Renkuosi šiuolaikinį sveikatingumo centrą

Šiandieninis gyvenimo tempas vis greitėja, tačiau daugelio žmonių fizinis aktyvumas priešingai - mažėja. Tad šiuolaikinis žmogus labai aiškiai jaučia judėjimo stygių. Tai pastebėti labai paprasta: jeigu per mažai judame, jaučiamės blogiau. Taip pat išduoda ir sunkėjantis bei formą prarandantis kūnas. Ypač tai pajaučiame būdami 30-35 metų amžiaus. Medicina šiuo atveju yra bejėgė, nes fizinis aktyvumas priklauso tik nuo mūsų pačių pastangų. Optimalus fizinis aktyvumas mažina sveikatos rizikos veiksnių įtaką, gerina savijautą, didina darbingumą (ne tik fizinį, bet ir protinį), gerina kūno formas, mažina psichinį stresą, garantuoja naudingą ir malonų laisvalaikio praleidimą, pagaliau taupo pinigus, kuriuos potencialiai galima išleisti gydymui. Lietuvoje besiplečiantis sveikatingumo centrų tinklas rodo, kad šių centrų paslaugų poreikis didėja. Tačiau prastos žinios apie fizinį aktyvumą neleidžia išnaudoti visų sveikatingumo centrų galimybių, taip pat pasirinkti tinkamiausių fizinio aktyvumo rūšių. Tad ką galime rasti šiuolaikiniame sveikatingumo centre?
 

Saugumo jausmas
Pratybos sveikatingumo centre visų pirma tenkina klientų saugumo poreikį. Jau pats sportavimas čia yra saugus, o to negalima pasakyti apie miesto parkus, kur net ir šviesiu metu nėra užtikrintas saugumas. Šiuolaikinės sveikatingumo metodikos, treniruočių programos taip pat saugios. Centre, kur dirba profesionalūs instruktoriai ir yra nuolatinė klientų priežiūra, galimybė patirti traumą, persitreniruoti ar kitaip pakenkti sau yra tikrai nedidelė (nebent klientai nusprendžia, kad jiems yra pasiūlytas per mažas krūvis, ir nusprendžia patys "patobulinti" treniruočių programas).
Paslaugų visuma - vienoje vietoje
Pats sveikatingumo centras yra kompleksas ir dėl to klientas vienoje vietoje gali treniruotis įvairiais būdais. Tarkim vien aerobikos treniruočių neužteks norint tobulinti kūno formas, o treniruokliai neatstos kardiotreniruoklių aerobinės ištvermės (funkcinės) treniruotės ar tiesioginio riebalų "deginimo" treniruotės. Sveikatingumo centre visos šios pratybos yra vienoje vietoje.
Bendravimo galimybė
Sveikatingumo centras dirba kaip klubų sistema, todėl praėjus kuriam laikui susidaro tam tikra socialinė aplinka: klientai ima vienas kitą pažinti, tad atsiranda galimybė pabendrauti.


Komfortas
Šiuolaikinis sveikatingumo centras užtikrina tam tikrą komfortą: po įtemptos darbo dienos tikrai malonu ateiti į švarias, puikiai vėdinamas patalpas, kur palaikoma optimali temperatūra tiek žiemą, tiek vasarą.
Nauja centrų
paslauga - pusiausvyros ir koordinacijos
treniruotės
Pastaraisiais metais šalia tradicinių sveikatingumo treniruotės krypčių (aerobinės, jėgos ir tempimo treniruočių) įsitvirtina ketvirtoji - tai pusiausvyrosir koordinacijos treniruotė. Ji atliekama naudojant naujas treniruočių priemones: didelio skersmens pripučiamus kamuolius, nepastovią platformą ir kt. Ši treniruotės kryptis padeda sumažinti giliųjų raumenų įtampą, atsiradusią dėl ilgo sėdėjimo darbe ar mašinoje, mažina traumų riziką, padeda geriau ir greičiau pajusti savo kūną, o tai padeda pasiekti geresnių kūno dizaino treniruotės rezultatų.
Kardiotreniruoklių nauda
Šiuolaikinis sveikatingumo centras neįsivaizduojamas be kardiotreniruoklių. Centrų lankytojai vis daugiau laiko praleidžia būtent su šiais treniruokliais, nes jie padeda pasiekti du svarbius sveikatingumo treniruotės tikslus: 1) ilgai, bet neintensyviai dirbant gali pagerėti riebiųjų rūgščių oksidacija; 2) stiprinti širdies ir kraujagyslių sistemą. Vieni iš populiariausių kardiotreniruoklių yra elipsiniai (palyginti su kitais kardiotreniruokliais, jie labai gerai įtraukia į darbą ne tik kojų, bet ir klubų raumenis, stipriai neapkrauna kelio sąnarių ir padeda sunaudoti daugiausia kalorijų,) ir irklavimo (dirba praktiškai visos raumenų grupės). Namuose turimas stacionarus dviratis labai greitai pabosta, o sveikatingumo centre galima pasirinkti šešis skirtingus kardiotreniruoklių tipus, treniruotė tampa įvairiapusiškesnė (judesių atžvilgiu), nėra tokia monotoniška.
Galima treniruoti skirtingas raumenų grupes
Darbas treniruoklių salėje leidžia tikslingai lavinti skirtingas raumenų grupes, todėl galima pagal kliento pageidavimus keisti kūno proporcijas, stiprinti raumenis. Šalia tradicinių priemonių (laisvų svorių bei treniruoklių) populiarėja jėgos pratimai su elastiniais įrenginiais, t.y. su specialiomis gumomis. Darbas su jomis padeda geriau pajusti treniruojamą raumenų grupę, kartais be jų neišsiverčiama, kai klientai būna patyrę kokių nors traumų bei pažeidimų.
Vis labiau populiarėjančių pratybų gausa
Aerobikos salėje šiuolaikiniuose sveikatingumo centruose vyksta labai daug įvairių pratybų. Aerobikos treniruotes vis dažniau lydi temperamentinga Lotynų Amerikos šalių muzika, tad daugėja šokio elementų, sukamųjų klubų judesių. Mėgstantieji didelę fizinę iškrovą renkasi taibokso aerobiką ar treniruotę ratu. Visiška priešingybė šioms pratyboms yra raumenų tempimo ir atsipalaidavimo pratimai ar rytietiška mankšta (pilates metodika su hatha jogos elementais). Šios treniruotės padeda atsipalaiduoti, mažina psichinę įtampą, gerina raumenų bei sausgyslių elastingumą, gerina raumenų koordinaciją, stiprina giliųjų raumenų grupes.
Malonusatsipalaidavimas po treniruočių
Po aktyvios treniruotės nėra nieko malonesnio kaip atsipalaiduoti pasinėrus į baseino vėsą, pajusti kūną nesvarumo sąlygomis. Oro ir vandens masažas padės greičiau atsigauti raumenims, stangrins odą ir suteiks papildomų malonių išgyvenimų. Kartą ar du kartus per savaitę rekomenduojama pasikaitinti pirtyje. Sveikatos tausojimo atžvilgiu sveikiau yra turkiška pirtis (daug garų, bet neaukšta temperatūra), nes joje "neišdeginamos" plaučių alveolės, neišsausinama oda, be to, mažesnė temperatūra saugiau širdžiai.
Tad jei jūs dar nesate sveikatingumo centro narys, kviečiame viename iš jų apsilankyti.

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

artas
2009-06-29 16:05
o kadangi man sportas nera draugas, tai as mieliau renkuosi ramesnes pasisedejimui vietas, tai ne tik kavines, bet dar ir tetej palosiu, nes visad ispudziu ir emociju daug buna.
Rasmas
2009-04-14 15:43
as pats esu sportininkas, bet man uz bet koki sveikatingumo centra labiau padeda atsipalaiduoti fastum gelio masazai, ir raumenu skausma panaikina greit, ir nebrangu
Jane
2007-10-02 21:07
Labai jau brangus sis malonumas

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai