Ne tik vaisingumo simbolis

Kiaušinis, kaip gyvybės gemalas, – plačiai paplitęs vaisingumo simbolis. Daugelio tautų kultūrose jis simbolizavo visas kuriamąsias galias. Iš jo, kaip buvo tikima, atsiradęs visas pasaulis, jo elementai ar bent jau dangus ir žemė. Dėl formos paprastumo bei dėl daugybės jame slypinčių galių kiaušinis ne kartą skelbtas tobulumo simboliu.
 

Tačiau kiaušinis nuo seno turi ne tik simbolinę prasmę. Tai puikiomis savybėmis pasižymintis, vienintelis natūralus maisto produktas, turintis visaverčių baltymų, riebalų, angliavandenių, mineralinių medžiagų ir beveik visų žinomų vitaminų tokiu santykiu, kuris atitinka žmogaus organizmo poreikius. Be to, tai palyginti nelabai kaloringas produktas - 100 g turi tik 157 kkal (pvz., 100 g kiaulienos - 355-489 kkal), todėl jis tinka ir tiems, kurie rūpinasi savo svoriu.
Kiaušiniai yra lytinės ląstelės, todėl visas juose esančias maisto medžiagas žmogaus organizmas gerai pasisavina - virtame kiaušinyje esančios maisto medžiagos pasisavinamos 95-100 proc. Suvalgęs vieną kiaušinį, suaugęs žmogus pagrindinių amino rūgščių paros poreikį patenkina 40-65 proc., būtinų mineralinių medžiagų - 2,5-17 proc., vitaminų - iki 1,43 proc.
Kiaušiniai yra daugelio pagrindinių patiekalų sudedamoji dalis, taip pat vartojami ir atskirai. Beje, virtas ar keptas kiaušinis geriau pasisavinamas negu žalias, nes aukštoje temperatūroje suyra elementai, mažinantys maisto medžiagų pasisavinimą.
Medikų nuomone, gyvulių mėsoje ir kiaušiniuose, kurie sudaro didesnę mūsų mitybos raciono dalį, yra daug riebalų ir cholesterolio, galinčių pakenkti sveikatai. Tačiau kiaušinio sudėtyje cholesterolis labai gerai subalansuotas su lecitinu, o riebalų kiekis santykinai nedidelis. Todėl pastarojo dešimtmečio moksliniai tyrimai ”reabilitavo“ kiaušinyje esančio cholesterolio poveikį. Kiaušinis pripažintas tobulai subalansuotu natūraliu maisto produktu.

 

Ir tobulą kiaušinį galima patobulinti


Pastaruoju metu vis daugiau dėmesio skiriama sveikatai ir sveikai mitybai, todėl didėja sveikatai naudingų produktų paklausa. Todėl mokslininkai daug dirbo, siekdami pagerinti mūsų įprastų produktų kokybę. Ilgų tyrimų rezultatas - nauja technologija, kurią taikant gaunami geresni, patobulinti kiaušiniai su omega-3 riebalų rūgštimis. Tai pasiekta pakeitus vištų lesalą modifikavus tryniuose esančių riebalų rūgščių sudėtį. Šiuo tikslu lesalas papildomas sėmenimis, žuvų taukais ir bioinžinierių patobulintais dumbliais. Tokių kiaušinių sudėtyje yra didelis kiekis omega-3 riebalų rūgščių, o sočiųjų riebalų rūgščių kiekis gerokai sumažėja, todėl trynyje esantys riebalai tampa daug naudingesni mūsų sveikatai. Taigi juose omega-3 riebalų rūgščių yra daug daugiau negu paprastame kiaušinyje, o išvaizda niekuo nesiskiria.
 

Alternatyvus omega-3 rūgščių šaltinis


Jau XX a. septintajame dešimtmetyje danų mokslininkai pastebėjo, kad daug žuvies valgantys eskimai rečiau serga širdies ir kraujagyslių ligomis. Atlikus tyrimus paaiškėjo, kad jų kraujo plazmoje yra daug daugiau polinesočiųjų omega-3 rūgščių. Beje, nuolat valgančių žuvies žmonių kraujo spaudimas mažesnis nei vegetarų, o jų kraujyje mažiau riebalų ir cholesterolio.
Pats žmogaus organizmas omega-3 riebalų rūgščių negamina, o be šių rūgščių jis negali tinkamai funkcionuoti, jos turi itin didelę reikšmę embriono ir naujagimio smegenų bei akių audinių vystymuisi bei augimui. Be to, nepakankamas omega-3 rūgščių kiekis gali turėti įtaką tokių ligų kaip aterosklerozė, trombozė, aritmija, hipertonija, reumatoidinis artritas ir kt. išsivystymui. Dėl jų stokos gali susilpnėti regėjimas, jos svarbios norint apsisaugoti nuo krūties, kasos, prostatos vėžio, dermatito, bronchų astmos, cukrinio diabeto ir daugelio kitų ligų.
Kanadoje, Didžiojoje Britanijoje ir Skandinavijos šalyse rekomenduojama kasdien vartoti maisto produktų, kurių sudėtyje yra šių svarbių rūgščių. Suaugusiems vyrams rekomenduojama 1 500 mg, o suaugusioms moterims - 1000 mg omega-3 riebalų rūgščių kasdien. Vadovaujantis Didžiosios Britanijos mitybos centro rekomendacijomis, omega-3 riebalų rūgštys turėtų sudaryti 0,5 proc. visų per dieną suvartojamų kalorijų.
Daugelis žmonių nepakankamai valgo žuvies ir kenčia nuo omega-3 riebalų trūkumo sukeltų negalavimų. Taigi dabar jie jau turi galimybę rinktis kitą daug šių būtinų rūgščių turintį šaltinį - patobulintus “Omega” kiaušinius.

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai