Sveika mityba = ilgas ir sveikas gyvenimas

Visi žinome, kad maistingosios medžiagos yra naudingos mūsų organizmui ir gali padėti išlaikyti energiją sulaukus brandaus amžiaus. Tačiau norėdami gerai jaustis senatvėje, turime tuo pasirūpinti jau dabar. Juk ilgai gyventi, kai prastai jautiesi, nesi pakankamai pajėgus, nėra taip malonu. Kokia gi ilgų ir “sveikų” gyvenimo metų paslaptis? Tai fizinis aktyvumas ir, be abejo, sveikas maistas, turintis daug reikalingų naudingųjų medžiagų. Taigi - apie sveiką maistą ir jo teikiamą naudą.
 

Skaidulos - viso organizmo sveikatai


Skaidulos pasižymi daugeliu naudingų savybių - jos reguliuoja cholesterolio ir cukraus kiekį kraujyje, skatina žarnyno veiklą. Tyrimų rezultatai rodo, kad tokie produktai, kaip apelsinai, miežiai, avižos, pupos ir kiti ankštiniai, vaisiai ir daržovės, rudieji ryžiai, akivaizdžiai sumažina cholesterolio kiekį. Be to, daug skaidulų turintis maistas yra lėčiau virškinamas, todėl nebūna staigių cukraus kiekio svyravimų kaip valgant duoną, bulves ar saldumynus. Taip pat reikia priminti, kad daug skaidulų turintis maistas ilgesniam laikui suteikia sotumo jausmą, todėl jį valgant lengviau reguliuoti svorį.

 

Antioksidatoriai - svarbi ląstelių ir širdies apsauga


Skirtingų spalvų daržovės ir vaisiai, kuriems spalvą suteikia karotinoidai ir antocianai, pasižymi skirtingomis savybėmis.
Tamsiai žalios spalvos brokoliai apsaugo nuo gaubiamosios žarnos vėžio, špinatai ir kopūstai turi daug kalcio.


Raudonos spalvos pomidorai - tai puikus likopeno, kuris apsaugo nuo prostatos vėžio, šaltinis.
Mėlynos ir raudonos uogos, pvz., žemuogės, mėlynės, slyvos, vyšnios ir pan., taip pat baklažanai mažina širdies ligų riziką ir skatina protinius sugebėjimus.
 

Kalcis būtinas kaulams


Jeigu norite išsaugoti sveikus kaulus ir apsisaugoti nuo dažnų lūžių sulaukę senatvės, būtinai turite valgyti daug kalcio turintį maistą, pavyzdžiui, neriebų sūrį ar kitus pieno produktus. Tyrimų duomenimis, kalcis padeda ne tik išlikti tvirtiems kaulams, bet ir atsikratyti antsvorio.
Senstant mažėja mineralinių medžiagų kiekis kauluose. Tai didina osteoporozės ir kaulų lūžių riziką. Taigi daug kalcio turintį maistą labai svarbu valgyti bet kokio amžiaus žmonėms. Be to, tokiame maiste paprastai yra daug baltymų, kurie reikalingi kaulams ir raumenims stiprinti.
Beje, norėdami iki galo išnaudoti kalcio naudą, nepamirškite fizinio aktyvumo. Stenkitės kuo daugiau vaikščioti, lipti laiptais, o ne važiuoti liftu, ir kalcis atliks savo “darbo dalį”.
Pabaigoje reikėtų pabrėžti, kad nereikia pulti vadovautis visomis nuorodomis iš karto. Savo mitybą turite keisti po truputį, ir tai taps nauju, bet jau naudingu įpročiu.

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai