Apie moterų grožį

Artėja vasara, ir kai kurioms mūsų tiesiog oda pašiurpsta pagalvojus apie tai, kad teks vilktis maudymosi kostiumėlį, apie bikinį apskritai net nesinori galvoti... Iš to didelio sielvarto patraukiame prie šaldytuvo ir puolame naikinti maistą... Berydamos guodžiamės: ne kiekviena gali būti graži ir liekna, ypač kai tokia netikusi medžiagų apykaita, genai, kūno sudėjimas... Be to, juk svarbiau vidinis grožis. Tačiau nuolat persivalgančių ir netinkamai besimaitinančių žmonių ir vidus, o tiksliau – vidaus organai, labai greitai susidėvi ir tampa negražūs...
 

Jūs – šaunuolė!


Sutikime, kiekviena susidūrėme su situacija, kai, pradėjusios laikytis griežtos dietos, po poros dienų šios kankynės atsisakome. Pasiteisinimai būna įvairūs: dietos ne man; dabar kiek pailsėsiu ir laikysiuos mitybos režimo vėliau ir t. t. Gydytoja dietologė Eglė Kliukaitė sako, kad, norint sumažinti kūno masę, svarbiausias dalykas – motyvacija. „Silpna motyvacija, kai iškeliami trumpalaikiai tikslai, pvz.: noriu sulieknėti greitai įvyksiančiam pobūviui ar noriu išvykti atostogų į šiltuosius kraštus ir dėl to būtinai turiu gražiai atrodyti, noriu žūtbūt patikti savo partneriui. Deja, niekas negarantuoja, kad tokie pokyčiai išties ilgam patiks partneriui, o gal po kiek laiko vėl kažko pritrūks?“, – sako gydytoja dietologė. Norinčios mesti svorį pirmiausia turėtų suprasti, kad to nori dėl savęs, kad tai svarbu ne tik jų grožiui, bet ir sveikatai. Pasak E. Kliukaitės, itin stipri motyvacija imtis kūno korekcijos atsiranda dėl su antsvoriu ar nutukimu susijusių komplikacijų, tokių kaip arterinė hipertenzija, per didelis cholesterolio kiekis kraujyje, gresiantis cukrinis diabetas ir t. t. „Tuomet daugelis žmonių tvirtai ryžtasi sumažinti kūno masę ir paprastai numestą svorį pavyksta išlaikyti ilgam“, – tikina gydytoja E. Kliukaitė. „Žinoma, net ir tokiu atveju gali pritrūkti valios, nes svorio mažinimas – ilgas įsišaknijusių netinkamų mitybos ir gyvenimo įpročių keitimas. Tačiau visuomet reikia galvoti pozityviai ir negailėti savęs dėl to, kad šiandien negalite suvalgyti saldumyno ar kito gardėsio, o girti save už pasiektus rezultatus, už tai, kad esate drąsi ir nebijote į savo gyvenimą įsileisti kuo daugių naujų pokyčių“, – pataria gydytoja dietologė.

 

Tunkame, nes per gerai gyvename


Rašyti apie tai, kad svorio atsikratysite, jei sumažinsite kalorijų kiekį (valgysite neriebų, nesaldų ir mažai kaloringą maistą) ir daugiau judėsite, būtų kvaila – visa tai žino kiekvienas. Tačiau kodėl vis daugėja tunkančių žmonių? „Per gerai gyvename, – sako E. Kliukaitė. – Valgome ką norime ir kiek norime, dažnai net nepasižiūrėdami, ką dedamės į burną. Mažai judame, visur, kur tik galime, važiuojame automobiliu, dėl įtempto gyvenimo tempo dažnai nelieka laiko aktyvesniam laisvalaikiui ir galiausiai apsiribojame tik televizoriaus žiūrėjimu“. Pasak gydytojos dietologės, jei žmogus pats nesistengs, svorio numesti jam niekas nepadės, tinginiams ir bevaliams reklamuojamos priemonės yra trumpalaikės ir dažnai neveiksmingos. „Galima manyti, kad atsikratyti svorio padės medikamentai ar chirurgas, tačiau, deja, šie metodai nebus veiksmingi, jei nesiimsime mitybos, gyvenimo būdo, fizinio aktyvumo pokyčių“, – perspėja gydytoja. Net ir atlikus riebalų nusiurbimo operaciją, norėdami išlaikyti optimalų svorį, vis tiek turėsite vadovautis bendromis sveikos mitybos taisyklėmis: valgyti nedidelėmis porcijomis, laikytis valgymo režimo – trys pagrindiniai valgymai ir galimi pora užkandžių tarp jų, atsisakyti riebaluose ruošto maisto, riebių maisto produktų, riboti cukrų ir druską, vengti alkoholio, valgyti kuo daugiau vaisių, daržovių, įvairių kruopų ir rupaus malimo miltų gaminių, išgerti per parą nuo 1,5–2 litro negazuoto vandens ar nesaldintos arbatos.


 

Svarbi artimųjų pagalba


„Norėdamas neprarasti noro siekti rezultato, pirmiausia pats žmogus turi priimti svorio mažinimą kaip teigiamą gyvenimo tarpsnį. Nemažiau svarbi artimų žmonių ir aplinkinių parama“, – sako E. Kliukaitė. Artimieji gali ne tik džiaugtis, skatinti, girti ir kitaip teigiamai nuteikinėti svorį metantį asmenį, bet kartu ir patys pakeisti mitybos įpročius. Taip visa šeima valgys sveikiau, o svorį metantis žmogus nesijaus vienišas ir nuskriaustas. Žinoma, metančio svorį maisto porcijos mažesnės nei tinkamą svorį tik palaikančio žmogaus. Tačiau mažiau valgyti lengviau tuomet, kai nereikia atskirai gaminti ir stebėti, kaip artimieji kemša Kijevo kotletą su skrudintomis bulvytėmis, užsigerdami gazuotu limonadu. „Svarbu, kad svorį metantis žmogus ir jo artimieji suprastų, jog kalbama ne apie dietą, kuri dažnai suprantama kaip neigiamas ir nemalonus dalykas. Tiesiog nuo šiol žmogus turės laikytis maitinimosi plano, sudaromo laikantis sveikos mitybos principų, kuriame būtų tinkamas kalorijų bei maistinių medžiagų kiekis“, – teigia gydytoja dietologė.
 

Kas savaitę išsikraukime


Ką daryti, jei kelias savaites tinkamai besimaitinusi moteris ima ir persivalgo? „Tokiais atvejais būtų naudinga padaryti iškrovos dieną“, – atsako E. Kliukaitė. Tuomet galima valgyti tik tam tikrą kiekį vienos mažo kaloringumo maisto produktų grupės, pvz., tik daržoves, tik vaisius, tik kruopų košes ar tik ką nors iš pieno produktų. Tą dieną, kaip visada, būtina išgerti bent 2 l vandens. „Geriau, jei tai bus pati užimčiausia darbo diena“, – pataria dietologė. Iškrovos diena padeda palaikyti svorį ir atsikratyti kelių nereikalingų kilogramų, tačiau taip maitintis galima ne dažniau kaip kartą per savaitę. Ir dar, iškrovos dienos galimos tik nesergant, pvz., cukriniu diabetu ar lėtinėmis kepenų, inkstų ligomis. Po tokios iškrovos dienos reikėtų ir toliau laikytis tinkamos mitybos principų. „Paprastai netikėtas persivalgymas ar slaptas valgymas naktimis ir savęs apgaudinėjimas atsiranda, kai per dieną valgome kartą ar tik kelis kartus, nepakankamai kalorijų ar mažai maistingų medžiagų turintį maistą, – tikina gydytoja. – Kita vertus, tai galbūt tam tikri valgymo sutrikimų ligos požymiai, čia jau gali prireikti ir psichoterapeuto ar psichiatro pagalbos“.
Taigi, būtina valgyti reguliariai, per dieną bent tris kartus (pusryčiai, pietūs, vakarienė), valgiaraščio energinė vertė turi atitikti lytį, amžių bei fizinį aktyvumą. Mylėkime save ir valgydamos!

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai