Aktyvi fizinė veikla stiprina sveikatą ir teikia gyvenimo džiaugsmo

Liaudies išmintis sako: Judėjimas - sveikata“, tam pritaria ir mūsų pašnekovai LKKA Kinantropologijos ir sporto raidos katedros dėstytojas Saulius Kavaliauskas, Sportinių žaidimų katedros dėstytojas ir vasaros stovyklos Jaunimo sportas“ vadovas Rimantas Pacenka bei Sporto centro direktorius Mindaugas Špokas.
 

Aktyvus, kryptingai orientuotas poilsis - nauda ir kūnui, ir sielai


Medikai teigia, kad aktyvus judėjimas stiprina širdies raumenį, gerina kraujotaką, mažina sočiųjų riebalų rūgščių kiekį kraujyje, didina atsparumą stresams ir t.t. „Džiugiai stebiu tuos tėvus, kurie aktyviai bendrauja su savo vaikais - mankštinasi, žaidžia krepšinį, futbolą, važinėjasi dviračiu, išsiruošia į turistinius žygius ir pan., - teigia dėstytojas S.Kavaliauskas. Aktyvus poilsis, naujų laisvalaikio leidimo formų ieškojimas (čiuožyklų, baseinų lankymas) palaiko bei stiprina sveikatą, atskleidžia vaiko fizinius gebėjimus, suteikia daug teigiamų emocijų.“
Dukrai ar sūnui aktyviai leisti laisvalaikį gali padėti tėtis, mama, vyresnysis brolis. Jie geriausi patarėjai, kai reikia mokytis važinėti dviračiu, statyti palapinę, žaisti krepšinį ir t.t. Vaikui visą laiką knieti ką nors organizuoti, įdomiai leisti laiką - pažaisti, išmokti irkluoti baidarę, žaisti tenisą.
Tėvai turėtų žinoti, kad vaiką orientuoti reikia kryptingai. Pvz., neužtenka sūnų pamokyti, kaip reikia mesti į krepšį. Vaikui dera elementariai paaiškinti žaidimo taisykles, padėti organizuoti varžybas.
Kaime gyvenantys seneliai vasarą taip pat yra savo anūkams puikūs aktyvios veiklos mokytojai. Ne vienas pamoko anūką jodinėti arkliu, važinėtis dviračiu, patiki jam kai kuriuos fizinės ištvermės reikalaujančius ūkio darbus. Vaikas turi daugiau galimybių nei mieste bendrauti su gamta, todėl patiria daug naujų pojūčių ir teigiamų emocijų.
Žmonės, besiverčiantys kaimo turizmu, vis dažniau kreipiasi į LKKA dėstytojus patarimų, kaip organizuoti aktyvų vaikų poilsį. Džiugu, kad jau orientuojamasi ne tik į tėvelių, bet ir vaikų aktyvų poilsį.
Neformalioje aplinkoje vaikai patys kuria bendravimo taisykles ir renkasi patinkamą veiklą
Pasak dėstytojo R. Pacenkos, neformali stovyklos aplinka leidžia vaikams susikurti savas bendravimo taisykles. Joms įsigaliojus, sumažėja konfliktų. Formalioji ugdymo sistema nesugeba išsiversti be pedagogo - vaikų „gelbėtojo“, nuolat vaikams nurodinėjančio: „Atnešk, padėk...“.
Nederėtų manyti, kad neformalioje aplinkoje vaikams nereikia suaugusiojo priežiūros. Reikia. Tačiau ši priežiūra skiriasi nuo tos, kuri vyrauja formaliojoje ugdymo sistemoje. Stovykloje vadovas su vaikais dažniausiai gyvena kaip lygus su lygiais, bendrauja neformaliai, draugiškai. Todėl vaikai nesijaučia vadovaujami, išmoksta save kontroliuoti.


Vasaros stovykla - nauja socialinė aplinka, tai skatina prisitaikyti, padeda atsiskleisti dar nežinomoms vaiko savybėms. Man teko būti stovykloje, kurioje ilsėjosi 10 iki 18 metų vaikai ir paaugliai, - teigia S. Kavaliauskas. Visi stovyklautojai dalyvavo sporto varžybose. Vieni iš jų buvo aistringi sirgaliai, kiti - varžybų organizatoriai, teisėjai, treti - šuolių į tolį, bėgimo, plaukimo ir kt. varžybų dalyviai, ketvirti, sportiškiausi, - čempionai. Šiame sporto renginyje kiekvienas vaikas (nepaisant skirtingo fizinio pajėgumo) rado savo vietą. Niekas nesijautė nuskriaustas, neįvertintas.“
 

Plaukimo įgūdžiai ir saugaus elgesio vandenyje pagrindai reikalingi kiekvienam vaikui


LKKA plaukimo centro direktorius, plaukimo treneris Mindaugas Špokas jau antri metai organizuoja 10 dienų trukmės plaukimo stovyklą „Aš mokausi plaukti“. Vaikai joje nenuobodžiauja. Į stovyklą ateina 8 val., o ją palieka 17 val. Stovyklos dienotvarkė - labai intensyvi. Ją sudarant buvo atsižvelgta į vaikų nuomonę.
Pagrindiniai dienotvarkės punktai yra šie:1) rytinis krosas ir mankšta „Ąžuolyno“ parke; 2) 45 min. trukmės plaukimo pamoka ir žaidimai baseine; 3) judrieji žaidimai, estafetės; 4) darbas su kompiuteriu; 5) animacinių filmukų žiūrėjimas ir aptarimas. Be to, vaikai stovykloje pietauja ir valgo pavakarius.
Praėjusią vasarą stovykloje išmoko plaukti 150 vaikų. Apie 80 proc. stovyklautojų vienu būdu galėjo nuplaukti 25 metrus. Plaukimo treneris M. Špokas treniravo berniukus, jo kolegė Jolanta - mergaites. Atsisveikindami su stovykla, vaikai džiaugėsi ne tik savo pasiekimais, bet ir garbės raštais.
 

Ar turiningai ir aktyviai vaikai praleis vasarą?


Lietuvoje dar nerengiami laisvalaikio pedagogai. Specialus pasirengimas labai praverstų darbui vasaros stovyklose. Jų yra paties įvairiausio pobūdžio: bendro profilio, sporto ir sveikatingumo, meninės kūrybos ir kt. (reikia, kad atsirastų stovyklų vaikams, turintiems judėjimo, regos ir klausos sutrikimų). Jei vaikas nevyksta į vasaros stovyklą, tėvai kartu su juo turėtų aktyviai ir sportiškai leisti atostogas. Anot dėstytojo S. Kavaliausko, šioje srityje daug kas priklauso nuo tėvų supratingumo ir sportiškumo.

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Mūsų draugai

Mūsų draugai