Jei trūksta magnio...

Raumenų mėšlungis – simptomas, verčiantis susirūpinti sveikata


Skausmingą raumenų įsitempimą, vadinamąjį raumenų mėšlungį, ko gero, jautėte kiekvienas. Mėšlungis - tai nevalingas raumenų, dažniausiai šlaunų, blauzdų ar pėdų raumenų, susitraukimas. Tai ne tik nemaloni būsena, ypač jei ji kartojasi dažnai, bet ir ženklas, kad organizme kažkas sutriko. Viena iš dažniausių raumenų mėšlungio priežasčių yra magnio, kartais ir B6 vitamino trūkumas raumenyse. Dėl magnio stygiaus gali būti ir neskausmingas, tačiau labai nemalonus, erzinantis akių vokų trūkčiojimas. Taigi, jei magnio raumenyse trūksta, vadinasi, jo trūksta visame organizme. Nors mėšlungis dažniau vargina šaltu oru, kai labiau atšąla kojos ir pablogėja kraujotaka, tačiau vasarą jis gali būti ypač pavojingas. Prisiminkime maudymosi sezoną, kai net geri plaukikai nuskęsta, kai staiga kojų raumenis pradeda traukti mėšlungis. Kai organizme trūksta magnio, sumažėja dirglumo slenkstis, todėl bet koks dirgiklis, pavyzdžiui, šaltas vanduo, ar didesnis fizinis krūvis gali sukelti raumenų mėšlungį. Dar pavojingesnis gyvybei yra širdies raumens veiklos sutrikimas, kurį taip pat kaip ir kojų raumenų mėšlungį gali sukelti magnio stygius. Vasarą daugiau laiko praleidžiame aktyviai - keliaudami, dirbdami sode arba tiesiog dėl karščio daugiau magnio netenkame su prakaitu. Todėl jo trūkumas gali pasireikšti stipriau, ypač maudantis per karščius, aktyviai sportuojant, nėščiosioms, žmonėms, sergantiems širdies ir kraujagyslių ligomis, cukriniu diabetu. Tada gali pablogėti koronarinės širdies ligos eiga, sutrikti širdies ritmas, padidėti kraujospūdis.

 

Kada reikėtų magnio


Magnis saugo kraujagysles nuo aterosklerozės ir jos komplikacijų - insulto bei infarkto, atpalaiduoja raumenis, reguliuoja streso hormonų išsiskyrimą bei gerina medžiagų apykaitą. Todėl net ir nesergantiems širdies ligomis, bet jaučiantiems magnio trūkumo požymius: mėšlungį, nuovargį, nervingumą, silpnumą, rekomenduojama papildomai vartoti magnio. Ypač jei vasarą daug dirbate, sportuojate, ruošiatės aktyviai atostogauti, keliauti. Taip pat magnio daugiau turėtų gauti nėščiosios, krūtimi maitinančios moterys. Besilaukianti mama jaudinasi ir dėl būsimo vaikelio, ir dėl būsiančių problemų, o kur dar pykinimas, vėmimas, jautri gimda! Pastebėta, kad magnis mažina patinimus, malšina gimdos spazmus, saugo nuo traukulių, gerina bendrą savijautą, padeda išnešioti ir pagimdyti sveiką vaikelį.
 

Magnio trūkumas - galima galvos skausmų priežastis


Galvos skausmų, ypač atsirandančių pervargus, po didesnės emocinės įtampos priežastis dažnai yra ta pati kaip ir blauzdų raumenų mėšlungio. Dėl nervinės įtampos, streso hormonų, kai organizme trūksta magnio, spazmuoja kraujagysles, blogėja kraujotaka bei medžiagų apykaita ir atsiranda skausmas. Todėl rekomenduojama vartoti magnio papildų, kai dažnai vargina įtampos galvos skausmai. Tai gana veiksmingas ir palyginti nebrangus migrenos profilaktikos būdas. Klinikinių tyrimų metu nustatyta, kad ilgesnį laiką reguliariai vartojant magnio, žmonėms, sergantiems migrena, smarkiai sumažėja paūmėjimai. Paprastai jie būna lengvesni, greičiau praeina, mažiau reikia vaistų nuo skausmo.
 

Magnio papildas


Šiuo metu vaistinėse galima įsigyti Suomijoje pagamintų magnio preparatų Magnex 350. Tai palyginti nebrangūs (mėnesio kursui magnio arba magnio su B6 vitaminu 30 tablečių pakuotė kainuoja apie 10-12 litų), labai kokybiški magnio preparatai, labai tinkami tiek užimtiems žmonėms, tiek ir tiems, kurie geria daug kitų vaistų - per dieną pakanka išgerti vieną tabletę Magnex 350 mg. Tai ne tik patogu, bet ir efektyvu. Organizmas, kasdien gaudamas reikiamą kiekį magnio, greičiau pašalins jo trūkumą, o jūs pasijusite geriau. Reikėtų priminti, kad rekomenduojamas magnio vartojimo kursas - 1-2 mėnesiai. Ypač jei vargina raumenų mėšlungis, nes raumenyse magnio kiekis normalizuojasi lėčiausiai. Taigi, jei norite saugiau atostogauti, keliauti, maudytis, reikėtų pagalvoti apie organizmo papildymą magniu. Paprastai vyrai nelikę gerti vaistų, todėl jiems turėtų patikti malonaus juodųjų serbentų skonio kramtomosios tabletės Magnex 350 mg Chew. Na, o skaičiuojančioms kalorijas, sportuojančioms moterims svarbu tai, kad visi Magnex 350 mg preparatai yra be cukraus.

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

Andrejus
2017-07-06 08:47
Puikus straipsnis. Magnio šaltinių yra tikrai labai daug, tačiau vienas iš natūraliausių ir optimaliausių yra magnio chloridas, dar vadinamas "magnio aliejus". Ypatingai greitai įsisavina, greitai ir efektyviai atstato magnio trūkumą kūne. Mes naudojame Gera Karma magnio aliejų Zechstein Inside - visiems rekomenduojame išbandyti. Sėkmės!
kristina
2013-10-23 23:29
naudoju,isties veikia.naktinis darbas ,nereguliarus poilsis,tai vargina,isties geras dalykelis:)(super)
las
2013-08-19 17:54
Man nepadeda ta nesamone !(weird)(fu)
Morgana
2010-01-23 11:09
straipsnis neblogas.... pasigedau daug Mg turinciu naturaliu produktu .... ir supaprastinto Mg ciklo organizme - kur jis dalyvauja ir kam svarbus. Aciu
mmm
2010-01-17 09:34
nzn isgeriau desparolio pries pusrycius magnio dar vakare gersiu ir vakar geriau, bet akis trukcioja kaip paselus :((
Gamtininkas prieš farmaciją
2009-05-30 01:37
Svarbiausi šaltiniai: lapinės daržovės, riešutai, grūdiniai, ankštiniai produktai, šokoladas, jūros gėrybės. Magnio itin gausu tamsiai žaliose lapinėse daržovėse – jis sudedamoji chlorofilo dalis.
as
2009-04-21 23:05
labai geras ir greitai veikiantis prieparatas yra diasporalis geresnio nera gali buti milteliu pavidalu ar tab bet greiciau veikia milteliai pati isbandziau ir sportininkai tai zino patariu.
Justina
2008-12-08 22:21
Straipsni geras. Patiko.
Man mėšlungis dabar labai dažnas.
Visą savaitgalį mėšlungis buvo straukęs koją. Dar ir dabar tebėra. Skausmas žiaurus, begalo tempia. Geriu Magnį +B6. Įdomu ar padės...
mh
2008-10-24 20:59
o ka daryt kai ilgam sutraukia labai skaudziai?
Jūratė
2008-08-05 13:08
Sutinku su Elenos nuomone. Jau tikėjausi straipsnio pabaigoje perskaityti daržovių ar vaisių ar kitokių maisto produktų sąrašą, kuriuose yra daug Magnio, tačiau... Nors būtų duodama žmogui pasirinkti, natūralus augalas ar išreklamuotas preparatas?! Deja...
Elena
2007-12-26 14:35
Visur vien tik vaistų reklama, Kodel pvz, nerasote, kokiuose produktuose yra daugiau Mg. B6 ir pan, tai butu naturalus produktai, o ne chemija, juk zinoma, kad vartojant cheminius vitaminus naturalus po to neisisavinami. Baisi komercija ir zmoniu mulkinimas
Edmule
2007-10-14 09:26
Neblogas. Galima buvo, šiek tiek daugiau aprašyti, magnio, poveikį organizmui.
Rodyti daugiau komentarų

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai

Mūsų draugai