Kuo naudingi sveikatai svetur užauginti vaisiai?

Vaisių reikšmė žmogaus sveikatai labai didelė. Su vaisiais žmogaus organizmas aprūpinamas vitaminais, skaidulinėmis, mineralinėmis medžiagomis, organinėmis rūgštimis, angliavandeniais. Neretai suabejojama, ar mūsų sveikatai naudingi ir atvežtiniai, svetur užauginti vaisiai, kurių, beje, didžiąją metų dalį kaip tik daugiausiai ir galima įsigyti prekybos centruose. Kokių naudingų savybių jie turi? Apie tai papasokojo Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto mitybos specialistu medicinos daktaras docentas Rimantas STUKAS.
 

Vynuogėse gausu angliavandenių


Vynuogėse gausu angliavandenių, iš viso 17,6 proc. Jose gana daug mineralinių medžiagų – kalio, fosforo, kalcio, magnio. Iš vitaminų vynuogėse daugiausia vitamino C.

 

Kiviai aprūpina organizmą būtinosiomis medžiagomis


Visiems, kurie nori savo organizmą aprūpinti būtinomis medžiagomis ir gauti kuo mažiau kalorijų, rekomenduojama valgyti kivių. Viename vidutinio dydžio kivyje yra tiek pat maisto skaidulų, kiek pusėje greipfruto, o vitamino C kiekiu jis prilygsta apelsinams. Kiviuose kalio yra daugiau negu bananuose, be to, juose gausu vitamino E, magnio, aminorūgščių ir antioksidatorių.
 

Bananuose esantis kalis būtinas normaliai širdies veiklai


Bananų sudėtyje yra daug mineralinės medžiagos kalio. Jis būtinas normaliai širdies veiklai. Bananuose gausu aminorūgšties triptofano, kuri virsta serotoninu, slopinamuoju smegenų neuromediatoriumi, sumažinančiu nervų sistemos aktyvumą. Taigi vakare, prieš miegą, pravartu būtų suvalgyti bent vieną bananą.
Bananai tinka ir vaikams, ir suaugusiesiems. Prinokę bananai aktyvina žarnyno veiklą. Jie ypač tinka pagyvenusiems žmonėms, kuriuos kamuoja hipertenzija, sulėtėjęs virškinimas ir bendras silpnumas. Nevisiškai prinokę bananai turi sutraukiamųjų savybių, todėl naudingi viduriuojant ir sergant hemorojumi. Prinokusius bananus patartina valgyti užkietėjus viduriams ir sergant opa.


Svarbu ir tai, kad iš atvežtinių vaisių bananai yra mažiausiai kelia alergiją. Jų tėveliai gali dažniau pirkti vaikams.
 

Vienas apelsinas patenkina vitamino C paros poreikį


Po žiemos vitaminų trūkumo nualintam organizmui apelsinai – puiki atgaiva. Jie yra malonaus skonio, puikiai žadina apetitą. Apelsinuose yra nemažai inozito, panašaus į vitaminus junginio, kuris reguliuoja medžiagų apykaitą, gerina virškinimą, teigiamai veikia nervų sistemą.
Šių vaisių sudėtyje esančios į vitaminus panašios medžiagos bioflavonoidai – puikūs antioksidantai, saugantys organizmą nuo žalingo kenksmingų medžiagų, laisvųjų radikalų poveikio, mažinantys ne tik aterosklerozės, bet ir vėžio riziką. Šių vaisių sudėtyje yra bakterijas naikinančių fitoncidų.
Apelsinų sudėtyje daug vitaminų C, B1, B2, provitamino A. Net vienas apelsinas gali patenkinti vitamino C paros poreikį. Ypač rekomenduotina valgyti apelsinų sergantiesiems ateroskleroze, hipertonine liga, kepenų ligomis, podagra, nutukimu, taip pat šių ligų profilaktikai. Apelsinai tinka ir vaikams, ir suaugusiesiems. Mandarinuose gausu pektininių medžiagų, vitaminų C, B1, B2, provitamino A, bioflavonoidų. Jie pasižymi puikiomis gaivinamosiomis savybėmis.
Greipfrutuose daug vitaminų D, P, C, B1, citrinų rūgšties, eterinių aliejų, pektininių ir dažomųjų medžiagų. Jie labai tinka atsigaivinti sergantiesiems ateroskleroze bei hipertonija.

 

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

zina
2008-06-03 19:53
Puiku geras patarimas virskinimui.As tai darau ir geras poveikis virskinimui.

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai