Sportuojančios moters grožio ritualai

Dažna moteris kelias valandas per dieną praleidžia sporto klube. Po kurio laiko aktyvų gyvenimo būdą pasirinkusios moterys ir merginos pastebi, kad oda ir plaukai ima atrodyti prasčiau. Grožio specialistai teigia, kad sportuojančios moterys turėtų žinoti kelias taisykles, kaip prižiūrėti plaukus ir veido odą.
 

VEIDO ODOS PRIEŽIŪRA

 

 

Į sporto klubą – be makiažo


Nesvarbu, kokią sporto rūšį jus pasirinksite, aktyviau judant, aktyviau ir prakaituojama. Prieš einant sportuoti būtina nusivalyti makiažą. Jeigu sportuojate ryte, pakaks prieš tai pasitepti veidą įprastu kremu. Geriausia, kad jis būtų drėkinamasis. Tos, kurių oda itin jautri, šaltesniu metu lauku galėtų dar ant įprasto kremo, vadinamojo makiažo pagrindo, teptis skystą ar sausą pudrą. Tai rekomenduojama, jei tenka iki sporto klubo eiti lauku ilgiau kaip dešimt minučių. Sporto klube servetėle pudrą teks nusivalyti. Būtent šios priemonės, susimaišiusios su prakaitu, gali užkimšti poras ir tapti spuogelių ar net alerginių išbėrimų priežastimi.
Jeigu sportuojate dieną ar vakare, taisyklės panašios: makiažą teks nusivalyti. Tam puikiausiai tinka makiažą valančios servetėlės. Jos kartais būna su drėkinamosiomis medžiagomis, tad oda neturėtų išsausėti jas dažnai naudojant.
Po treniruotės veidą reikėtų nuplauti vandeniu ar sudrėkinti toniku. Galite pasipurkšti terminiu vandeniu ir, apsisiautusios rankšluosčiu, traukti į vandens procedūras.
 

Vandens procedūrų pavojai


Vandens procedūrų komplekse odos laukia nemažai išbandymų: chloruotas baseino vanduo, pirčių karštis, garai ir sausas oras, vėliau vėsus dušas. Maždaug per valandą veido oda patiria keliasdešimt šilumos šokų, staigi temperatūrų kaita gali sukelti ir nepageidaujamų reakcijų.
Jei oda nebus tinkamai prižiūrima, ji gali pradėti sausėti, šerpetoti, išryškės smulkieji, paviršiniai kapiliarai ir veidas bus paraudęs, jis gali papilkėti, prarasti sveiką spindesį ir net pradėti gilėti raukšlelės. Tad svarbu mažinti neigiamą vandens procedūrų poveikį.
Tos, kurių veido oda linkusi sausėti, gali ilgiau mėgautis drėgnomis pirtimis. Jei veido oda riebesnė ar mišri, rekomenduojama infraraudonųjų spindulių pirtis, nes ji ne taip smarkiai atakuoja odos poras. Jautrios odos savininkėms nerekomenduojama mėgautis karšta pirtimi ilgiau kaip dešimt minučių. Ši rekomendacija tinka ir toms, kurių kapiliarai yra arti paviršiaus. Po pirties tokia oda dar kurį laiką būna paraudusi ir negreitai „atvėsta“. Pirtyje siūloma lankytis ne dažniau kaip du kartus per savaitę, o geriausia – tik kartą.



 

Prieš išeinant iš sporto klubo


Po vandens procedūrų būtina nuplauti chloruotą vandenį ir prakaitą. Naudokite įprastas priežiūros priemones. Jeigu prausiate veidą su muilu – naudokite muilą, jeigu mėgstate tonikus – naudokite juos.
Vėliau naudokite įprastas priemones: makiažo pagrindą (pagal odos tipą tinkantį kremą), skystą pudrą ir ant viršaus sausą pudrą. Toks „kailiukas“ apsaugos odą nuo darganos, lietaus ir šaltuko. Rekomenduojama pasirinkti kremą su UV apsauga, o, jei tenka nemažai laiko praleisti lauke, – atraskite kosmetikos gausoje priemones, kurios saugo nuo šalčio. Į klubą skubančios po darbo moterys gali jau nenaudoti skystos pudros. Lai oda pailsi.
Konsultavo Raivara Vildžiūnienė, grožio ir estetikos centro „Visunita“ kosmetologė

 

PLAUKŲ PRIEŽIŪRA


 

Ar verta kasdien trinkti galvą?


Sportuojančios moterys ir merginos yra priverstos po kiekvienos treniruotės trinkti galvą. Kartais manoma, kad dažnas trinkimas yra kenksmingas, kartais tiesiog tingima, nes reikia dar spėti užbėgti į parduotuvę, o kartais atrodo, kad, pasidžiovinus fenu, plaukai atrodo pakankamai švarūs. Iš tiesų galvą reikia trinkti po kiekvienos treniruotės ar apsilankymo baseine.
Sportuojant prakaituoja visas kūnas, plaukų šaknys taip pat pasidengia mažais prakaito lašeliais. Susimaišę su dulkėmis, kurios „nusėda“ ant plaukų praėjus gatve, prakaito lašeliai gali užkimšti galvos odos poreles. Pasekmė – pleiskanos, maži pūlingi spuogeliai, niežulys. Jeigu apsilankote baseine, prie plaukų dar „prilimpa“ ir chloras. Jis taip pat žalojamai veikia plauko struktūrą. Visus šiuos nešvarumus būtina nuplauti. Svarbiausia pasirinkti tinkamą šampūną.
Atsižvelgdamos į savo plaukų ir galvos odos tipą, pasirinkite kasdienės priežiūros priemones. Pavyzdžiui, dažytiems plaukams reikia rinktis tausojančias spalvą priemones, kurias galima naudoti kasdien.
Visiems plaukų tipams rekomenduojami šampūnai, kurių pH būtų neutralus. Tokiu šampūnu galima trinkti galvą kasdien, savo jis nedirgins galvos odos. Turinčioms pleiskanų itin rekomenduojami tokie šampūnai, o gydomąjį šampūną rekomenduojama vartoti vieną kartą per savaitę, kai nesportuojate.
 

Džiovinkime be feno


Ištrinkusios galvas, skubame plaukus džiovinti fenu. Kasdienis džiovinimas ilgainiui palieka akivaizdžių pėdsakų – galiukai ima šakotis, plaukai lūžinėja, neblizga, o dažyti plaukai labai greitai praranda spalvos ryškumą. Nuo viso to gali apsaugoti tinkamos priemonės. Žinoma, geriausia būtų, ištrinkus galvą, plaukus patepti balzamu. Tačiau dėl riboto laiko klube neįmanoma kiekvieną kartą to padaryti, todėl rekomenduojama ieškoti „protingesnės“ išeities.
Rekomenduojama naudoti specialias priemones, padengiančias plauką plėvele ir saugančias nuo karščio. Nuo feno labiausiai kenčia plaukų galiukai. Būtent jiems apsaugoti tinka įvairios purškiamosios nenuplaunamos priemonės. Kasdien suteiksite savo plaukams apsaugą bei maitinimą.
Jei vis dėlto turite kelias minutes, įsigykite vienos minutės balzamus ar kaukes. Jie veikia itin greitai. Balzamus galima naudoti dažnai, o kaukę rekomenduojama tepti vieną kartą per savaitę.
 

Po treniruotės neskubėkite į lauką


Išsidžiovinusios plaukus taip pat neskubėkite į lauką. Plaukai dar neatvėso nuo feno karščio. Kelias minutes leiskite jiems priprasti prie vėsesnės temperatūros. O žiemą primygtinai rekomenduojama plaukus apsaugoti kepurėmis. Nors ir esame šiauriečiai, mūsų plaukai, kaip ir visos planetos gyventojų, jautriai reaguoja į temperatūros pokyčius. Drėgmė, šaltis, karštis ir sausas oras – tokius pasikeitimus nelengva atlaikyti net ir storiausiam plaukui.
Beje, sportuojančios moterys kartą per savaitę galėtų surengti plaukams „lepinimo pusvalandį“. Pavyzdžiui, vieną savaitgalį tepate maitinamąją kaukę, kitą savaitę – plauką puoselėjantį ar augimą gerinantį serumą, trečią – rūpinatės plaukų galiukais. Už tokias pastangas sulauksite atpildo – plaukai žavės spindesiu ir vešlumu. O pavasarį džiaugsitės ne tik gražia figūra, bet ir sveikais plaukais.

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

Adata
2009-04-14 15:35
sportas tikrai, ne tik grozio prideda, bet ir geriau jaustis padeda, buti sveikai, o tramu visiska nebijau, nes visada su savimi turiu fastum gelio

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai