Pasitikime rudenį sveiki ir žvalūs

Šiuolaikiniai tyrimai leidžia teigti, kad imuninė sistema – galingiausias žmogaus organizmo ginklas nuo infekcinių ligų. Ruduo – metas, kai vis dažniau susergama peršalimo ligomis, todėl pati protingiausia išeitis – stiprinti imuninę sistemą, o kartu ir visą organizmą dar vasarą, kad, atėjus tamsiajam metų periodui, išliktume sveiki ir gyvybingi.
 

Lengviausia ir sveikiausia imunitetą stiprinti nemedikamentinėmis priemonėmis. Natūralūs imuniteto stimuliatoriai veikia švelniau, beveik nesukelia nepageidaujamo poveikio ir turi įtakos visoms patologinio proceso grandims.

Imuninę sistemą stimuliuoja daugelis augalų, nuo seno vartojamų liaudies medicinoje: arnika, tuja, alavijas, česnakai, svogūnai, mėtos, šeivamedis, erškėtuogės vaisiai, ženšenis, jonažolė, ramunėlė ir kt. Gamtinės antimikrobinės česnako bei svogūno savybės yra analogiškos antibiotikų veikimui.

Pastebėta, kad augalai, kuriuose yra silicio junginių, skatina medžiagų apykaitą, stiprina nusilpusį jungiamąjį audinį bei didina viso organizmo atsparumą infekcijoms. Mitybos specialistų nuomone, tinkamai maitinantis, gaunama pakankamai silicio. Daugiausia šio elemento į organizmą patenka kartu su augaliniais maisto produktais - grūdais (ypač daug silicio yra sorose ir avižose), bulvėmis, burokėliais ir kitais šakniavaisiais.

Ežiuolės preparatai stimuliuoja imuninių ląstelių gamybą. Nauji tyrimai rodo, kad po to, kai žmogus jau pasijaučia negerai, ežiuolė gal ir neišgydo nuo slogos ar infekcijos, bet tikrai padeda išvengti sunkesnių simptomų.



Vis dėlto piktnaudžiauti negalima net ir natūraliais imuniteto stimuliatoriais - augalinėje žaliavoje, be pagrindinės veikliosios medžiagos, gausu ir kitų, dažnai mažai ištirtų junginių. Pvz., neseniai paaiškėjo, kad purpurinė ežiuolė gali sukelti stiprią odos alergiją.

Taigi vartojant bet kurių augalinių preparatų, vaistažolių, reikia stebėti savo organizmo reakciją, nes kiekvieno žmogaus organizmas į tą pačią medžiagą reaguoja skirtingai.

Vasara - pats laikas grūdinti organizmą. Pasirodo, tokia vaikystę primenanti pramoga, kaip braidymas po ryto rasą, labai naudinga imunitetui. Vaikščiojimą po rasą, kaip ir braidymą vandenyje, galima pavadinti klasikine vandens procedūra, panašia į kontrastinį dušą, puikiai sustiprinantį organizmo apsaugines jėgas. Reguliariai bėgiojant po ryto rasą, labai suaktyvėja odos receptorių veikla. Kai nervų sistemą pasiekia išorinių dirgiklių siunčiami signalai, ji perduoda sujaudinimą į tam tikrą smegenų struktūrą, atsakingą už hormonų sekreciją ir imuninės sistemos stimuliavimą. Bėgioti ar vaikščioti po rasą galima tik tol, kol neatšąla kojos. Galima braidyti ir po negilų upelį, o namie - po vonią. Svarbu, kad vandens temperatūra būtų 12-18 laipsnių. Norint užsigrūdinti, galima po rasą vaikštinėti ne tik rytais, bet ir vakarais. Braidymu po rasą domisi įvairių šalių medikai. O vokiečiai yra atlikę tyrimus, kurie parodė, kad, reguliariai braidant po rasą, organizmas užsigrūdina per 3 mėnesius. Taigi - paskubėkite. Jeigu jau šiandien pradėsite braidyti po rasą, rudenį jums nebereikės bijoti peršalimo ligų.

Organizmą grūdina ne vien šaltas vanduo, bet ir klimato pakeitimas. Saulės spinduliai ir oro procedūros labai palankiai veikia nervų sistemą. Ji savo ruožtu pasiunčia signalus smegenims, priversdama endokrininę sistemą gaminti mediatorius, kurie puikiai sąveikauja su imuninės sistemos hormonais. Tokia treniruotė organizmui labai naudinga - jis išmoksta greičiau prisitaikyti prie aplinkos. Saulės spinduliai stiprina imuninę sistemą, gerina kraujotaką, skatina ląsteles gaminti vitaminą D. Tačiau organizmui naudingos tik trumpalaikės saulės vonios. Ilgas UV spindulių poveikis gali imuninę sistemą net susilpninti. Pasak specialistų, geriausia imunitetą stiprinti prie Baltijos jūros, t.y. kur vėjuotas, drėgnas ir druskos prisodrintas oras, arba kalnuose, kur oras sausas, o deguonies kiekis sumažėjęs. Kuo atšiauresnis klimatas, tuo stipresnis imunomoduliuojamasis poveikis. Tokia dirginanti terapija nenaudinga tik senyvo amžiaus žmonėms ir mažiems vaikams. Beje, klimato terapija naudingiausia būtent vasarą, o žiemą važiuoti į šiltus kraštus netgi nenaudinga - kartais toks stiprus kontrastas gali dar labiau susilpninti imuninę sistemą.

O štai psichologai teigia, kad imunitetą stiprina ne tik oras, vanduo ir saulė, bet ir malonus pasisėdėjimas jaukiame restorane, suvenyrų pirkimas, laisvės bei laimės pojūtis.

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

Tiansfi sveikatos filosofija
2009-05-05 11:05
www.tiens.projektas.lt
tai projektas apie sveiką gyvenseną ir nuostabią galimybę susigrąžinti sveikatą Tiens produkcijos pagalba.
Aldona
2009-04-20 02:56
as dabar pavasari sveika pasitinku ir nebijau vejo, kuris vis dar zvarbus, nes jau pora savaiciu tonussan vartoju, padejo imuniteta sustiprinti, ir skrandziui nepakenke, nes yra zolinis preparatas
mega
2009-03-12 15:19
manau, kad ne tik rudeniui prasidedant jaučiamės ne itin žvalūs ir prradė energiją - juk dbaar, prasidėjus pavasariuim, daugelis žmonių lygiai taip pat nelabai gerai jaučiasi.. Manau, tokiu atveju, yra tiklsinga tikrai naudoti kažkokiusy vitaminus, ar maisto papildus bendrai porganizmo būklei gerinti. Pvz. aš šią žiemą, rudenį bei dabar, naudoju taip pat Tonussan, ir tfu tfu tfu, jaučiuosi tikrai kur kas geriau, nei kad visomis praėjusiomis žiemomis. Jaučiu, kad pagerėjo visa bendra organizmo būklė, be to, Tonussan ir puikiai energizuoja, žvalina, vaiko mieguistumą, ir, kas svarbiausia, nėra brangus, tačiau - mano atveju, tikrai efektyvus!
Studentas
2009-03-01 14:09
as geriu tonussan maisto papilda, ir skrandziui nekenkia, energijos ir zvalumo daug suteikia o dar ir imunitetas labai sustiprejo

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai