Sveikas maistas: kviečių gemalai

Įtampa, skubėjimas, nuolatinis stresas labai kenkia mūsų gyvenimui. Vis mažiau dėmesio skiriame sau ir beveik nekreipiame dėmesio į tai, ką valgome. Dažniausiai tai darome paskubomis, nesusimąstydami. O juk sveikas maistas pakelia nuotaiką, didina darbingumą, suteikia energijos.
 

Kuo naudingi kviečių grūdų gemalai?


Būtent kviečių grūdų gemaluose susikaupia didžioji dalis riebalų rūgščių, baltymų, cukrų, mineralinių medžiagų, vitaminų, fermentų.
Mitybos specialistai pripažįsta teigiamą grūdų ir jų produktų poveikį virškinimui, kraujotakai, nervų sistemai. Juose daug A, E, PP, B1, B2 grupės vitaminų, baltymų, angliavandenių, polinesočiųjų riebalų rūgščių, taip pat tokių mineralinių medžiagų, kaip kalis, kalcis, magnis, geležis, varis, natris.
Pavyzdžiui, polinesočiosios riebalų rūgštys mažina širdies ir kraujagyslių sistemos ligų riziką, o mineralinės medžiagos yra būtinos normaliai viso organizmo veiklai.
Gemaluose yra linolio rūgšties, kuri įeina į visų organizmo fermentų sudėtį ir riboja cholesterolio susidarymą organizme.
Gemaluose esančių naudingųjų riebalų, baltymų, mineralinių medžiagų balansas yra optimalus, todėl jie tinka ir vaikams, ir paaugliams, ir suaugusiesiems. Šių natūralių medžiagų vertės niekada nepakeis jokie sintetiniai vitaminai.
Kuo dar ypatingi gemalai? Juose yra fitino - biologiškai veiklios medžiagos, skatinančios baltymų sintezę ir labai reikalingos aktyviai smegenų veiklai. Todėl kviečių gemalus naudinga valgyti moksleiviams, studentams sesijų metu bei visiems, dirbantiems aktyvų protinį darbą.
Kviečių gemalai ypač naudingi pavasarį, kai esame suglebę, išblyškę, nes trūksta įvairių vitaminų ir mineralinių medžiagų.

 

Gemalai ne tik sveiki, bet ir skanūs


Kviečių gemalais galima paskaninti įvairius patiekalus. Pavyzdžiui, įdėkite kelis jų šaukštelius į jogurtą, kefyrą, sultis ar pieną, pabarstykite jais sumuštinius su sūriu, dešra ar kumpiu - bus originalu ir sveika. Taip pat kviečių gemalais labai tinka paskaninti įvairias košes, salotas, mišraines.
 

Paragaukite


Saldumėlis
Kukurūzai, medus, razinos, smulkinti gvazdikėliai, kondensuotas pienas, kakava.
Viską sumaišome, kai masė pasidaro lipni, formuojame pyragėlius ir juos gausiai apvoliojame kviečių gemalais. Labai skanu.
Salotos ”Švelnumas“
Ananaso skiltelės, kubeliais supjaustytas olandiškas sūris, sezamo sėklos, raudonasis pipiras (gali būti žaliasis ar geltonasis), keli smulkinti salotų lapai, 2-3 šaukšteliai kviečių grūdų gemalų.
Viską lengvai sumaišome, paskaniname aliejumi ar majonezu.
Skanaus!

 

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai