Mėgaukimės saule saugiai

Vasarą smagu pasilepinti saulės voniomis. Tai geros nuotaikos ir atsipalaidavimo šaltinis, mažinantis depresijos simptomus ir stiprinantis imunitetą. Ultravioletiniai saulės spinduliai skatina vitamino D, kuris stiprina kaulus, gamybą organizme. Gražus įdegis suteikia žavesio ir paryškina natūralų grožį. Tačiau piktnaudžiavimas saulės voniomis gali baigtis nudegimu, ankstyvu senėjimo procesu, netolygia odos pigmentacija ar net vėžiu. Netinkami mitybos įpročiai, hormonų disbalansas, farmacijos produktai, atmosferos užterštumas, retėjantis ozono sluoksnis sukelia organizmo pakitimus, kurie padaro odą jautrią saulės spinduliams.
 

Žalingas poveikis odai


Veikiamos saulės spindulių, išsiplečia kraujagyslės ir padidėja į odą pritekančio kraujo tūris, sukeliantis odos paraudimą. Netinkamai naudojantis saulės voniomis, oda šiurkštėja, plonėja, mažėja elastingumas, pagausėja pigmentinių dėmių, gali atsirasti įvairių bėrimų, susijusių su ilgalaikiu buvimu saulėje. Per tam tikrą laiką sukaupta saulės spindulių dozė yra svarbi vystantis melanomoms ir kitų rūšių odos vėžiui Galimas ir fototoksinis bei fotoalerginis saulės poveikis. UV spinduliai gali nulemti amžinę kataraktą ar geltonosios dėmės degeneraciją, fotodermatitą ir odos aplink akis vėžį.
 

Ar saulės poveikis visiems vienodas?


Odos jautrumas saulės spinduliams priklauso nuo odos tipo ir storio, epidermyje esančio melanino kiekio ir odos gebėjimo gaminti melaniną, paveikus saulės spinduliams, bei saulės spinduliavimo intensyvumo. Kosmetinės priemonės, kai kurie vidiniai ir išoriniai vaistai taip pat padidina jautrumą saulei.


 

Keletas praktinių patarimų


Nebūkite saulėje be apsauginių priemonių. Atsiminkite, kad pati pavojingiausia saulė – deginimosi sezono pradžioje, kai oda yra atpratusi nuo UV spindulių. Taip pat svarbu vengti būti saulėje nuo 10 iki 16 valandos. Į per didelį spindulių poveikį oda reaguoja paraudimu, niežėjimu, peršėjimu, kartais atsiranda I-II laipsnio odos nudegimas. Taigi pradžioje reikėtų vartoti kremus su kuo didesniu apsauginiu filtru, vėliau galima pereiti prie silpnesnių – 15–20 SPF (apsauginis faktorius).
Prieš saulės vonias reikėtų nuvalyti dekoratyvinę kosmetiką, kadangi joje yra įvairių veikliųjų ir kvapiųjų medžiagų, dažų, kurie skatina odos pigmentaciją arba gali sukelti fotoalergiją. Jokiu būdu nesikvėpinkite!
Kuo oda šviesesnė, tuo daugiau priežiūros ji reikalauja saulėtomis dienomis. Jei oda jautri, rekomenduojama vartoti specialiai jai skirtas odos priežiūros priemones, kuriose nėra dažančių komponentų ir tam tikrų konservantų. Jautrią odą reikia intensyviai drėkinti kelis kartus per dieną. Tokios odos priežiūrai vartojami preparatai turėtų mažinti odos dirglumą, maitinti ir saugoti nuo neigiamo išorinės aplinkos poveikio. Tikslinga naudoti drėkinamąsias kaukes, kurios padėtų sugrąžinti odos vandens ir lipidų pusiausvyrą. Vasarą itin tinka purškiamas vanduo.
Nepamirškite pasirūpinti oda ir po saulės vonių. Ją reikia drėkinti iš vidaus ir iš išorės – gerti daug skysčių: vandens, žaliosios arbatos, natūralių sulčių, tepti specialiomis priemonėmis, kurios atgaivina, drėkina odą, mažina paraudimą, sudirgimą.
Žmogui senstant, organizme mažėja ląstelių, gaminančių melaniną – apsauginį organizmo filtrą nuo UV spindulių, todėl oda tampa mažiau atspari UV spindulių poveikiui. Geriamieji antioksidantai padeda sumažinti sendinantį saulės spindulių poveikį odai.
Norint apsisaugoti nuo žalingo saulės poveikio, tikslinga saikingai dozuoti tiesioginių ir netiesioginių saulės spindulių kiekį. Labai svarbu tinkami drabužiai – tai paprasčiausia ir praktiškiausia apsaugos priemonė. Nepamirškite skrybėlės bei akinių nuo saulės.

 

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai