Patikimas kaulų draugas

Būtent taip galima būtų pavadinti kalcį. Jo turėtume su maistu gauti kiekvieną dieną. Tam tikrais amžiaus periodais reikia ir didesnio kalcio kiekio. Kalcis organizme atsakingas už daugybę funkcijų, tačiau geriausiai žinomas jo teigiamas poveikis kaulams.
 

Moterims kalcio reikia labiau nei vyrams


Labiausiai akcentuojama kalcio svarba keliais amžiaus periodais. Yra žinoma, kad iki trisdešimties, vaizdžiai tariant, auginame kaulinį audinį. Vaikams kalcio reikia daugiau, kad geriau augtų dantys ir kaulai. Paauglystėje taip pat svarbu kasdien kalcio gauti kuo daugiau. Nėštumo ir žindymo periodu moterims kalcio reikia daugiau. Ir įžengusi į gyvenimo rudenį moteris kiekvieną dieną turėtų gauti didesnį, pakankamą kalcio kiekį.
„Būtent moterys labiau rizikuoja susirgti osteoporoze – kaulų retėjimo liga. Šios ligos išsivystymo priežasčių yra nemažai: dėl kitų ligų, amžiaus, lyties, vaistų vartojimo ir gyvenimo būdo. Aiškiai žinoma, kad menopauzės laikotarpiu moterys itin rizikuoja susirgti šia liga. Todėl rekomenduojama dar iki diagnozės pasistengti su maistu gauti kuo daugiau kalcio,“ – sakė Vilniaus universiteto Eksperimentinės ir klinikinės medicinos instituto vyresnioji mokslo darbuotoja, Nacionalinio osteoporozės centro direktorė, med. dr. Marija Tamulaitienė. Gydant osteoporozę medikamentais, visuomet išrašoma ir kalcio bei vitamino D.
Taigi, praktiškai visą gyvenimą moterys turėtų gauti pakankamą kalcio kiekį. Pasak Lietuvos osteoporozės fondo valdybos pirmininko gydytojo reumatologo doc. Vidmanto Aleknos, vyresnio amžiaus moterims (vyresnėms nei 50 m.) rekomenduoja per parą gauti 1200 mg elementinio kalcio. Taip pat labai svarbu kartu su kalciu gauti ir vitamino D. Jo paros norma – 400–800 TV.
Kalbant apie vyresnio amžiaus moteris, joms reikia kalcio daugiau, nes vyresniame amžiuje sutrinka kalcio pasisavinimas. Tą lemia keletas priežasčių:
· Virškinamajame trakte kalcis blogiau pasisavina, sumažėja jo rezorbcija;
· Dėl amžiaus nulemtų pokyčių oda ima mažiau gaminti vitamino D. Vitaminas D skatina kalcį kauptis kauluose ir kaului stiprėti.

 

Kalciui reikia vitamino D


„Vitaminas D yra būtinas žmogaus organizmui, jis dalyvauja daugelyje procesų. Kalbant apie kaulų ligas ir kaulų audinio sutrikimus, kalcis yra svarbus, nes pagerina kalcio pernešimą iš žarnyno. Vitaminas D žmogaus organizme gaminasi odoje, kai ją paliečia saulės spinduliai. Lietuviai negali pasigirti saulės spindulių gausa, todėl tenka vitamino D vartoti papildomai“, – sakė gydytojas reumatologas Vidmantas Alekna.
Pasirodo, yra nemažai kalcio formų. Gydytojai, kalbėdami apie kalcį, vartoja žodžių junginį „elementinis kalcis“. Elementinis – tai grynas kalcis. Jeigu įsigijote kalcio tablečių, tai kalcis šiame preparate bus druskos pavidalu. Yra kalcio karbonatas, kalcio citratas, kalcio laktatas. O elementinio kalcio kiekis kiekvienoje tabletėje ir kiekvienoje druskoje yra skirtingas.


Daugiausia elementinio kalcio yra kalcio karbonate – apie 40 procentų, mažiau yra kalcio citrate – 20 proc. ir visai nedaug kalcio laktate.
 

Pasirinkite tinkamą kalcio preparatą


Kalcio gauname su maistu, tačiau žinoma, kad kai kurie maisto produktai sugeba blokuoti kalcio pasisavinimą, o kai kurie tiesiog jį išplauna iš organizmo. Labai įdomus yra liaudies medicinos pastebėjimas dėl kiaušinių lukštų. Teigiama, kad sutrinti vištų kiaušinių lukštai – tai puikiausias kalcio šaltinis, kurį lengvai pasisavina organizmas. Lukštuose iš tiesų yra net 90 procentų kalcio karbonato. Deja, liaudies medicina nepaaiškina, kiek gi reikia kiaušinių lukštų, kad mūsų mamų ir močiučių kaulai nesulūžtų. Be to, kam norėtųsi valgyti kiaušinių lukštus?..
Siekiant apsisaugoti nuo kaulų retėjimo vyresniame amžiuje, skirtingais gyvenimo periodais moterims siūloma papildomai vartoti kalcio preparatų. Vienas iš tokių yra Calperos D3 – tai vaistas, kurio poveikis patvirtintas moksliniais tyrimais. Dvi Calperos D3 čiulpiamosios tabletės užtikrina organizmui pakankamą kalcio ir vitamino D3 kiekį per dieną ir atitinka rekomenduojamas paros normas – 2500 mg kalcio karbonato (1000 mg elementinio kalcio) ir 800 Tarptautinių Vienetų vitamino D3. Vitaminas D3 yra labai svarbus ir vien kalcio nepakanka. Kasdien reikėtų gauti 700–800 tarptautinių vienetų (TV) vitamino D. Būtent tiek jo yra Calperos D3 čiulpiamosiose tabletėse.
 

Kodėl būtent Calperos D3?


Vaistas Calperos D3 kompensuoja kalcio ir vitamino D3 trūkumą organizme. Jis gerina kalcio rezorbciją.
Calperos D3 rekomenduojamas žmonėms, vyresniems nei 60–65 metų, nes šiuo amžiaus tarpsniu sumažėja vitamino D3 pasisavinimas, o jo stoka sutrikdo kalcio rezorbciją.
Didesnė nei įprastai vitamino D3 dozė pagerina kalcio pasisavinimą ir pastebimai sumažina kaulų lūžių riziką vyresniojo amžiaus žmonėms.
Calperos D3 – veiksmingas vaistas kaulų išretėjimo gydymo programai papildyti, kalcio ir vitamino D3 trūkumui gydyti vyresniojo amžiaus žmonėms. Taip pat osteoporozės gydymo programai papildyti, jei yra kalcio ir vitamino D trūkumo pavojus.
Calperos D3 turėtų vartoti:
* Vyresnio amžiaus žmonės, ypač moterys po menopauzės.
* Vyresnio amžiaus žmonės, kurių maisto racione yra per mažai kalcio.
* Sergantieji osteoporoze
* Ir tie, kurių šeimoje yra sirgusių osteoporoze.
Per dieną reikia sučiulpti 2 tabletes Calperos D3, po vieną ryte ir vakare. Sučiulpus tabletę, rekomenduojama išgerti stiklinę vandens.
Calperos D3 apsaugos moteris nuo skaudžių osteoporozės pasekmių. Jei jau susidūrėte su šia problema, tai Calperos D3 yra geriausias sprendimas. Jei jūsų mamą ar močiutę kamuoja šis negalavimas, rekomenduokite jai Calperos D3.
Calperos D3 yra nereceptinis vaistas, jo galima įsigyti vaistinėse.

 

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

Nerijus
2009-06-02 15:06
Tianshi kalcis pagamintas pagal specifinį receptą naudojant pažangias bioinžinerijos technologijas, enzimolitinį apdorojimą, biokalcis suaugusiems turi daugelį mitybinių medžiagų (pagrindinis komponentas - organinis kalcis) subalansuotu pavidalu, išsaugomos jų natūralios savybės. Dėl to jo poveikis stiprinant sveikatą yra įvairiapusiškas. Kalcio kiekis yra ypač didelis - kiekviename 100 g produkto yra 400 miligramu kalcio. Kalcio ir fosforo santykis - pats racionaliausias. Kalcio įsisavinimas siekia 90%. Taip pat biokalcis organizmui suteikia daugelį angliavandenių junginių, vitaminų ir mikroelementų, tuo pačiu yra mažai kaloringas, turi mažai riebalų, neturi sacharozės. Yra malonaus skonio ir kvapo. Visi biokalcio komponentai - natūralios kilmės, be konservantų.
www.tiens.projektas.lt

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai