Jei skauda sąnarius

Reumatoidinis artritas – lėtinė liga. Ji tęsiasi visą gyvenimą, progresuoja, deformuoja sąnarius, neretai sukelia negalią. Reumatoidinis artritas gali prasidėti staiga arba palengva, iš pradžių pažeidžia vieną ar kelis sąnarius. Dažniausiai ligos pradžioje žmogus skundžiasi tik trumpalaikiu rytiniu sąnarių sustingimu, sąnarių skausmais keičiantis orams, vėliau atsiranda tipiškų simptomų: sąnarių skausmas stiprėja, sąnariai patinsta. Ligai būdinga banguojanti eiga – su paūmėjimais ir ramybės periodais. Paūmėjimų metu vargina nuolatinis sąnarių skausmas. Koks jis varginantis, žino kiekvienas, jį patyręs. Tačiau yra priemonių, kuriomis būklę gali palengvinti. Išsamiau apie jas skaitykite žemiau.
 

Sąnariams būtini judesiai


Nemankštinami jie praranda lankstumą, stingsta, silpnėja aplinkiniai raumenys. Rekomenduojami bendri pratimai, neperkraunantys sąnarių, – vaikščiojimas, plaukimas.
Yra ir specialūs fizinių pratimų kompleksai, kurių išmokyti turi kineziterapeutas. Šiuos pratimus vertėtų atlikti bent kartą per dieną. Tačiau, jei po mankštos jaučiamas skausmas, užtrunkantis ilgiau nei dvi valandas, – pratimai buvo pernelyg intensyvūs.
Fizinis aktyvumas turi būti derinamas su poilsiu. Ūminio uždegimo metu sąnariams reikalinga ramybė – tuomet fizinį aktyvumą reikėtų šiek tiek sumažinti ir daugiau ilsėtis. Tačiau, uždegimui rimstant, reikia pradėti mankštintis vėl.
 

Susiję straipsniai

Mūsų draugai