Malšinkime troškulį skaniai ir sveikai

Neretai norėdami gerti griebiamės pirmo pasitaikiusio puodelio, nesvarbu, kas jame įpilta, – gazuotas saldus gėrimas, gira, kava, arbata, sultys ar paprastas vanduo. Bet neskubėkite ir pamatysite, kad ne visi gėrimai vienodai gerai numalšina troškulį ir naudingi sveikatai.
 

Atsispirkite saldžiajai pagundai


Venkite cukrumi ar saldikliais saldintų gėrimų, kadangi stipriai saldinti gėrimai kaloringi ir ne tik nenumalšina, bet skatina troškulį. Todėl jų gerti nepatartina arba, jei geriate, – ne daugiau kaip 1–2 porcijas per dieną.
Svarbų atradimą padarė kolos tyrėjai. Jie nustatė, kad 2 ir daugiau kolos porcijų per dieną daugiau nei du kartus didina lėtinių inkstų ligų išsivystymo riziką, kurią lemia šiame gėrime esantis konservantas – fosforo rūgštis.
Kitas neseniai atliktas tyrimas parodė, kad, geriant vieną saldaus gazuoto gėrimo porciją per dieną, padidėja širdies ligų, metabolinio sindromo (jam būdingas nutukimas, padidėjęs arterinis kraujospūdis, sutrikusi glikemija (padidėjęs gliukozės kiekis kraujyje) ir kt.), diabeto išsivystymo rizika.

Žmonėms, sergantiems virškinamojo trakto ligomis (pvz., gastroezofaginiu refliuksu) rekomenduojami negazuoti gėrimai, be kofeino ir saldiklio aspartamo, pvz., atšaldyta žolelių arbata.
Be to, Amerikos pediatrų akademija tvirtina, kad besaikis saldžių gazuotų gėrimų vartojimas turi įtakos antsvorio ir nutukimo vystymuisi vaikams, kurį skatina juose esančios „tuščios kalorijos“. Kuo daugiau vaikai vartoja saldžių gėrimų, tuo mažiau jie geria pieno.

 

Geriausiai troškulį malšinantys gėrimai


Tai gėrimai, atkuriantys skysčių balansą, kuriuos sudaro kuo mažiau ingredientų.


 

Gėrimas Nr.1


Šaltas vanduo atkuria vandens balansą, vėsina, atgaivina, neturi kalorijų. Tai universalus, geriausias troškulį malšinantis gėrimas! Patartina gerti filtruotą vandenį, naudojant specialias filtravimo sistemas. Jeigu gerti paprastą vandenį neskanu, galite pagardinti jį citrinos, laimo, apelsino skiltele, uogomis, šviežios mėtos ar rozmarino lapeliais.
Jeigu nesergate virškinamojo trakto ligomis, vietoje paprasto ar negazuoto vandens galite gerti ir gazuotą mineralizuotą vandenį.
 

Arbata – sveikuolių gėrimas


Žaliojoje ir juodojoje arbatoje esama sveikatai naudingų medžiagų – flavonoidų ir katechinų. Visos arbatos praturtintos antioksidantais, kurie detoksikuoja laisvuosius radikalus, pažeidžiančius organizmo ląsteles.
Kai kurie tyrimai rodo, kad žalioji arbata mažina širdies ir kraujagyslių ligų, vėžio išsivystymo riziką, „blogojo“ cholesterolio koncentraciją kraujyje, pagerina medžiagų apykaitą, padeda sumažinti stresą ir atsipalaiduoti. Manoma, kad arbata sulėtina kaulų retėjimą vyresnėms (65–76 metų) moterims. Gerti patariama ne mažiau kaip 3 arbatos puodelius per dieną. Skoniui paįvairinti į atšaldytą arbatą galima įpilti vaisių sulčių ar jų nektaro.
 

Saulės arbata


Ilsėdamiesi sodyboje galite lengvai paruošti „saulės arbatos“. Jai paruošti reikės didelio stiklinio vandens pripildyto ąsočio, kad saulės spinduliai „sušildytų“ gėrimą, juodosios, žaliosios ar žolelių arbatos. Ąsotį palikite saulėtoje vietoje kelioms valandoms, po 3 val. išimkite arbatos pakelius, įmeskite ledo kubelių ir mėgaukitės nuostabiu saulės gėrimu!
 

Kavos gerbėjams


Stenkitės rinktis arbatą ir kavą be kofeino. Kava be priedų, kaip ir gryna arbata, neturi kalorijų, todėl gerdami šiuos gėrimus nepriaugsite nereikalingų kilogramų. Jei norėsite pagardinti savo mėgstamą gėrimą, įpilkite porą šaukštelių neriebaus pieno ar liesos grietinėlės, saldinkite kuo mažiau, sveikiausia kavą ar arbatą gerti be cukraus ar saldiklių. Po to gėrimą reikia atšaldyti šaldytuve arba įmesti stiklinę ledo kubelių ir suplakti –gaivinamasis gėrimas paruoštas!
 

Keletas žodžių apie „skystąsias“ kalorijas


· Dauguma žmonių vartoja nepakankamai skysčių. Todėl, jausdami troškulį, pirmiausia išgerkite vandens.
· Jeigu pasirinkote gėrimus, kurie turi kalorijų, rinkitės mažiausiai kaloringą, kur įeina „neriebūs ingredientai“ – liesas ar neriebus pienas. Bet geriau pasimėgaukite 100 proc. natūraliomis vaisių sultimis.
· Prisiminkite, kad „skystos kalorijos“ niekada taip gerai nenumalšins alkio, kaip tirštas maistas.
· Atšaldyti alkoholiniai gėrimai geriau toleruojami, todėl jų išgeriama daugiau. Tačiau dauguma jų yra kaloringi, t.y. 200–400 kkal vienoje porcijoje, todėl juos patartina gurkšnoti lėtai.
 

Truputis fantazijos...


 

Gazuotas vaisinis gėrimas


Jo pagrindą sudaro vaisių sulčių ir mineralinio vandens mišinys (lygiomis dalimis), papuoštas ledo kubeliais. Natūralios 100 proc. vaisių sultys suteikia gėrimui aromato, malonų skonį, spalva žadina apetitą, juose esama svarbių vitaminų ir mikroelementų – vitamino C, folio rūgšties, natrio, kalio, nedidelis kiekis maisto skaidulų (sultyse su minkštimų). Geriausiai tinka natūralios spanguolių ar granatų, šviežiai išspaustos apelsinų, persikų ar mango sultys.
 

Gaivinamieji kokteiliai


Sumaišykite vaisius (pvz., bananą ar kt.), vaisių sultis (pvz., apelsinų) ir neriebų (pvz., vanilinį) jogurtą – tai puikus gėrimas, kuris ne tik atgaivins, bet ir prislopins alkį.
Kokteiliams pagaminti rinkitės sveikus produktus, t.y. šviežius vaisius, vaisių sultis, neriebų jogurtą ar pieną.

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai