Keletas atsakymų į klausimus apie kalcį

Būtina sąlyga sėkmingai gydyti osteoporozę – pakankamas kasdieninis kalcio kiekio suvartojimas. Pacientai neretai užduoda įvairių su tuo susijusių klausimų, tad atsakysiu į dažniausius iš jų.
 

Kodėl ir kiek jo reikia?


Kalcio kiekis kraujyje labai nekintamas dydis. Kalcis, dalyvaudamas svarbiuose organizmo procesuose, tokiuose kaip nervinio impulso perdavimas, krešėjimas, ląstelių membranos pralaidumas, tampa labai svarbus, o jo kiekio kraujyje kitimas sutrikdo normalią šių ir daugelio gyvybiškai svarbių procesų reguliaciją. Todėl organizmas turi net kelis hormonus, kurių dėka kalcio kiekis kraujyje didinamas, jei jo su maistu gaunama per mažai ir yra hormonai, kurių veikimas prasideda, kai kalcio kiekis padidėja.
Nėra kito organizme cheminio elemento, kuris turėtų tokią galingą reguliacijos sistemą. Kai kalcio trūksta, jis hormonų dėka imamas iš kaulų, kurie tarnauja kaip kalcio sandėlis. Apie 70 kg sveriantis žmogus turi 1 kg kalcio, kurio 99 proc. yra kauluose, 1 proc. kraujyje ir dantyse. Taigi, jei kalcio kraujyje trūksta, kaulas yra. Gydant osteoporozę, mes medikamentais slopiname kaulo ardymą. Tačiau slopinimas yra nevisavertis, nes sunku sustabdyti kaulo ardymą, kuris vyksta siekiant papildyti kalcio kiekį kraujyje. Todėl, siekdami sėkmingai gydyti, prašome, kad sergančioji pomenopauzine osteoporoze per dieną gautų apie 1200 mg elementinio kalcio.
Kas yra elementinis kalcis?
Tai tas kalcis, kuris yra pasisavinamas. Žinoma, kad skirtingos kalcio druskos pasisavinamos skirtingai. Pvz., iš kalcio karbonato gauname 40 proc. kalcio, iš kalcio citrato – 21, o kalcio gliukonato – 9 proc. Taigi, norėdami gauti tą patį elementinio kalcio kiekį, turime suvartoti skirtingą kalcio druskų kiekį .

 

Kiek kalcio tablečių reiktų suvartoti per dieną ?


Rekomenduojamas kalcio kiekis turi būti apskaičiuojamas, įvertinus ir vartojančio kalcio preparatus mitybos įpročius. Pvz., asmuo, visai nevalgantis pieno produktų, su kitais maisto produktais gauna apie 300 mg elementinio kalcio, o tai jau mažai ir kalcio poreikiams patenkinti kaulas ardomas.
Kasdien, bet saikingai pieno produktus vartojantis asmuo gauna apie 500 mg elementinio kalcio. Tai reiškia, kad kalcio poreikiai vos tenkinami ir, jeigu padidės jo poreikis, pvz., prakaituojant, viduriuojant, kraujuojant, bus naudojamos atsargos kauluose.
Pieno produktus vartojantis asmuo su maistu gauna apie 800 mg elementinio kalcio. Kaip minėta, turime gauti apie 1200. Kyla klausimas, kodėl rekomenduojamas paros kalcio kiekis toks didelis, jei net vartodamas pakankamą pieno produktų kiekį žmogus turi vartoti jo papildomai. Kalcio pasisavinimas yra prastas ir labai nuo daug ko priklauso. Tam įtakos turi asmens amžius, virškinamosios sistemos ypatumai, vienu kartu suvartojamo kalcio kiekis, maisto produktai, paros laikas ir drauge vartojami medikamentai. Rekomenduojamas paros kalcio kiekis pritaikytas blogiausiam pasisavinimo tipui.
Taigi kiekvienas turėtų pats sau dozuoti kalcio tablečių kiekį, atsižvelgdamas į mitybos įpročius ir vartojamo maisto papildo ar vaisto apraše pateiktą elementinio kalcio kiekį.
 

Kodėl kalcio kiekiui papildyti rekomenduojami pieno produktai, kurie, kaip kartais yra teigiama, netinka vartoti seniems?


Karvės piene yra optimalus kalcio ir fosforo jonų kiekis ir, svarbiausia, palankus jų santykis. Būtent geras santykis reikalingas pagrindinio kaulo stiprumo garanto –hidroksiapatito – druskos gamybai.
Tai tik dalis klausimų, kuriuos pateikia konsultuojami ligoniai. Jiems rūpi, kokiu paros metu geriau vartoti kalcį, kuo jį užgerti, kokius kalcio papildus ar vaistus pirkti, ar kalcis nesikaups sąnariuose, inkstuose, kraujagyslėse, ar magnis ir kalcis vienoje tabletėje gerai, ką daro vitamino D, kurio yra beveik visuose kalcio papilduose, ar sveika ir kaip vartoti bei paruošti kiaušinių lukštus, ar geriau pasisavinamas kriauklelių kalcis. Drąsiai galėčiau teigti, kad kalcis – makroelementas ne tik mūsų organizme, bet ir pagal pateikiamų klausimų skaičių paskaitų bei konsultacijų metu.

 

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai