Virškinimo sutrikimų kelionėje galime išvengti

Visus metus svajojote apie nuostabią kelionę į kalnus ar egzotiškus kraštus. Pagaliau susiruošėte, tačiau taupydami ar bijodami kankintis nesulaukiant sustojimo prie pakelės tualeto, įsidėjote vien sumuštinių, sausainių ir džiūvėsėlių. Visą kelionės laiką skrandį kankinote sausu sukaitusiu maistu. Ne mažesni išbandymai jūsų skrandžio laukia ir vėliau. Neįprastas, o dažnai ir netinkamai pagamintas maistas jūsų taip ilgai lauktas atostogas gali paversti nesibaigiančia kančia dėl virškinimo sutrikimų.
 

Didysis jėgų išbandymas – kelionė autobusu


Kelionė autobusu smarkiai išvargina. Ką pasiimti valgyti? Įsidėkite sausų ir greitai paruošiamų (užpylus karštu vandeniu) sriubų ar košių, jogurto su gerosiomis bakterijomis, rupios duonos. Dešrą geriausia rinktis vytintą, o mėsą – įpakuotą vakuuminiuose maišeliuose. Žarnų peristaltiką pagerins ir vidurių užkietėjimo padės išvengti riešutai ir vaisiai. Gerkite arbatą arba mineralinį vandenį. Venkite kavos, nes ji didina skrandžio rūgštingumą.
Ilgai važiuojant neretai tenka kęsti ir pykinimą. Jei taip atsitiko, pirmiausia nusiraminkite, sukoncentruokite žvilgsnį į nejudantį daiktą. Laikykite galvą tiesiai, venkite staigių judesių, negalvokite apie nemalonius dalykus. Pykinimą gali sumažinti citrinos skiautelė. Gerkite negazuotą mineralinį vandenį.
Kelionėse gana dažnai pučia vidurius. Pūtimą mažina rūgštaus pieno produktai, birios košės, virti vaisiai, kmynų arbata, rūpi duona. Nekramtykite gumos ir atsisakykite sunkiai virškinamų maisto produktų. Turėtumėte vengti kopūstų, vynuogių, juodos duonos. Vidurių užkietėjimo autobuse padės išvengti gausus skysčių vartojimas, džiovinti vaisiai (slyvos, figos), riešutai, pilvo masažas ir vidurių laisvinamieji vaistai.
 

Ką valgyti ir ko ne


Norint išvengti daugybės per maistą plintančių ligų (salmoneliozės, A hepatito, parazitinių ligų), būtina atidžiai rinktis maistą. Jis turi būti šviežias ir tinkamai termiškai apdorotas. Neapdairus pasirinkimas gali sugadinti atostogas. Jokiu būdu nevalgykite abejotinos reputacijos užeigose. Geriausia iš anksto pasiklauskite gido ar viešbučio administracijos, kokiose užeigose valgyti galima ir kokiose ne. Jei tik įmanoma, valgykite šviežiai pagamintą maistą. Prieš valgydami kruopščiai nusiplaukite rankas. Venkite žalios ar ne visai iškeptos mėsos (pvz., steiko) ir žuvies ar kitų jūros gėrybių (pvz., austrių) patiekalų.

Negerkite nepasterizuoto pieno. Jei negalite atsispirti pagundai, pieną pavirinkite. Troškulį geriausia malšinti mineraliniu vandeniu arba virinta arbata. Jei valgote šviežių vaisių ar daržovių salotas, jas užpilkite actu ar citrinos sultimis. Egzotiškus vaisius kruopščiai nuplaukite ir nulupkite žievę. Stenkitės vengti šalto, riebaus ir pasenusio maisto.
 

Kai nevirškina skrandis


Atsidūrus kalnų užeigoje ar nuošaliame restoranėlyje, norisi paragauti visko. Gera mėgautis egzotiškos virtuvės patiekalais, tačiau besaikis valgymas ir savo jėgų neįvertinimas gali brangiai kainuoti – sutrinka skrandžio veikla, atsiranda diskomforto jausmas, skausmai, pykinimas. Kartais nereikia ir persivalgyti. Užtenka suvalgyti sunkiau virškinamą patiekalą, prie kurio jūsų skrandis nepripratęs, ir ne tik kelionė, bet ir gyvenimas pasidarys nebemielas. Jei jau taip atsitiko, jums padės virškinimo fermentai. Maisto virškinimas prasideda burnoje ir baigiamas storojoje žarnoje. Tai labai sudėtingas procesas. Baltymai, angliavandeniai, riebalai yra skaidomi atskirų fermentų. Užtenka sutrikti bent vienai virškinamosios sistemos grandžiai, ir jus pradės varginti nemalonūs sutrikusio virškinimo simptomai. Preparate virškinimo fermentai yra supakuoti mažose minimikrosferose, kurios tolygiai pasiskirsto virškiname maiste ir ištirpsta patekusios į tam tikrą terpę (skrandį ar dvylikapirštę žarną). Jie ne tik palengvins virškinimą, bet ir išgelbės jūsų atostogas.
 

Grėsmę gali kelti net vanduo


Atostogaudami kraštuose, kuriuose vandens higiena yra abejotina, turėtumėt vengti nevirinto ar iš čiaupo bėgančio vandens. Negerkite vandens iš fontanėlių, šaltinių ar kitų vandens telkinių. Saugu gerti virintą ir pramoniniu būdu įpakuotą vandenį. Vienintelis būdas išsaugoti vandenį saugų – virinimas. Virinant vandenį, žūsta daugelis bakterijų, amebų ir net hepatito A sukėlėjai. Daugelyje kraštų viešbučiuose net dantims valyti galima paprašyti virinto vandens.
Ne mažesnę grėsmę jūsų sveikatai kelia ledukai. Gera atsigaivinti po ilgos kelionės šaltu gėrimu su ledais, tačiau ar esate įsitikinę, kad vanduo iš kurio pagaminti ledukai, yra švarus? Pasitaiko atvejų, kad net buteliuose pardavinėjamas vanduo būna supilstytas ne iš tyro šaltinio vandens, o iš netoli telkšančio ežerėlio. Todėl visą laiką prieš gerdami vandenį įsitikinkite, ar kamštukas sandariai uždarytas.

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai