Magnis ir aktyvus poilsis – neatsiejami

Vasarą trokštame pailsėti, pakeliauti, stengiamės leisti laisvalaikį aktyviau, daugiau judėdami. Tačiau retai susimąstome, kad vasarą ir taip daugiau prakaituojame, o su prakaitu netenkame ir organizmui reikalingų medžiagų, prarandame būtinus vitaminus bei mikroelementus. Tarp jų ir magnį, kuris yra vienas svarbiausių elementų gamtoje. Žmogui magnis tiesiog būtinas. Ne veltui medikai jį vadina gyvybės mineralu.
 

Magnis – lengvas metalas
Magnis yra sidabriškai baltos spalvos vienas lengviausių labai degus metalas. Dėl lengvumo ir tvirtumo magnis ar daug magnio turintys lydiniai naudojami aviacijoje.
Senovėje magnio dioksidas buvo laikomas rūdos, vadinamos lapis magnes (lotynų k. – didelis akmuo), rūšimi ir todėl buvo pavadintas magnesia. Gali būti, kad senovės Graikijos miestas Magnezija (dabar – Turkijos miestas Manisa) taip buvo pavadintas dėl gausių magnio klodų jo apylinkėse. Viduramžių mokslininkai išskyrė magnesia nigra (juodąjį junginį) ir magnesia alba (baltąjį junginį). Iš pastarojo XIX a. ir buvo išgautas grynas magnis.
Magnio organizme gali trūkti dėl daugybės priežasčių
Tai:
• sumažėjęs magnio kiekis maiste esant nevisavertei mitybai, dėl badavimo ar dietų;
• sutrikęs magnio pasisavinimas dėl vėmimo, viduriavimo, endokrininės ligos, nepakankamos rezorbcijos;
• padidėjęs magnio išsiskyrimas dėl kai kurių vaistų vartojimo, per didelio šlapimo kiekio išsiskyrimo (poliurijos), padidėjusio prakaitavimo;
• padidėjęs magnio poreikis nėštumo ir maitinimo krūtimi metu, paauglystėje, vyresniame amžiuje, intensyviai sportuojant, dirbant intensyvų protinį darbą, nuolat patiriant stresą, piktnaudžiaujant alkoholiu.
Kai trūksta magnio, jaučiamas nuolatinis fizinis ir protinis nuovargis, galvos skausmas, pablogėja atmintis ir dėmesio koncentracija, atsiranda nervingumas, širdies ritmo sutrikimų, skausmų. Žmogų vargina šlaunų, blauzdų, pėdų mėšlungis, veido, sprando, pečių srities raumenų traukuliai. Gali atsirasti skrandžio ir žarnyno veiklos sutrikimų. Jei moteris laukiasi kūdikio, gali atsirasti gimdos spazmai.
Susigrąžinkite prarastus mineralus
Kaip minėta, kai ilgai ir daug keliaujate, labai svarbu atnaujinti prarastų skysčių ir su jais netekto magnio kiekį. Tai dar aktualiau, jei sergate širdies ir kraujagyslių ligomis. Tai galima padaryti geriant negazuoto mineralinio vandens, karštos arba šaltos arbatos, vaisių, daržovių sulčių. Tačiau to gali nepakakti, kad greitai būtų sugrąžintos prarastos druskos, vitaminai ir mikroelementai.


Rekomenduojama papildomai vartoti ir maisto papildų. Organizmas magnį natūraliai pasisavina iš maisto, tačiau maiste šio mineralo ne visada yra pakankamai. Vienas tokių tinkamų preparatų yra magnio ir oroto rūgšties derinys preparate Magnerot. Šis derinys yra gerai pasisavinamas, nedirgina skrandžio, jis greitai pakliūva į ląstelę ir ilgai joje išlieka. Magnerot pasižymi savitu veikimu: nesuskilęs jis pasisavinamas žarnyne ir toks patenka į kraują, todėl laisvo magnio kiekis serume mažai tepadidėja, ir magnis nepašalinamas su šlapimu. Tik patekęs į ląstelę, Magnerot skyla į magnį ir oroto rūgštį. Oroto rūgštis padeda magniui likti ten, kur jis būtinas, t.y. ląstelėje. Tai užtikrina pakankamą ir stabilią magnio koncentraciją ląstelėse, dalyvavimą energiniuose ir biocheminiuose procesuose. Taip poveikis pasiekiamas mažesnėmis dozėmis.
Norime priminti: jei tuo pačiu metu vartojami kiti mineralai, pvz., kalcis, geležis, reikėtų daryti apie dviejų valandų intervalą tarp preparatų vartojimo. Taip užtikrinsite tinkamą Magnerot pasisavinimą.
Kas tas magnio orotatas?
Keletą dešimtmečių oroto rūgštis buvo priskiriama vitaminų grupei ir vadinta vitaminu B13. Jos vartojimas gali sumažinti vitamino B12 stoką. Pagrindinė orotatų funkcija – dalyvavimas ribonukleino rūgšties (RNR) ir deoksiribonukleorūgšties (DNR) sintezės procese.
Eritrocituose oroto rūgštis verčiama uridinfosfatu (UDF), kuris atsako už gliukozės bei uridino kaupimą ir paskirstymą audiniuose – smegenyse, širdyje, skeleto raumenyse.
Magnio poveikis įrodytas klinikiniais tyrimais
• Heaton ir Elie eksperimentai su žiurkėmis parodė, kad magnio išeikvojimas sukėlė dalinį kvėpavimo grandinės sutrikimą, dėl ko padidėjo mitochondrijų membranos pralaidumas, sutrikdantis protonų gradiento susidarymą, reikalingą ATP sintezei.
• Panašus magnio trūkumo poveikis širdies raumens ląstelėms buvo aprašytas Digiorgio ir bendraautorių atliktuose tyrimuose. Tuo remiantis galima daryti prielaidą, kad po gydymo magnio preparatais sumažėja deguonies poreikis ekstremalaus fizinio krūvio metu. Po 4 savaičių magnio vartojimo atletams deguonies poreikis sumažėjo 10 proc. to paties fizinio krūvio metu, palyginti su kontroline grupe.
• Kitais tyrimais įrodyta, kad sirgusiems miokardo infarktu pacientams arba po koronarų šuntavimo operacijos skyrus magnio preparatų, sumažėja širdies nepakankamumo požymiai. Magnio orotato rūgštimi gydant sergančiuosius išemine širdies liga, kurių sutrikusi kairiojo skilvelio funkcija, pagerėjo širdies raumens kraujotaka.
• Magnio trūkumas didelę įtaką turi ir kraujagyslių tonusui. Tai patvirtina ir eksperimentinių tyrimų rezultatai: sumažėjus magnio koncentracijai kraujyje, susitraukia mikrocirkuliacijoje dalyvaujančios kraujagyslės, o kraujo srovės greitis sulėtėja proporcingai magnio sumažėjimui.
• Žinoma, kad viena arterinės hipertenzijos priežasčių – tai lėtinis stresas, susijęs su nuolatiniu simpatinio tonuso padidėjimu. Eksperimentiniais tyrimais patvirtinta, kad, esant magnio trūkumui, streso metu arterinis kraujo spaudimas padidėja daugiau.
• Su magnio trūkumu taip pat siejamas vienas galimų arterinio kraujospūdžio padidėjimo mechanizmų. Manoma, kad magnio trūkumas lemia jonų pernašos sutrikimus. Šiandien į jonų pernašos sutrikimą žiūrima kaip į vieną arterinės hipertenzijos priežasčių.
***
Jeigu jūsų kraujospūdis yra padidėjęs ir jūs sergate širdies ir kraujagyslių ligomis, visiškai netinka aktyviai leisti savaitgalius, sportuoti pripuolamai. Negalima visą savaitę nejudėti, o savaitgalį ar per atostogas lėkti į sporto salę žaisti krepšinio, kilnoti svarmenų, kopti į kalnus ir kitaip intensyviai pramogauti. Visiškai užtektų kasdien po 30 minučių užsiimti vidutinio intensyvumo fizine veikla. Sergantiesiems arterine hipertenzija visai netinka kilnoti svarmenis, jau geriau vieną kitą kilometrą įveikti pėsčiomis.

***
Skysčių netekimas gali labai pakenkti vidutinio ir vyresnio amžiaus žmonėms, sergantiems širdies ir kraujagyslių ligomis. Ilgiau būnant saulėje ir gausiai prakaituojant, gali sumažėti arba padidėti arterinis kraujospūdis, sutrikti širdies ritmas, išsivystyti širdies nepakankamumas ir net atsirasti galvos smegenų kraujotakos sutrikimų.

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

abc
2013-02-23 22:29
Gaila, kad gydytojai parsiduoda uz pinigus ir raso straipsnius pagal farmacininku uzsakymus, jie dabar tik irankis farmacijos rankose..

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai