Šiaurietiškas ėjimas – judėjimo malonumui ir gerai sveikatai

Norint turėti sveiką kūną ir guvų protą, būtina pasirūpinti fiziniu aktyvumu. Ne paslaptis, kad didžiausią naudą žmogus gauna sportuodamas gryname ore. Ką rinktis? Šiaurietišką ėjimą! Apie šio sporto naudą ir subtilybes pasakoja šiaurietiško ėjimo trenerė Janina Bazevičienė.

 

Dar visai neseniai šiaurietiškas ėjimas buvo mažai kam žinomas ir atrodė gana neįprastai. Dabar šis ėjimas jau gerokai populiaresnis ir aiškiai pastebimas augantis žmonių susidomėjimas. Lietuvoje aš viena pirmųjų pradėjau populiarinti šiaurietišką ėjimą, tad neretai tekdavo susidurti su pašaipomis. Dabar jau daugelis žino, kas yra šiaurietiškas ėjimas, kam skirtos lazdos, kokia jų funkcija. Šiaurietiško ėjimo naudą pripažino ir gydytojai. Šio ėjimo instruktoriai kviečiami organizuoti mokymus įvairių bendruomenių nariams. Mokymuose visada gera nuotaika. Šis sportas - neabejotina nauda sveikatai. Skeptikus ir visus, dar neišbandžiusius šio ėjimo, kviečiu paimti į rankas šiaurietiško ėjimo lazdas, prisijungti prie milijoninio šiaurietiško ėjimo entuziastų būrio ir pajausti judėjimo malonumą.


Jei prieš penkerius metus didžiausią susidomėjimą šiuo sportu rodė vyresnio amžiaus žmonės, tai dabar į mokymus ateina ir daug jaunimo. Tai labai džiugina. Pastebiu, kad Lietuvoje šiaurietišku ėjimu vis tik labiau domisi moterys... Pažvelgus į įvairių seminarų ir mokymų auditoriją matome, kad į juos susirenka daugiau moterų negu vyrų.


Šiaurietiško ėjimo metu žmogus leidžia laiką gryname ore, tad atsipalaiduoja po darbo dienos atsiradusi įtampa nugaroje, pečiuose ir sprande, sumažėja stresas, o tai teigiamai atsiliepia ir santykiams šeimoje, darbo kolektyve. Šiaurietiškas ėjimas, be abejonės, pagerina laikyseną ir eiseną, sumažina sąnarių apkrovimą, pagerina fizinę būklę, suteikia žvalumo ir pasitikėjimo savimi. Taip pat mažėja kraujospūdis ir nukrenta cholesterolio kiekis kraujyje. Derinant su balansuota mityba, šiaurietiškas ėjimas padeda išspręsti antsvorio problemas. Dažnai žmonės, ieškodami fizinės veiklos, pasirenka bėgimą kaip lengvai prieinamą užsiėmimą. Deja, nežinant, kaip teisingai tai reikėtų daryti, galima prisidaryti žalos, nes užsiimant bėgimo sportu didžiulė apkrova tenka sąnariams. Beje, šiaurietiškas ėjimas taip pat suteikia kūnui fizinę apkrovą, tačiau sąnarius saugo! Technikų yra ne viena ir jas galima pasirinkti atsižvelgiant į fizinį pasirengimą. Šiaurietiškas ėjimas puikiai tinka tiems, kurie niekada nesimankštino ir nemėgsta tradicinio sporto rūšių, taip pat tinka sportininkams kaip kompleksinių treniruočių dalis bei reabilitacijai po traumų.


Kad galėtume tinkamai įvaldyti ėjimo techniką ir gautume maksimalią naudą sveikatai, reikėtų apsilankyti šiaurietiško ėjimo mokymuose. Dažnai žmonės tik pasižiūri vaizdo įrašus internete, pamano, kad to pakanka ir jau bando imituoti šiaurietišką ėjimą. O kai tie žmonės ateina į mokymus, pastebime, kad jų įgūdžiai neteisingi. Pirmiausiai, neteisingai įvaldyta technika neleidžia pajausti paties ėjimo malonumo, o ką jau kalbėti apie tai, kad žmonės net nemato šiaurietiško ėjimo naudos.


Iš tikrųjų technikos išmokstama labai lengvai, nes ji nesudėtinga. Reikia tiesiog praktikos, o kiek jos reikia, tai jau yra individualus dalykas. Vienam žmogui užtenka vienos mokymų pamokos, kitiems reikia penkių. Daug lemia žmogaus koordinacija, laikysena, mokėjimas arba nemokėjimas teisingai eiti. Deja, tenka sutikti labai daug žmonių, kurie, pasirodo, nemoka eiti, nes neteisingai stato pėdas, eidami neatlieka rankų mostų. Juk einant įprastai rankos juda, o einant šiaurietiškai kai kurie žmonės laiko rankas prispaustas prie liemens. Rankų mostai yra labai svarbūs – neatliekant aktyvių mostų iš peties, kūnas negauna naudos.


Šiaurietišką ėjimą gali praktikuoti visi, tačiau turint rimtų sveikatos problemų reikėtų konsultuotis su savo gydytoju. Iš esmės šį ėjimą galima pritaikyti įvairaus fizinio pasirengimo žmonėms, jo metu kūnas negauna labai didelių apkrovų. Vieni pasirenka lėtesnį tempą, kiti greitesnį. Vaikščiojimo trukmę taip pat kiekvienas gali pasirinkti individualiai. Taigi, nėra jokių apribojimų. Kiekvienas vaikščiojimo intensyvumą pasirenka atsižvelgdamas į savo sveikatos būklę, savijautą. Tiesa, norint pajusti šiaurietiško ėjimo naudą, rekomenduojama vaikščioti bent 3-4 kartus per savaitę po valandą laiko.


Užsiėmimams tinka įprasta laisvalaikio apranga ir avalynė. Jokių ypatingų reikalavimų nėra. Svarbu tik tai, kad avalynė būtų patogi, pastorintu padu, turėtų apsaugą kulnui. Žinoma, svarbu atsižvelgti į sezoną, orą.
Svarbiausias dalykas šiaurietiškame ėjime - teisingai pasirinkti šiaurietiško ėjimo lazdas. Liūdna, tačiau prekybininkai sėkmingai apgaudinėja nepakankamai informuotus pirkėjus. Jie apgaule prisivilioja patiklius pirkėjus ir įbruka jiems elementarias ėjimo lazdas, kurios nepritaikytos šiaurietiškam ėjimui. Kaina neretai būna dirbtinai padidinama arba sumažinama ir žmonės lengvai tampa „ypatingo pasiūlymo“ aukomis.

 

Lengviausiai žmones apgaunami internetinėse parduotuvėse, kuriose kartais netgi nėra parduodamų produktų nuotraukų. Įsigiję netinkamas lazdas ir atėję į mokymus žmonės būna pasipiktinę, nes supranta, kad su turimomis lazdomis jie negalės eiti šiaurietiškai. Tikrųjų šiaurietiškų lazdų strypai turi būti iš amortizuojančios medžiagos, turi turėti „pirštinės“ formos dirželį riešui ir „batuko“ formos guminius antgalius. Svarbu atkreipti dėmesį ir į lazdų ilgį – jis turi būti parinktas atsižvelgiant į žmogaus ūgį. Lazdos strypas būna pluoštinis (geriausias pluoštas – anglies ir stiklo) ir užtikrina puikiausią amortizaciją. Strypai jokiu būdu neturi būti pagaminti iš aliuminio, nes tada gamintojai atskirai įdeda amortizatorių (anti-shock), dėl kurio lazdos tampa dar netinkamesnės (einant jos perduoda į kojas bei rankas vibracijas ir jas vargina).
Internete galima rasti daug prieštaringos informacijos, todėl rekomenduojame pirmiausiai ateiti į mokymus. Dažniausiai mokymų metu dalyviai yra aprūpinami šiaurietiško ėjimo lazdomis ir, žinoma, konsultuojami.

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai