Skaidulinių medžiagų svarba žmogaus sveikatai

Mokslininkai pataria: norint aktyviai ir ilgai gyventi, reikia vartoti kokybišką ir įvairų maistą. Augaliniuose maisto produktuose - daržovių pluoštinėje medžiagoje, vaisių žievelėse ir minkštime bei grūdų luobelėse yra ir skaidulinių medžiagų (ląstelienos). Jos nėra maistingos ir kaloringos, tačiau labai svarbios.
 

Kodėl reikia vartoti skaidulinių maisto medžiagų?


Skaidulinės medžiagos labai svarbios motorinei žarnų funkcijai (peristaltikai).
Vartojant pakankamai skaidulinių medžiagų (vaisių, daržovių, grūdinių kultūrų), išvengiama obstipacijos (vidurių užkietėjimo) bei jos komplikacijų - divertikuliozės ir hemorojaus, taip pat - su organizmo intoksikacija susijusių negalavimų (nuovargio, nervingumo, galvos skausmų ir pan.).
Skaidulinių medžiagų suaugusiam žmogui reikėtų suvartoti apie 20-30 g. Drauge reikia gerti pakankamai skysčių.
Produktai, kuriuose yra skaidulinių medžiagų, yra mažiau kaloringi, tačiau suteikia sotumo jausmą. Tai ypač vertinga turintiems antsvorio. Ne veltui sakoma, kad produktai su maistinėmis skaidulomis yra skalsūs. Tai nekaloringas vitaminų ir mineralinių medžiagų šaltinis.


Įrodyta, kad skaidulinės medžiagos padeda iš organizmo šalinti sunkiųjų metalų druskas, be to, mažina žarnyno vėžio riziką (nes spartina žarnyno turinio judėjimą).
Įrodyta, kad kai kurios skaidulinės medžiagos padeda sumažinti cholesterolio koncentraciją kraujyje.
Pakankamas augalinių skaidulų vartojimas yra esminis sveikos ir racionalios mitybos principas. Maisto, kuriame yra skaidulinių medžiagų, reikia vartoti nuolat ir kuo įvairesnio (daržovių, vaisių, rupaus malimo grūdų produktų).

 

Daržovių reikia valgyti kasdien


Dietologai rekomenduoja kiekvienam žmogui kasdien suvalgyti 330 g vaisių ir 350 g įvairių (šviežių, šaldytų bei konservuotų) daržovių. Taip užtikrinamas organizmui reikiamas vitaminų, mineralinių medžiagų, chlorofilo, skaidulinių medžiagų, lengvai virškinamų angliavandenių kiekis.
Nors 94 proc. pomidorų masės sudaro vanduo, jie labai naudingi dėl minkštime esančių skaidulinių medžiagų, polisacharidų, organinių rūgščių (ypač citrinos ir obuolių), pektino, vitaminų C, B1 ir B12, folio rūgšties, karotino, niacino, baltymų, krakmolo ir mineralinių medžiagų, ypač - kalio, natrio, magnio, fosforo, kalcio. Yra ir mikroelementų vario ir jodo. Visų šių medžiagų yra ir pomidorų padažuose, kurie gaminami iš prinokusių pomidorų. Suslavičiaus klasikinis pomidorų padažas yra papildomai papildytas augalinėmis skaidulomis, tai padidina jo vertingumą. Tai gardus ir vertingas produktas.

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

mutKpmTmRtGIdUnz
2012-03-25 07:20
Autoriaus mintis paatpsra: SEO siÅ«lo daug žmonių, paima už tai nemažus pinigus, bet žinokite kad ir kaip aukÅtai bÅ«site GOOGLE vistiek tai dar nereiÅkia kad savo svetainÄ—je pvz.: siÅ«lomÄ… moskviĨių taip imsite ir parduosite už milijonÄ….IÅ kitos pusÄ—s, SEO specialistui visai nesvarbu kÄ… ir už kiek jÅ«s siÅ«lote, svarbu, kad pagal konkurencingÄ… raktažodÄÆ google jÅ«s bÅ«tumÄ—te TOP3, visa kita JÅ«sų paĨių rÅ«pestis. Sakydamas JÅ«sų paĨių neturiu minty ÄÆmonÄ—s direktorių, juk ofiso interjerÄ… kÅ«rÄ™ žmonÄ—s nežusiima pardavimais, tiesa?

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai