Kelionės, neaptemdytos skausmo

Artėja vasara – metas, kada dauguma iš mūsų patrauks į tolimesnes ar artimesnes keliones, kops į kalnus ar vaikštinės svetimų miestų gatvėmis. Deja, kartais net pačias puikiausias keliones sugadina sveikatos sutrikimai.
 

Nepamirškite vaistų


Ruošiantis kelionei svarbu ne tik dokumentai, maistas ar gėrimai, bet ir vaistinėlė. Tinkamai pasirinkę vaistus, išvengsite daugelio kelionėje tykančių nemalonumų. Jei sergate lėtinėmis ligomis, prieš išvykdami apsilankykite pas gydytoją. Jis patars, kokių vaistų kiekvienu atveju geriausia pasiimti. Pasirūpinkite, kad jų nepritrūktų ir nebūtų pasibaigęs tinkamumo vartoti laikas.
Važiuodami į kelionę būtinai pasiimkite vaistų nuo skausmo, vidurių užkietėjimo (norėdami jo išvengti, valgykite daug vaisių ir daržovių), vidurių pūtimo (jį mažina rūgštaus pieno produktai, virti vaisiai), viduriavimo, pykinimo, kojų veninę kraujotaką gerinančių preparatų.
 

Dažnas palydovas – kojų skausmas


Vienas dažniausių kelionių palydovų – skausmas. Jas gali skaudėti nudegus, susitrenkus, nusitrynus. Tačiau dažniausiai – dėl kojų veninės ar limfinės kraujotakos sutrikimų.
Prasidėjus kojų skausmams, žmonės bando jas tepti nesteroidiniais tepalais nuo uždegimo, tačiau, pasak Vilniaus universiteto ligoninės Santariškių klinikų Angiochirurgijos centro gydytojo dr. Vaidoto ZABULIO, tai neturi jokios naudos. Šie tepalai negali numalšinti dėl veninės kraujotakos sutrikimų kilusių skausmų.
Pasak kraujagyslių chirurgo, kojose yra paviršinių ir giliųjų venų tinklas. Šiomis kraujagyslėmis kraujas teka link širdies. Jis teka tik viena kryptimi, kadangi kraujagyslėse esantys vožtuvai neleidžia grįžt atgal. Esant bet kokiam kraujagyslių vožtuvų funkcijos sutrikimui, kojos patinsta, vargina diskomforto jausmas. Sutrikusi kraujotaka gali pasireikšti kojų skausmais, skruzdėlyčių bėgiojimo pojūčiu. Išsiplėtusių venų gali ir nesimatyti – tai priklauso nuo venų pažeidimo laipsnio. Dažnai jos išryškėja tik vėlesnėse ligos stadijose. Šiuo atveju skausmai kyla dėl veninio kraujo pertekliaus apatinėje kojų dalyje ar patinimo. Kartais, net atlikus specialius tyrimus, galima nenustatyti jokios venų patologijos. Tokiais atvejais sakoma, jog kojas skauda dėl limfinės sistemos sutrikimų.


 

Kojų skausmo galima išvengti


Pagerinti kraujotaką (ir išvengti kojų skausmo) gali padėti elastinės kojinės, tepalai su heparinu ar venotoniniai preparatai.
Gyd. V.Zabulio teigimu, žmonės klysta, manydami, kad visos elastinės kojinės vienodos ir tinka kiekvienam. Pagal savo tamprumą jos skirstomos į keturias klases. Tinkamiausias gali parinkti tik gydytojai, todėl, kad pinigai nebūtų išmesti veltui, gyd. V. Zabulis prieš perkant kojines rekomenduoja pasitarti su kraujagyslių chirurgu. Elastinės kojinės yra labai tinkama priemonė, kai numatoma ilga kelionė autobusu, lėktuvu.
Dar vienas būdas, gelbėjantis nuo kojų skausmų, – venotoniniai preparatai arba tepalai su heparinu. Juos reikia plonu sluoksniu tepti ant odos keletą kartų per dieną ir nespaudžiant paskleisti.
 

Kad nevargintų nugaros skausmai


Nugaros skausmas ne tik atima visas jėgas, bet ir norą ką nors pamatyti. Ilgai sėdint įsitempia stuburo raiščiai, raumenys, netolygiai pasiskirsto spaudimas į tarpslankstelinius diskus, dėl ko jie deformuojami. Tai lemia skausmo atsiradimą ilgai ri netaisyklingai sėdint.
Ilgai važiuojant svarbiausia pasirinkti tinkamą sėdėjimo pozą. Nesėdėkite persikreipę, sulinkę. Apatinė juosmens dalis turi remtis į atlošą. Labai naudinga pasidėti specialią pagalvėlę juosmeniui. Nuovargį vairavimo metu mažina ir specialūs automobiliniai masažuokliai, uždedami ant sėdynės. Galvą ir pečius laikykite tiesiai. Dažnai keiskite padėtį.
Geriau rinkitės kelionę, kurioje visos nakvynės būna viešbutyje. Sumokėsite šiek tiek daugiau, bet neteks kęsti nemalonių nuotaiką gadinančių nugaros skausmų. Pasak kineziterapeutės Vitos JANUŠAITĖS, ilgose kelionėse labai svarbu kiek galima dažniau mankštinti nugarą. Važiuodami mašina kas valandą sustokite ir darykite trumpas pertraukėles. Pasivaikščiokite, pasilankstykite į šonus ir į priekį. Tai aprūpins tarpslankstelinius diskus maisto medžiagomis ir leis išvengti nugaros skausmų. Jei važiuojat autobusu, reguliariai atsistokite, pasivaikščiokite po autobusą ir pasilankstykite. Darydami autobuse mankštą gal ir atrodysite keistai, bet tai išsaugos jūsų nugarą sveiką. Jei nugaros skausmo išvengti nepavyko, tada jums padės nesteroidiniai vaistai nuo uždegimo – šiuo atveju jie puikiai tinka. Turėkite savo vaistinėlėje.

 

Susiję straipsniai

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai