesį pasirinktą savaitės dieną valgyti, pavyzdžiui, tik obuolius ar morkas. Mat jei visą savaitę valgysime tik kotletus ir kepsnius, maitinsimės be tvarkos, tai vargu ar turėsime naudos vieną dieną pakrimtę obuolių... O ir kitą dieną po iškrovos maitinkitės protingai – neapkraukite skrandžio sunkiu maistu, ypač nakčiai.

Iškrovos dienos labiausiai tinka norintiesiems atsikratyti antsvorio, išvalyti organizmą. Tą dieną nebūtinai turite save marinti badu – rudenį ant stalo turime nemažai vaisių ir daržovių, vieną jų tą dieną valgyti ir po kurios laiko sulaukti norimo efekto. Iškrovos dienos rekomenduojamos nuo 18 metų iki žilos senatvės, ypač turintiems antsvorio. Belieka pasirinkti mėgstamiausią produktą ir laikytis nuostatos.

Iškrovos dienai tinkamos daržovės

Agurkuose esančios antioksidantinės medžiagos organizme stabdo rūgštėjimo procesą. Iškrovos dieną jų galima suvalgyti iki 1 kg. Šį kiekį reikia išdalinti trims valgymams. Agurkus galite valgyti nepjaustytus ar, priešingai, susmulkintus ir pagardintus šlakeliu aliejaus. Agurkų iškrovos diena tinka tiems, kieno virškinamoji sistema yra sveika. Vien agurkų negalima valgyti sergantiesiems kasos uždegimu ar kitomis virškinamojo trakto ligomis.

Morkose daug provitamino A (beta karotino), ląstelienos, antioksidantų ir labai mažai kalorijų. Morkų iškrovos diena tinka sergantiesiems odos uždegiminėmis ligomis. Per dieną rekomenduojama valgyti 3 kartus po 3 vidutinio dydžio morkas. Iš jų ruošdami salotas pagardinkite jas šlakeliu alyvuogių ar linų sėmenų aliejumi. Morkų dietos negalima laikytis sergantiesiems diabetu, kepenų ligomis ir fermentopatijomis ir šiai daržovei alergiškiems žmonėms..

Burokėliai – tai provitamino A, vitamino E ir antioksidantų šaltinis. Juose taip pat nemažai ląstelienos, kuri švelniai valo žarnyną. Burokėliai iš organizmo padeda šalinti druskų perteklių, įvairius toksinus. Iškrovos dieną rekomenduojama suvalgyti 2 kumščio dydžio burokėlius. Jų salotas taip pat pagardinkite aliejumi. Burokėlių dieta netinka sergantiesiems kasos, dvylikapirštės žarnos ligomis, lėtiniu gastritu.

Kai kuriuose šaltiniuose teigiama, kad baltagūžis kopūstas turi daugiau askorbo rūgšties (vitamino C) nei citrinos! Bene svarbiausia tai, kad ši daržovė puikiai valo žarnyną. Ryte reikėtų suvalgyti dubenėlį šviežiai pjaustytų kopūstų, per pietus išgerti 100 ml jo sulčių (geriau perpus skiestų vandeniu), vakare – didesnį dubenėlį patroškintų kopūstų. Tokia dieta tinka visiems, kurių sveikas skrandis, tai viena tinkamiausių iškrovos dienų sergantiesiems diabetu.

Pomidoras – antioksidanto likopeno šaltinis. Jis skatina šlapimo išsiskyrimą, padeda pasišalinti druskoms. Būkite atidūs: pomidorai kartais gali sukelti alergiją net anksčiau to nepastebėjusiems. Per dieną reikėtų suvalgyti iki 1,5 kg pomidorų – po 3 ryte, per pietus ir vakare. Pomidorų dieta netinka sergantiesiems gastritu, pankreatitu, podagra.

Salieras turi daug ląstelienos, mikroelementų ir beveik neturi cukraus. Puikiai valo organizmą, padeda atsikratyti antsvorio. Galima valgyti stiebus arba gumbus. Jei valgysite gumbus, tai iškrovos dienai pakaks trijų obuolio dydžio salierų (arba 1,5 didelės šaknies). Jei turite stiebų, tai proporcijos bus panašios, kaip kopūstų (žr. aukščiau). Salieras tinka beveik visiems, įskaitant ir sergančiuosius diabetu. Ypač tinka turintiems antsvorio, didelį kraujospūdį, per didelį cholesterolio kiekį kraujyje. Jo nereikėtų vartoti sergant ūminėmis virškinamojo trakto ligomis.

 

Vaisiai

Arbūzai turi šlapimo išsiskyrimą skatinančių savybių (nepamirškite, kad su juo pasišalina kalis ir magnis!), todėl jie padeda greitai mažinti svorį. Iškrovos dieną reikia suvalgyti maždaug 3 kg sveriantį arbūzą, didžiausią porciją – ryte ir per pietus. Arbūzo dieta netinka sergantiesiems inkstų funkcijos nepakankamumu..

Obuoliai turi daug pektinų – geriausiai organizmą valančių medžiagų, B grupės vitaminų, vitaminų C, PP, rutino, kobalto, geležies, kitų mikroelementų. Obuoliuose nemažai ląstelienos, kuri priverčia geriau dirbti žarnyną. Per dieną reikėtų suvalgyti 6 vidutinio dydžio obuolius (du vieno valgymo metu). Obuolių valymo dieta tinka žmonėms, turintiems antsvorio, dažnai sergantiems peršalimo ligomis, moterims, patiriančioms gausias menstruacijas, tačiau ji netinka sergantiesiems diabetu.

Greipfrutai iš organizmo padeda šalinti „blogąjį“ cholesterolį, juose mažai cukraus.

Per dieną reikia suvalgyti 5 vidutinio dydžio greipfrutus. Valgyti tokia tvarka: 1 ryte, po 2 per pietus ir vakare. Greipfrutų iškrovos diena tinka sergantiesiems lėtiniu cholecistitu, diabetu, netinka žmonėms, kurie serga lėtiniu gastritu, alergiškiems citrusiniams vaisiams.

Abrikosas yra puikus širdžiai ir žarnynui būtinų medžiagų – kalio, magnio šaltinis. Jame taip pat gausu vitaminų ir antioksidantų. Iškrovos dieną 1 kg abrikosų reikia suvalgyti per tris kartus. Abrikosų dieta netiks žmonėms, kurie alergiški šiems vaisiams. Atsargiai juos turėtų vartoti ir sergantieji diabetu.

Apelsinai turi daug vitamino C ir antioksidantų. Per dieną reikia valgyti po 2 nedidelius apelsinus (arba 1 didelį) 3 kartus per dieną. Apelsinai turi nemažai cukraus, gali sukelti alergiją, tad dietologai pataria juo pernelyg nesižavėti. Apelsinų dieta netiks sergantiesiems diabetu, gastritu.

 

Tai svarbu!

*Svarbu suvalgyti pakankamą kiekį pasirinkto produkto.

*Iškrovos dieną būtina pakankamai gerti – rekomenduojama ne mažiau nei 1,5–2 litrus skysčių per dieną.

*Produktai turi būti švieži arba termiškai apdoroti. Ryte geriausia valgyti žalius vaisius ar daržoves, per pietus – šviežiai spaustas jų sultis (skiestas vandeniu santykiu 1:1), vakare – termiškai apdorotus.

*Iškrovos dieną nevartokite druskos, cukraus, paskutinį kartą valgykite iki 18 val.

*Būkite budrūs: jei iškrovos dieną atsirastų nemalonių pojūčių, sveikatos sutrikimų, tokią mitybą turite nedelsdami nutraukti. Tuomet galite suvalgyti vandenyje virtos ryžių košės.

*Iškrovos dieną reikėtų vengti per didelio fizinio krūvio, tačiau visai jo atsisakyti nereikėtų, netgi atvirkščiai – judėti tiesiog būtina. Gulėjimas ant sofutės prieš televizorių nepadės atsikratyti papildomų kilogramų ar prastos savijautos.

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai